• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

USA utsetter fristen for biometriske pass

The Ticketor

ScanFlyer Dusty
USA utsetter fristen for biometriske pass
USA utsetter fristen landet har gitt 27 allierte land, de fleste i Europa, for innføring av såkalte biometriske pass. Utsettelsen gjelder blant annet for nordmenn som ønsker å besøke USA.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1060629.ece

Benyttet meg av overgangsperioden og reiste med gammel type pass for et par måneder siden. Det var ikke så kult det heller, men jeg slapp da inn. Immigrations-fyren forsøkte av en eller annen grunn å gjøre meg forbannet, men det ble han nå blå for.

Originally posted by Falcon
Immigrations-fyren forsøkte av en eller annen grunn å gjøre meg forbannet, men det ble han nå blå for.

Trodde det var en stående ordre i INS, jeg... :pissed

Hofstad gjør oppmerksom på at de som har pass som er utstedt før 26. oktober, fortsatt kan reise visumfritt til USA bare passet har maskinlesbar tekst. De fleste pass som er utstedt etter 2003 er maskinlesbare, og kan brukes så lenge de er gyldige.

Sakset fra Aftenposten

Stemmer det at mitt pass, som ble fornyet i fjor, fortsatt kan brukes på reiser til USA til utløpsdatoen i 2014, eller må jeg da få meg nytt pass hvis jeg skal reise dit etter oktober neste år??

Det er selvfølgelig av typen "maskinlesbart"

Back