Takk, Ryanair

Nå er vel ikke cabinen norskregistrert mens den er på bakken i Moss. Den er fremstår fremdeles med irsk registrering og således en del av irsk territorium når den står på bakken i et annet land, slik Ryanair har hevdet og Moss Tingrett har sluttet seg til.
Igjen helt parallelt til om noen som er med på et norskregistrert skip gjør diverse arbeid ombord i båten mens de ligger til kai et sted. Jeg tror neppe de da får nye arbeidskontrakter tilpasset landets lover og de vil neppe følge landets regler for lønn, arbeidspauser, ferie, etc.

Jeg fikk litt lyst til å "poke" Mr. 73H her for sin "location" på FL410.. I DY flyr vi aldri så høyt, har alt for mange passasjerer til det. :p Men greit nok, jeg skal la være. :D

Jeg får i så tilfelle nedjustere min location snart ;)

Igjen helt parallelt til om noen som er med på et norskregistrert skip gjør diverse arbeid ombord i båten mens de ligger til kai et sted. Jeg tror neppe de da får nye arbeidskontrakter tilpasset landets lover og de vil neppe følge landets regler for lønn, arbeidspauser, ferie, etc.

Ser du den prinsipielle forskjellen i at en skipsarbeider på et norskregistrert skip kan tilbringe hele sin hviletid ombord i båten, og sådan leve relativt økonomisk uavhengig av hvilke land han oppholder seg i, mens en norskbasert Ryanair pilot/cabincrew som aldri har nattstopp må tilbringe sin fritid og leve etter norske priser i norge? Ingen forskjell? Skal foreslå at cabincrewet tar med sovepose slik at de kan overnatte ombord i flyet, for da er de jo i praksis aldri i "Norge"....

Last edited:
Back