US Airways med ny 100% Promo (del 2)

Status
Not open for further replies.
Endelig så jeg en slik tråd før det var forsent. Så nå har man meldt seg inn, og 1 September skal det handles..
 
Hei,

Jeg er mer aktiv som leser enn skribent på forumet, håper noen nå kan hjelpe med et par spørsmål. Har sett tilsvarende tilbud fra US Airways tidligere og har ambisjoner om å utnytte denne kampanjen.

1. Har noen en link til hordan man melder seg inn i deres bonusprogram (Dividend Miles) ?
2. Jeg kunne tenke meg å reise Bergen-San Francisco-New York-Bergen (dvs. destinasjon SFO med stopover i New York på retur). Er dette mulig innenfor 100 000 miles i C-klasse ? Mener å ha lest i en tidligere tråd her at det er lettere å finne tilgjengelighet til Asia enn USA. Gjelder dette først og fremst billetter i F, eller er det vanskelig å finne tilgjengelighet også i C til USA ?

På forhånd takk for svar.
 
Last edited:
Woha!

Da har jeg omsider fått ut finger'n og kjøpt 50000 miles (+ 50.000 bonus).

Jeg vil anta at jeg nå bør finne meg en routing via ANA eller ExpertFlyer.

Når jeg har funnet rutingen med ledig kapasitet, er det da bare å ringe US og booke hos de? Er det noen som har en oppskrift på hvordan man leter fram ruting og ledige seter, annet enn å henvise til ANA?
 
Jeg vil anbefale folk å lese gjennom den første tråden om 100% promo. Litt dumt hvis denne tråden kun blir en repetisjon av spørsmål som er spurt og besvart flere ganger tidligere.
Skal man først fly såpass billig, så må man jo gjøre en innsats selv også ;)
 
Gjelder dette først og fremst billetter i F, eller er det vanskelig å finne tilgjengelighet også i C til USA ?

Begge deler, husk at innenriks i USA så finnes det sjelden C-klasse på flyene, forangardinen bookes i F. Du kan risikere det samme over dammen også.

Forøvrig sier jeg som de andre og gjentar meg selv - det lønner seg å lese gjennom begge trådene, det er mye informasjon man ikke en gang tenker på å spørre om som er lagret her. Og som Dag Viking sier - når man kan få så billige billetter så er det greit å legge ned litt egeninnsats i å finne ut av tingene. (Man kan fort gå på en smell hvis man tror alt er greit og kun tar 10 minutter)
 
OSL -FRA (Biz)
FRA-INC (First)
INC-NRT (Biz)
NRT-ZHR (First)
ZHR-OSL (Biz)

Tok meg nøyaktig 13 minutter å booke hos US. Fantastisk hjelpsom person i andre enden.
Kunne sikkert ha 'utnyttet' reiseruten bedre, men har begrenset med tid, så det får bli med dette denne gangen :)
 
OSL -FRA (Biz)
FRA-INC (First)
INC-NRT (Biz)
NRT-ZHR (First)
ZHR-OSL (Biz)

Tok meg nøyaktig 13 minutter å booke hos US. Fantastisk hjelpsom person i andre enden.
Kunne sikkert ha 'utnyttet' reiseruten bedre, men har begrenset med tid, så det får bli med dette denne gangen :)

Imponerende å få med seg Kanderstag og Yinchuan synes jeg, eksotiske reisemål.
 
Vurderer å kjøre på med nytt kjøp og tur (selv om jeg allerede har en på lur i sep/okt)

Er det noen sjangs å få SQ 747 eller 773. Dette er vel de eneste som ikke er blocket, men uansett hvilken dato jeg ser på viser ANA 0 ledige.

Er det kun FRA-SIN de bruker 747 på nå til dags?
 
Er det noen sjangs å få SQ 747 eller 773. Dette er vel de eneste som ikke er blocket, men uansett hvilken dato jeg ser på viser ANA 0 ledige.

Er det kun FRA-SIN de bruker 747 på nå til dags?

Så å si 0 % sannsynlighet for SQ i F. FRA-SIN er den eneste med 747 enn så lenge, men den forsvinner iflg. ryktene snart.
 
Last edited:
Litt ulik hjelp en får av US Airways, Jeg finner alltid ledige seter på ANAs webside, for så å ha alle detaljer klart når jeg ringer. Det har fungert smertefritt tidligere og gjort prosessen veldig rask. I dag møtte jeg en dame som absolutt skulle gjøre dette selv, nektet å høre på mitt forslag, ville bare notere til og fra, så skulle hun fikse dette alene. Vel, jeg får prøve igjen i morgen...

w
 
Hvem hadde du kontakt med, "Liverpool" ev annet ? Spør alltid først ? Som tidlgere nevnt har jeg kun hatt topp kontakt med "Liverpool"....
 
Litt ulik hjelp en får av US Airways, Jeg finner alltid ledige seter på ANAs webside, for så å ha alle detaljer klart når jeg ringer. Det har fungert smertefritt tidligere og gjort prosessen veldig rask. I dag møtte jeg en dame som absolutt skulle gjøre dette selv, nektet å høre på mitt forslag, ville bare notere til og fra, så skulle hun fikse dette alene. Vel, jeg får prøve igjen i morgen...

w

Det beste tipset i et sånnt tilfelle er vel egentlig å høfflig avslutte samtalen og prøve igjen noen minutter etterpå, i håp om å få en annen kundebehandler.
 
Har bladd meg igjennom trådene om disse tilbudene, må si at det virkelig frister å slå til..har hatt profil hos US en god stund nå så det er ikke et problem.

Kommer isåfall til å reise alene da jeg ikke kjenner andre som kunne tenkt seg 4 - 5 dager i nord - Asia utpå høsten en gang. Har ekspertisen noen forslag på reisemål?

Flott om flyplassen ligger nær byen etc. da jeg er en tilhenger av å gjøre ting billigst mulig men vil også prøve First!
 
Har bladd meg igjennom trådene om disse tilbudene, må si at det virkelig frister å slå til..har hatt profil hos US en god stund nå så det er ikke et problem.

Kommer isåfall til å reise alene da jeg ikke kjenner andre som kunne tenkt seg 4 - 5 dager i nord - Asia utpå høsten en gang. Har ekspertisen noen forslag på reisemål?

Flott om flyplassen ligger nær byen etc. da jeg er en tilhenger av å gjøre ting billigst mulig men vil også prøve First!
Det jeg har planlagt(som også er glad i tog,og reiser alene) er å fly til OSL-ZRH-PVG og ta det nye toget til Beijing og fly PEK-MUC-OSL eller noe lignede..
 
Det jeg har planlagt(som også er glad i tog,og reiser alene) er å fly til OSL-ZRH-PVG og ta det nye toget til Beijing og fly PEK-MUC-OSL eller noe lignede..

Høres virkelig ikke dumt ut, får man bestilt en slik tur til 100.000 miles selv med annen returflyplass?
 
Det jeg har planlagt(som også er glad i tog,og reiser alene) er å fly til OSL-ZRH-PVG og ta det nye toget til Beijing og fly PEK-MUC-OSL eller noe lignede..

Er den routingen lovlig? Dvs går open jaw av denne typen?

Selv drar jeg og samboeren på F-tur i siste halvdel av oktober. Flyr LH via MUC til NRT. I Japan er planen i tillegg til Tokyo, å besøke Kyoto og Hiroshima. Shinkansen en vei og fly tilbake....og siden ANA vel har sagt Hiroshina er en av 2 desinasjoner 787 først skal brukes på så kan du jo gjette hva jeg kommer til å prøve på.

Flyr så ANA til ICN, et par netter der, også hjem med OZ via FRA
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top