US Airways med ny 100% Promo (del 2)

Status
Not open for further replies.
Re: US Airways med ny 100% Promo

Ja, ja da får en handle igjen, MEN nå har vi litt tid og spekulere i Obama Rupiah siden en kan vente lenge før kjøp og hvilken vei går dette om dagen..

De trykker vel $$$$$$ om dagen..
 
Re: US Airways med ny 100% Promo

Må man tjene opp de siste 10 ved å fly, eller kan man kjøpe dem også?
Man kan vel ikke kjøpe 100k hver dag?

BF:cool2
De kan kjøpes for normal pris. Man kjøper altså 50k å får 50k for 1375$ og 10k for 275$
 
Re: US Airways med ny 100% Promo

Må man tjene opp de siste 10 ved å fly, eller kan man kjøpe dem også?
Man kan vel ikke kjøpe 100k hver dag?

BF:cool2

Hadde noe lommerusk poeng som jeg fikk overført fra min Icelandair SagaBonus gjennom points.com... Husker ikke hvor mye det var, men endte opp med 14000 DM poeng for disse...
Går evt. an å kjøpe poengene i tillegg, men da til fullpris... :)
 
Re: US Airways med ny 100% Promo

Har også lurt på uttakstabellen, men de kan vel ikke endre den grunnet noen i vårt lille land. Folk flest i USA tjener vel poeng ved å fly , ikke som oss ?

Eller er dette utbredt ellers i Europa ?

Uansett forstår ikke økonomien i dette... Fatter det ikke, og jeg anser meg selv som ganske habil i økonomi...:8:
 
Re: US Airways med ny 100% Promo

Passet jo bra at jeg meldte meg inn i går da. Må bare vente 11 dager, men,men :)
 
Re: US Airways med ny 100% Promo

Hva er egentlig sjansen for at US Airways skulle gå konkurs? Selv om det er veldig billig med First til N. Asia for under 8K, så er det veldig mye for ingenting om det skulle skjære seg...
 
Re: US Airways med ny 100% Promo

Hva er egentlig sjansen for at US Airways skulle gå konkurs? Selv om det er veldig billig med First til N. Asia for under 8K, så er det veldig mye for ingenting om det skulle skjære seg...

Ikke rug på poengene..dette er ikke poeng som bør godgjøre seg på konto....US kan plutselig endre uttakstabell. Så løp og book :) :)
 
Re: US Airways med ny 100% Promo

Endring av uttakstabell er nok en del mer sannsynlig enn konkurs.
 
Takk for info. Er det bare å melde seg inn med norsk adresse og deretter vente i 12 dager før en kan kjøpe poeng? Jeg har ikke gjort dette før men har sett det vært nevnt flere ganger her på forumet.
 
Uansett forstår ikke økonomien i dette... Fatter det ikke, og jeg anser meg selv som ganske habil i økonomi...:8:

Egentlig ganske enkelt: De selger en vare de knapt nok betaler noen ting....at de misbruker sine alliansepartnere er en annen sak, og noe som faktisk burde hatt konsekvenser

Hva er egentlig sjansen for at US Airways skulle gå konkurs? Selv om det er veldig billig med First til N. Asia for under 8K, så er det veldig mye for ingenting om det skulle skjære seg...

Svært lav. US gjør det sånn greit nok økonomisk


Takk for info. Er det bare å melde seg inn med norsk adresse og deretter vente i 12 dager før en kan kjøpe poeng? Jeg har ikke gjort dette før men har sett det vært nevnt flere ganger her på forumet.

Ja
 
Egentlig ganske enkelt: De selger en vare de knapt nok betaler noen ting....at de misbruker sine alliansepartnere er en annen sak, og noe som faktisk burde hatt konsekvenser
Men kan det være en fare for at de andre *A får nok og blokkere flygninger for divided miles, eventuelt enda verre ,kaster ut US A av alliansen og kanselere billettene som er bestilt?
 
Last edited:
Mulig jeg er dum, men hva er greien med at LX billetter ikke dukker opp i KVS Tool? Må man ringe og spørre om tilgjengelighet, eller har jeg misforstått noe vesentlig?
 
Men kan det være en fare for at de andre *A får nok og blokkere flygninger for divided miles, eventuelt enda verre ,kaster ut US A av alliansen og kanselere billettene som er bestilt?

Andre selskaper driver allerede med blokkering. United har drevet blokkering for egne kunder av LH-flighter. LH har reservert F på A380 for egne kunder. Noen har spekulert i om USAirways også blokkerer en del seter hos andre. Kjøpte billetter trekkes nok ikke tilbake, men man kan jo risikere devaluering av mil eller, som du sier, utstrakt blokkering fra den ene eller andre siden. Man bør derfor ikke satse på å spare opp en feit konto.

Mulig jeg er dum, men hva er greien med at LX billetter ikke dukker opp i KVS Tool? Må man ringe og spørre om tilgjengelighet, eller har jeg misforstått noe vesentlig?

Swiss har lite tilgjengelighet en del plasser/tider. Min erfaring 8etter fire bookinger) er at ANA-tool vs Swiss ofte viser tilgjengelig for eks. for to pax, men i virkeligheten er det kun en ledig. LH har også vist noe ledig i ANA-tool, mens det har vært waitlist el.l. så det er ikke alt som stemmer hele tiden.
 
Så lenge man bestiller, får bekreftet bookingen og kjøper poeng sånn ca likt, så bør det ikke være noen særlig fare.
Så man får hoppe ut i det!
 
Litt OT men jeg tror på å gi ros når det er fortjent. Spesielt etter mange stygge ord på forumet vedr US-flygninger. Det kan jeg ikke uttale meg om siden jeg aldri har fløyet dem.

Dagtid tlf til US som alltid (for meg ) blir alltid møtt med topp service og vennliget fra et kontor i Liverpool. En må være klar for å vente noen minutter mens de dobbelsjekker ting. Og jeg er meget nøye med å takke dem når alt er ferdig..:up:
 
Last edited:
Re: US Airways med ny 100% Promo

Nå kunne du uansett ikke fått tur i LH F i A380 pga deres blokkering av alle som ikke er Senator og høyere i Miles and Less på den maskina. Det at noen fikk dette til å begynne med var at equipment change til Airbus 380 ble annonsert i etterkant. Man må nok begynne å se til MUC etterhvert som A380 settes inn på flere og flere ruter.

Det er jeg klar over. Men hadde jeg nådd dette salget, så hadde ikke A380 vært 1. prio heller. Prio hadde blitt C eller F på meg og kjerringa. :)
 
Re: US Airways med ny 100% Promo

Det er jeg klar over. Men hadde jeg nådd dette salget, så hadde ikke A380 vært 1. prio heller. Prio hadde blitt C eller F på meg og kjerringa. :)

Du skrev i en annen tråd at du betalte under 4000 per person med LH. Med miles hadde t/r SIN blitt ca. 11000 kroner per person i F. Ikke en ubetydelig besparelse med andre ord.
 
I know. Se det på denne måten. Man har en neve med dollar, men man har nok til enten det ene eller det andre alternativet. Det man har mest lyst til er dyrere, men det er ikke tilgjengelig på det aktuelle tidspunktet.

Men tilbudet kommer etterpå, og da har man en liten neve med dollar igjen, men ikke nok til å kjøpe det andre.... ;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top