Må si jeg er litt bekymret for UA på OSL også nå. Etter at jeg hadde dem i mai på turen over til USA på min første USA-tur fikk jeg ganske sansen for dem. Likte veldig godt setene og underholdningstilbudet og synes 757-200 var meget behagelig å fly selv i over åtte timer. Men; etter dette har jeg fulgt litt med på United om hvordan Oslo-ruten later til å gå. Og i mai har det virkelig ikke sett bra ut. Mye ledige seter, også foran. Imorgen f eks er det kun 4 pax booket i biz.
Det som jeg også har bitt meg merke i er at UA 122/123 (CPH-EWR) virker å gå en god del bedre, og særlig business er jo som oftest alltid full på denne ruten i mai. Nå er min undersøkelse høyst uvitenskapelig, men en liten pekepinn er det vel. Og i en annen psot over de største selskapene på OSL så vi vel at UA hadde mistet 15 % av pax i fjor og tatt i betraktning at SK først begynte å fly i slutten er det vel rimelig dramatiske tall etter SKs inntreden.
Jeg lurer på om det er grunn til å tro at ruten går dårlig nå og at SK snart igjen er alene direkte til USA fra OSL. Det ville være synd etter min mening selv om SK selvsagt har et meget bra tilbud er det fint med to litt valgmuligheter.