• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Singapore Airlines med rute til Gatwick

Someone

Moderator
Medlem
Singapore Airlines ønsker mer kapasitet til London, enn dagens 4x daglig til LHR (3 med A380 og 1 med 777-300ER), så da starter de LGW fra neste juni.

SQ309/310, 5x ukentlig med A350-900. Timing for hovedbølgen deres til Europa. Avgang SIN rundt midnatt, ankomst LGW på morgenen. Retur ved lunsjtider, og ankomst tidlig morgen i SIN.

https://www.businesstraveller.com/b...-airlines-will-launch-london-gatwick-service/

Singapore Airlines (SIA) will launch its inaugural nonstop flights between its Singapore hub and London’s Gatwick airport in June 2024, operating the five-times a week service with the long-haul variant of its Airbus A350-900 aircraft.
 
Last edited:
Nesten vanskelig å fatte hvor ufattelig stort markedet er mellom LON-SIN. Skjønner at det er connections på hver side, samtidig er det utrolige mengder seter/fly! (Samme gjelder til DXB)
 
Nesten vanskelig å fatte hvor ufattelig stort markedet er mellom LON-SIN. Skjønner at det er connections på hver side, samtidig er det utrolige mengder seter/fly! (Samme gjelder til DXB)

Det er jo for eksempel veldig mye folk som reiser mellom England og Australia/New Zealand med stopp i DXB eller SIN.
 
Det er jo for eksempel veldig mye folk som reiser mellom England og Australia/New Zealand med stopp i DXB eller SIN.

Ja, det er en grunn til at det legger seg på hovedbølgen til SQ fra/til Europa. Tilpasset feed til fra både Oseania og andre destinasjoner i sørøst Asia. Og får da et bedre grep om lokalmarkedet i den delen av London og sørøst England som har lettere reisevei til LGW enn LHR.

Selv om jo Singapore og London i seg selv, jo er brukbare lokale markeder ;)
 
Det går en del frakt ut fra LGW. De fleste cargo-handlers har egne biler mellom sine lager på henholdsvis LHR og LGW. Så det er ikke noe problem å f.eks levere cargo som skal fly ut fra LGW på LHR eller motsatt.
 
Back
Top