Fin førstetur med Thai Smile – ikke helt som storesøsteren, men helt greit servicenivå og blide CA`s! Etter å ha fått bagasjen, bar det ut og til Hua Hin med fast sjåfør samt frøkna og junior:
Litt bompenger, elefanter og rare passasjerer – så Vips er man i Hua Hin:
Som tidligere nevnt har jeg de siste gangene leid et flott hus i Hua Hin. Jeg har lagt ved link til hjemmeside, og har knipset litt bilder av kåken. Dette er en flott måte å bo på hvis man heller vil ha litt «hjemmefølelse», og ikke minst en fin og økonomisk måte hvis man f.eks. er flere familier. Huset eies av et meget hyggelig Thai/Norskt ektepar – Khun Sopee og Lars. Det «følger med» en vaktmester/altmuligmann fra Thailand ved navn Mr. Gong, som snakker flytende norsk – noe som kan komme godt med. Han er i tillegg «utdannet» reiseguide i deler av Thailand. Han kommer hver dag og renser pool, tømmer søppel osv. Mr. Gong driver også taxiservice, og har en flott MPV som kan bookes både fra Bangkok og for turen tilbake til en fornuftig pris. Jeg har selv kjørt med han, og kan bekrefte at han også er en habil sjåfør.
Huset er stort, og har veldig bra standard. Her følger litt bilder:
Huset har 2 stuer, stor spisestue, fullt utstyrt kjøkken, vaskerom, 4 store soverom, (TV-stue kan benyttes som et 5 soverom) og 3 store bad med dusj. Her følger litt bilder innenfra:
Starter alltid med en fotmassasje etterfulgt av 2 timer med enten tradisjonell thai, eller oljemassasje
Junior slipper heller ikke unna alle tantene der….
Det ble også en liten tur til et lokalt dyrehospital som stort sett greier seg med hjelp fra backpackers og andre frivillige ansatte.
En fin tur til dyrehospitalet var over, og etter en liten donasjon til samme sted – kunne man konstatere at 10 dager var gått, (alt for fort som vanlig…) og retur mot Bangkok måtte settes. En kjapp tur innom et lite tempel i området måtte besøkes – og får avslutte fra Hua Hin denne gangen…
Turen tilbake var selvfølgelig med fast sjåfør – men begynte å lure litt på han underveis…
Ingen «bellboys» eller noen som tok i mot på flyplassen….Mon tro om det var piratbuksa og slipper`sen som gjorde susen…Her følger litt kart og info rundt BKK:
Etter selv å ha spasert inn, ble det fart på sakene – og den sedvanlig gode servicen begynte. Kjapp innsjekk, og følge hele veien til golfbilen.
Litt bilder og info fra loungen følger:
Startet med en kaffe & Cognac, og endte med enkel servering i form av krabbekaker og pommes frites….smakte aldeles nydelig…
Ruslet litt tidligere mot gaten, og fikk meg et «Priority Seat» ved utgang til broen. Etter ikke alt for lang tid, var det bare å spasere inn på flyet.
Tok først en tur ut til Sat. 7 og gaten, men loungen var - som andre har påpekt i tidligere rapporter - ikke åpnet så tidlig. Returnerte ut for litt frisk luft før jeg gikk inn igjen. Litt bilder fra CDG og loungen følger:
Fikk med meg maskinen som skulle ta oss til Oslo etter hvert, før jeg tok en runde i loungen:
Det ble litt servering på denne turen også – her er menyen:
Vi ble av kvinnelig FO/Capt. (husker ikke…) fortalt tidlig i flighten at det blåste rimelig hardt på OSL denne dagen, og at vi måtte påregne en skikkelig husketur på vei ned…her passeres området Holmestrand.
Huskestue ble det – det er lenge siden jeg har vært med på en slik «røff» landing kan man vel si…men ned kom vi.
On ground…safe…
@ Gate OSL – samt busstur inn:
Det var det for denne gang! Nok en kjempetur, og svært hyggelige stunder med nære og kjære…Jeg takker på ny for at du leste rapporten – håper den falt i smak.