Til Thailand med US Dividend Miles i C & F Vol. II (Nov. 2013)

@ Gate BKK:

60.jpg

61.jpg

Fin førstetur med Thai Smile – ikke helt som storesøsteren, men helt greit servicenivå og blide CA`s! Etter å ha fått bagasjen, bar det ut og til Hua Hin med fast sjåfør samt frøkna og junior:​

1.jpg

Gladgutt!:

2.jpg

Kameraet er stort sett alltid med og klart…

3.jpg

Litt bompenger, elefanter og rare passasjerer – så Vips er man i Hua Hin:

4.jpg

5.jpg

6.jpg

Som tidligere nevnt har jeg de siste gangene leid et flott hus i Hua Hin. Jeg har lagt ved link til hjemmeside, og har knipset litt bilder av kåken. Dette er en flott måte å bo på hvis man heller vil ha litt «hjemmefølelse», og ikke minst en fin og økonomisk måte hvis man f.eks. er flere familier. Huset eies av et meget hyggelig Thai/Norskt ektepar – Khun Sopee og Lars. Det «følger med» en vaktmester/altmuligmann fra Thailand ved navn Mr. Gong, som snakker flytende norsk – noe som kan komme godt med. Han er i tillegg «utdannet» reiseguide i deler av Thailand. Han kommer hver dag og renser pool, tømmer søppel osv. Mr. Gong driver også taxiservice, og har en flott MPV som kan bookes både fra Bangkok og for turen tilbake til en fornuftig pris. Jeg har selv kjørt med han, og kan bekrefte at han også er en habil sjåfør.

Huset er stort, og har veldig bra standard. Her følger litt bilder:

Hua_Hin_Map2.jpg

Fasaden:

8.jpg

Fasade natt:

9.jpg

10.jpg

12.jpg

Egen Jaccusi i poolen.

13.jpg

Bar/barstoler i poolen:

14.jpg

14_1.jpg

Uteplass med egen Sala:

15.jpg

Last edited:
Sala:

16.jpg

17.jpg

Litt stemningsbilder fra kveld:

28.jpg

29.jpg

30.jpg

Huset har 2 stuer, stor spisestue, fullt utstyrt kjøkken, vaskerom, 4 store soverom, (TV-stue kan benyttes som et 5 soverom) og 3 store bad med dusj. Her følger litt bilder innenfra:

31.jpg

32.jpg

33.jpg

34.jpg

Gang mot underetg. og ett av 2 Masterbedrooms:

35.jpg

Masterbedroom u.etg.:

36.jpg

37.jpg

Bad u.etg:

38.jpg

1 av 2 dobble soverom i 2 etg.:

39.jpg

Felles bad til de 2 dobble soverommene i 2 etg.

41.jpg

40.jpg

Master Bedroom 2 etg. :

42.jpg

Godt med skap-plass overalt. Her et walk-in closet på MB:

44.jpg

Bad MB:

45.jpg

Gang ned til mellometasje mot TV-stue:

49.jpg

TV-stue:

47.jpg

46.jpg

Vaskerom med tilbehør:

48.jpg

Frøkna og junior koser seg virkelig ute ved bassenget. Her koser «far» seg litt også….

50_1.jpg

50_2.jpg

50_3.jpg

50_4.jpg

Man er ikke eldre enn man føler seg….

50_5.jpg

50_6.jpg

En liten tur til kompisen som bygger 2 kåker ble det også….her ble stranden på ny utforsket…

51.jpg

52.jpg

52_1.jpg

Det tar tid å bygge i Thailand, det er i hvert fall helt klart…men, det begynner å ta form:

53.jpg

54.jpg

55.jpg

56.jpg

57.jpg

Regndusj skal det være….

58.jpg

Ble også en del restaurantbesøk. Her er et par bilder fra Cha- Am og en av våre faste restauranter, Raya Resort.

59.jpg

60.jpg

Flinke til å gjøre seg til i den alderen…

62.jpg

Forsåvidt i den alderen også…. ;-)

61.jpg

Litt hundeslagsmål/lek må også til…

63.jpg

64.jpg

66.jpg

67.jpg

Nydelige «Tuna Tower»…må være noe av det beste jeg har smakt! (…med klær på - som min kjære far alltid klarer å si på feil sted/tidspunkt…;-))

68.jpg

69.jpg

Østers:

70.jpg

…og selvfølgelig litt Pappayasalat…

71.jpg

72.jpg

En liten lokal sjappe med god mat en tidlig morgen:

73.jpg

73_1.jpg

75.jpg

77.jpg

78.jpg

Her fra en litt større restaurant som er kjent for å ha den beste Pappaya-salaten «out there»…

78_1.jpg

79.jpg

80.jpg

Junior bestiller mat:

81.jpg

83.jpg

84.jpg

85.jpg

En «typisk» thai-lunsj:

822.jpg

Jeg «slipper aldri unna» en tur til Wat Huay Monkol i Hua Hin, men det er et flott tempel med stor betydning for de lokale.

86.jpg

87.jpg

88.jpg

De skal tidlig krøkes….

89.jpg

…men ikke alltid uten en mine eller to…

90.jpg

91.jpg

Litt massasje på fast sted ble det selvfølgelig også tid til:

92.jpg

93.jpg

94.jpg

95.jpg

Sjefen smiler alltid…

96.jpg

Starter alltid med en fotmassasje etterfulgt av 2 timer med enten tradisjonell thai, eller oljemassasje

97.jpg

Junior slipper heller ikke unna alle tantene der….

98.jpg

Det ble også en liten tur til et lokalt dyrehospital som stort sett greier seg med hjelp fra backpackers og andre frivillige ansatte.

99.jpg

100.jpg

101.jpg

102.jpg

103.jpg

En fin tur til dyrehospitalet var over, og etter en liten donasjon til samme sted – kunne man konstatere at 10 dager var gått, (alt for fort som vanlig…) og retur mot Bangkok måtte settes. En kjapp tur innom et lite tempel i området måtte besøkes – og får avslutte fra Hua Hin denne gangen…

104.jpg

Turen tilbake var selvfølgelig med fast sjåfør – men begynte å lure litt på han underveis…

1.jpg

Hmmm…

6.jpg

2.jpg

Litt observasjoner mot BKK

3.jpg

4.jpg

5.jpg

8.jpg

9.jpg

7.jpg

Så var tiden inne for nok et farvel – noe som aldri er særlig hyggelig skal jeg si min sanne mening…

10.jpg

11.jpg

12.jpg

Ingen «bellboys» eller noen som tok i mot på flyplassen….Mon tro om det var piratbuksa og slipper`sen som gjorde susen…Her følger litt kart og info rundt BKK:

bkk_terminal_map1.jpg

13.jpg

14.jpg

Etter selv å ha spasert inn, ble det fart på sakene – og den sedvanlig gode servicen begynte. Kjapp innsjekk, og følge hele veien til golfbilen.

15.jpg

Litt bilder og info fra loungen følger:

bkk_ROL_map.jpg

bkk_FCL_info.jpg

bkk_ROS_info.jpg

18.jpg

19.jpg

20.jpg

Startet med en kaffe & Cognac, og endte med enkel servering i form av krabbekaker og pommes frites….smakte aldeles nydelig…

17.jpg

22.jpg

Ruslet litt tidligere mot gaten, og fikk meg et «Priority Seat» ved utgang til broen. Etter ikke alt for lang tid, var det bare å spasere inn på flyet.​

Sete 1A

25.jpg

26.jpg

27.jpg

28.jpg

28_1.jpg

Ble ønsket velkommen av sjefen, og rett etter ble det tilbudt litt drikkevarer samt kald klut:

29.jpg

31.jpg

Bridge disconnected, Safety Demo samt push:

37.jpg

39.jpg

41.jpg

Lang og «seig» take off roll, men det er vel standardfølelsen på 380…

42.jpg

43.jpg

43_1.jpg

Etter å ha kommet litt opp i høyden var det mat på gang…jeg gikk for en cola som «foredrink» kjedelig som jeg er…Menyer som følger.

menu_BKK_FRA.jpg

cpg_cog_list.jpg

drink_list.jpg

red_wine_list.jpg

white_wine_list.jpg

44.jpg

45.jpg

46.jpg

48.jpg

Forrett:

49.jpg

Hovedrett: Hadde forhåndsbestilt biffeliff….

51.jpg

52.jpg

53.jpg

54.jpg

Litt dessert til slutt var det også plass til:

56.jpg

57.jpg

La meg så til å sove, og sov greit til omtrent her på kartet:

59.jpg

Åpnet « ballet» med en kald cola når jeg våknet.

58.jpg

Etterfulgt av litt kald frisk juice:

60.jpg

Ny runde med mat…

61.jpg

62.jpg

64.jpg

65.jpg

66.jpg

67.jpg

Et par bilder rett før decend:

70.jpg

73.jpg

75.jpg

Fast Trac billett utlevert – klar for CDG:

76.jpg

78.jpg

@ Gate CDG:

79.jpg

80.jpg

81.jpg

Nok en fin tur med Thai i F, dog noe roligere crew og service grunnet nattflight, men er alt i alt veldig fornøyd med turen…​

Her følger litt kart og info fra CDG:

cdg_overview_map.jpg
cdg_teminals_info.jpg

cdg_lounge_map.jpg

cdg_lounge_info.jpg

Tok først en tur ut til Sat. 7 og gaten, men loungen var - som andre har påpekt i tidligere rapporter - ikke åpnet så tidlig. Returnerte ut for litt frisk luft før jeg gikk inn igjen. Litt bilder fra CDG og loungen følger:

1.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

Fikk med meg maskinen som skulle ta oss til Oslo etter hvert, før jeg tok en runde i loungen:

6.jpg

7.jpg

På tide å komme seg hjem:

CDG-OSL.jpg

25.jpg

Kjapp ombordstigning, og relativt fullt fly. Heldigvis forble midtsetet ledig…ønsket velkommen av blide å hyggelige CA`s.

26.jpg

29.jpg

26_1.jpg

27.jpg

28.jpg

Litt fra setet under taksing:

31.jpg

33.jpg

32_1.jpg

34.jpg

36.jpg

37.jpg

Så var det oss…

38.jpg

39.jpg

40.jpg

Gjennom det berømte skylaget:

41.jpg

42.jpg

Samt litt følge på veien:

43.jpg

Det ble litt servering på denne turen også – her er menyen:

43_1.jpg

43_2.jpg

44.jpg

Vi ble av kvinnelig FO/Capt. (husker ikke…) fortalt tidlig i flighten at det blåste rimelig hardt på OSL denne dagen, og at vi måtte påregne en skikkelig husketur på vei ned…her passeres området Holmestrand.

45.jpg

Huskestue ble det – det er lenge siden jeg har vært med på en slik «røff» landing kan man vel si…men ned kom vi.

47.jpg

48.jpg

On ground…safe…

49.jpg

51.jpg

@ Gate OSL – samt busstur inn:

52.jpg

53.jpg

54.jpg

Det var det for denne gang! Nok en kjempetur, og svært hyggelige stunder med nære og kjære…Jeg takker på ny for at du leste rapporten – håper den falt i smak.​

Mvh
HS-TLD

Back