Er bare en ting å si, FANTASTISK
Kjekt å lese en så godt dokumentert rapport!
Tusen takk for enda en kanonrapport, utrolig bra
Fabelaktig =) Mange takk!
Alltid bra skrevet rapport fra den kanten.
WoW det må jeg si!
Ekstremt detaljert rapport.
Kjempefin raport! Du har nok brukt en del tid på den.
Thailand er på lista over land jeg kunne tenkt meg å besøke en gang.
Strålende rapport som vanlig. Takk for den.
Takk for flott rapport! Det er deilig med mykje bilder.
Strålende rapport! Fantastisk at du legger ned så mye tid i å gi oss en rå TR!
Hei og god morgen!
Mange takk for fine tilbakemeldinger – det settes veldig pris på, og gjør skrivearbeidet verdt det...

!
Hadde tenkt å skrive noen oppsummeringspunkter og tanker rundt reisen under de forskjellige avsnittene når skrivekrampen hadde gitt seg, dog var «EDIT»-muligheten borte etter en dag, så jeg legger det her istedenfor.
LH OSL-FRA:
Hva skal man si, annet enn at jeg personlig syntes Lufthansa leverer snittet og litt til av mine forventninger hver gang. I det store og det hele hyggelig og attentivt crew på mine reiser med LH, selv om mat og drikke kanskje ikke kvalifiserer til fullt terningkast. Litt sånn «man-vet-hva-man-får», men personlig setter jeg pris på slik forutsigbarhet....
A319/320: Fine fly for de turene innad i Europa jeg har hatt - med seter som kanskje kunne vært noe mykere i puten. Alltid ledig midtsete i Biz setter jeg også stor pris på.
TG FRA - BKK - CDG:
Har som nevnt hatt 2 foregående turer (4 legs) med TG i First det siste året – dette skulle da bli den tredje. Jeg ser selv at det også i F er litt «hit`n miss» ift. crew/mat osv. men jeg syntes allikevel det er veldig bra ut ifra mine egne svært begrensede antall opplevelser i F. Ikke like strømlinje som det jeg opplevde på ANA/EK i First, men som sagt veldig bra. Kanskje noe med at jeg på en måte føler meg «noe mer hjemme» ombord hos Thai, enn hos andre...(?)
Ikke minst så er bakke-servicen på BKK (i mine øyne) svært bra....
A380: Flott fly, og ikke minst flott F-kabin. Seter/farge/materialvalg osv. syntes jeg er bra, men det gjør sitt til at man kanskje ser slitasjen etterhvert overraskende fort til å være så nytt. Setene er også veldig behagelige, men savner faktisk den elektriske «ottomannen/benkrakken» fra de gamle F-setene – noe jeg har hørt andre også gjør. Hadde heller ikke gjort noe med 2 toaletter foran istedenfor lounge-området de har foran der nå.
TG + TG Smile - Domestic:
TG domestic har jeg sjelden noe å utsette på. Ofte videre tidlig på morgenen med sprudlene og kvikke CA`s som gjør sitt for at du skal føle deg bra. Jeg liker også fordelen/muligheten med
wide-body fly på flyvninger innenlands i Thailand mtp. kabiner/seter osv.
Thai Smile for første gang ble det også...Fin opplevelse - med samme gode servicenivået jeg er vant med fra Thai. Ledige midtseter også her på Biz, noe som gjør det langt mer behagelig.
Hotell i Patong – The Nap:
Fint hotell med bra beliggenhet (i et roligere område av Patong...) som kan anbefales. Kort vei til stranden og andre «morsomme» ting i Patong. Valgte dette da det ikke var mulig å få rom på fast guesthouse. Fine rom, men dessverre som det ofte er i Thailand – tegn på dårlig vedlikehold allerede – spesielt på utvendig fasade osv.
CDG:
Hadde ikke store forhåpningene til denne flyplassen etter tidligere tilbakemeldinger herfra – men jeg syntes faktisk at transfer gikk veldig bra...mulig pga. at jeg kom inn på samme terminal som jeg skulle videre fra, og at passkontroll og security denne morgenen ikke var så aller verst. (trengte ikke Fast-Trac kortet – det gikk såpass radig...) Litt tråkking ble det jo, ikke minst fordi jeg gikk tilbake fra gaten til SAS og ut for «frisk luft» da loungen ikke hadde åpnet enda.
Loungen var grei nok for en liten time eller 2, men jeg ser at den kan fort bli overfylt grunnet størrelsen. At det heller ikke var toalettfasiliteter i selve loungen, trakk selvfølgelig også noe ned.
SK FRA – OSL:
SAS leverer veldig greit. Crewet var (som vanlig...) veldig bra og ikke minst veldig serviceminded. Minuset er at man dog ikke lenger kan garanteres ledig midtsete på Biz (+) hos SAS – noe som trekker veldig ned for mitt vedkommende. (...stor mann – trenger mye plass....

) Nå var jeg imidlertidig heldig på dette legget, og fikk ledig midtsete...
I tillegg + for tidlig informasjon om humpete landing...(noe det som nevnt i rapporten også ble...)
HS-TLD