Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Noen som vet om man fortsatt må hente bagen og sjekke inn på nytt når man kommer med Thai fra BKK og skal reise videre i Norge? Eller går det automatisk med de nye tollgreiene?

Noen som vet om man fortsatt må hente bagen og sjekke inn på nytt når man kommer med Thai fra BKK og skal reise videre i Norge? Eller går det automatisk med de nye tollgreiene?

Domestic transfer gjelder kun med connections med de norske selskapene. DY-DY, SK-SK og WF-WF. Litt usikker på kombinasjonene SK-WF.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Reiser på min årlige CT tur neste uke med TG, og ruten OSL-BKK-SIN. Jeg har ca 5 timer layover i BKK. Hvilken lounge er da å anbefale ? Er EBG og reiser i C med ektefelle.

Videre. Er det noen some har peiling på menyene hos TG for tiden? Både hva som er å spise og drikke?

Reiser på min årlige CT tur neste uke med TG, og ruten OSL-BKK-SIN. Jeg har ca 5 timer layover i BKK. Hvilken lounge er da å anbefale ? Er EBG og reiser i C med ektefelle.

Videre. Er det noen some har peiling på menyene hos TG for tiden? Både hva som er å spise og drikke?

Singapore Airlines sin i BKK. To gode asiatiske varmretter og noe bedre utvalg av drikke.

MEN, jeg ville gått innom TG Spa for å få de obligatoriske 30 min massasje til enten rygg eller fot, som du har krav på (om du flyr TG til SIN)

Singapore Airlines sin i BKK. To gode asiatiske varmretter og noe bedre utvalg av drikke.

MEN, jeg ville gått innom TG Spa for å få de obligatoriske 30 min massasje til enten rygg eller fot, som du har krav på (om du flyr TG til SIN)

Takker for info. Forsøker begge da tror jeg. Ligger de i nærheten av hverandre?

Domestic transfer gjelder kun med connections med de norske selskapene. DY-DY, SK-SK og WF-WF. Litt usikker på kombinasjonene SK-WF.

I Bangkok ble bagen sjekket inn helt til sluttdestinasjonen i Norge ved innsjekk for et par timer siden, med kombinasjonen TG/SK.

Ja, men du må likevel hente den i oslo og ta den gjennom tollen selv...

Jeg foretrekker EVA Air sin lounge i BKK. Anbefaller varmt.

I Bangkok ble bagen sjekket inn helt til sluttdestinasjonen i Norge ved innsjekk for et par timer siden, med kombinasjonen TG/SK.

Og hvordan gikk det med bagasjen i oslo?

Det bruker være en del godt informerte folk her inne. Derfor spør jeg. Har planlagt en Thailand -tur med avgang 26-27 jan og tilbake 11-12 feb. Sjekker derfor selvfølgelig rundt etter billetter. Har fulgt markedet litt noen uker og er litt overrasket over at Thai fortsatt ligger litt høyt. Mellom 7500 til 8000 kroner i økonomiklasse. Tidspunktet tatt i betraktning hadde jeg trodd jeg skulle se priser ned mot 6000, eller der omkring. Men det er det bare Emirates, Qatar og Aeroflott som har for øyeblikket. Er det grunn til å håpe at Thai kommer med en kampanje rundt nyttår? Noen som vet noe?

Er det grunn til å håpe at Thai kommer med en kampanje rundt nyttår? Noen som vet noe?

Håper på det samme.
Når det er sagt har prisene deres til BKK/Krabi i midten av januar sunket fra ca 9.000,- til drøye 7.000,- (fx. supersaver) siste dagene.

Det bruker være en del godt informerte folk her inne. Derfor spør jeg. Har planlagt en Thailand -tur med avgang 26-27 jan og tilbake 11-12 feb. Sjekker derfor selvfølgelig rundt etter billetter. Har fulgt markedet litt noen uker og er litt overrasket over at Thai fortsatt ligger litt høyt. Mellom 7500 til 8000 kroner i økonomiklasse. Tidspunktet tatt i betraktning hadde jeg trodd jeg skulle se priser ned mot 6000, eller der omkring. Men det er det bare Emirates, Qatar og Aeroflott som har for øyeblikket. Er det grunn til å håpe at Thai kommer med en kampanje rundt nyttår? Noen som vet noe?

De kommer jevnlig med kampanjer, men vanskelig å spå når det skjer. Man må bare følge med på sidene deres og helst også facebook-siden.

Så et par spørsmål (som muligens er besvart tidligere):

Den "lille" familien" tar påsken i Thailand og lurer på:

* Billettene med Thai (OSL-BKK-OSL) er i klasse Q. Stemmer det at det er 100% opptjening?

* Hvor mange poeng gir OSL-BKK-OSL i Q?

* Er det oppgrader bare billetter?

* Får man med drage og tre unger inn på loungen i BKK med EBG? (stort sett?)

SC

Så et par spørsmål (som muligens er besvart tidligere):

Den "lille" familien" tar påsken i Thailand og lurer på:

* Billettene med Thai (OSL-BKK-OSL) er i klasse Q. Stemmer det at det er 100% opptjening?

* Hvor mange poeng gir OSL-BKK-OSL i Q?

100% ja, t/r gir vel drøye 10.000 Eurobonuspoeng.

* Får man med drage og tre unger inn på loungen i BKK med EBG? (stort sett?)

SC

Mener jeg har lest at dere har fått inn hele bølingen på *A lounger opp til flere ganger tidligere selv om computer says no...

Jepp - men aldri prøvd BKK. Aner ikke hvor "strenge" de er der.

Mener du kan jjøpe tilgang, til of med til F lounge om du flyr thai, men det koster mer enn det smaker tror jeg. Tror dette må gjøres på forhånd. Er iallfall noen prioritypass lounger rundt om.

Back