Status Norwegian Longhaul og deres 787 (ruter m.v.)

Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Mot slutten av desember nå så starter sluttmonteringen av LNH.
Ca 3 måneder da så er den klar for levering.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

På vei hjem fra BKK onsdag 28/1 oppdaget jeg EI-LNH. Stusset litt, og finner ingenting om den på FR24. Ser den skal leveres i april 2015, så hva gjorde den på BKK?
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Da har du nok blingset .... den skal rulles ut av produksjonshallen i Charleston 17/2 ...
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Hvilke av sine maskiner hadde DY i BKK på morgenen den 28/1 da? Og som ikke har halehelt ennå...
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Ser ut som første 787-9 får LN400, og er en av maskinene fra MG Aviation

Jepp - og beregnet levering 25/2/2016. Og EI-LNH (som skal settes sammen i Charleston) ligger nå inne med 15/3/2015 som leveringsdato.

Og 787-9 #2, også den fra MG Aviation, ser ut som blir LN418.

Ser ut som begge skal settes sammen på Everett
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Da ser det ut som om at Norwegians 787 må flyttes tilbake på norsk reg.


http://ipad.dagbladet.no/2015/04/22/nyheter/luftfart/norwegian/fly/38806276/

Hva med hviletid for disse crewene?

Så lenge mannskapet bare mellomlander i Norge over natten, er det anledning til å bruke mannskap fra land utenfor Europa på norske fly, mener Norwegian.

Kan de lande på ettermiddagen på OSL og fly tilbake til f.eks BKK dagen etter? Hva med de dager som DY ikke flyr til BKK fra OSL? Da vil de jo være i Norge mer enn "over natten"?
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Hva med hviletid for disse crewene?



Kan de lande på ettermiddagen på OSL og fly tilbake til f.eks BKK dagen etter? Hva med de dager som DY ikke flyr til BKK fra OSL? Da vil de jo være i Norge mer enn "over natten"?

UDI skal se på dette sier Nettavisen

Utlendingsdirektoratet (UDI) kan kaste seg over Norwegian dersom flyselskapet flytter Dreamliner-flyene hjem til Norge og samtidig utstyrer dem med mannskap fra land utenfor Europa.
http://www.nettavisen.no/na24/norwegian-kan-fa-udi-trbbel/3422778967.html
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

For meg veldig forståelig om Norwegian snart velger å legge ned rutene fra Norge og evt Skandinavia for å unngå nissene på bjerget.
Å vips så var rutetilbudet fra Norge borte og alle blir fornøyd.

Fagforeninger er værste sort av mafia virksomhet..

Flaut!
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Fagforeninger er værste sort av mafia virksomhet..

Flaut!

Så UDI = Fagforening = mafiavirksomhet?

Det er ikke slik at disse reglene er noe nytt for DY og de fleste land har tilsvarende i sitt regelverk.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

For meg veldig forståelig om Norwegian snart velger å legge ned rutene fra Norge og evt Skandinavia for å unngå nissene på bjerget.
Å vips så var rutetilbudet fra Norge borte og alle blir fornøyd.

Fagforeninger er værste sort av mafia virksomhet..

Flaut!

Det er jo bare for Norwegian å bemanne flyene med ansatte fra EU/EØS land så er problemet løst.
Eller enda bedre, med Norske/Skandinaviske ansatte.
Har store problemer med forstå retorikken til Skånevik her.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Hva dette har med fagforeninger å gjøre har jeg vanskelig for å se. Regler er regler, uansett om man flyr med rød nese, blå hale, grønn måke eller noe annet. De fleste av problemene til DU hadde vært unngått hvis flyene hadde vært på LN-register fra dag én.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

For meg veldig forståelig om Norwegian snart velger å legge ned rutene fra Norge og evt Skandinavia for å unngå nissene på bjerget.
Å vips så var rutetilbudet fra Norge borte og alle blir fornøyd.

Så lovbrudd er helt OK, altså? Siter litt med resonnementet ditt ...
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Det er jo helt opplagt at DY/DU må forholde seg til regelverket. Akkurat denne saken har vel strengt tatt heller ikke noe med fagforeninger å gjøre, selv om det er andre dimensjoner i denne kampen mot DY/DU som har det (f.eks. motstanden de møter i USA).
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Regelverk er selvsagt til for å følges.
Men, det er jo et tankekors dersom det er slik at Norge har ett regelverk som favoriserer/tillater
utenlandske selskaper i å utføre nøyaktig de samme arbeidsoppgaver på samme måte i Norge. (Ruter til Norge fra baser i utlandet med layover i Norge).
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Men vil ikke da mye vinning gå opp i spinning?
Noe av målet med utenlandsbasene er vel å senke kostnader. Kostnader ved crewrest i Norge er vel neppe ubetydelige. Kanskje det er billigere med norsk crew i de tilfellene?
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Enig med TOS, også DY må følge norsk regelverk. At komiske Ali ( Anne-Sissel Skånvik) kaller det en POLITIFORFØLGELSE rettet mot DY, når de ikke får lov til å bruke thailandske cabin crew med 3000 norske kroner i fastlønn, på norskregistrerte maskiner ut fra Norge, skal vi ikke legge all verdens vekt på..
Vi har noe som heter Utlendingsloven, og den tar for seg akkurat slike problemstillinger som denne. Skånvik må lese loven på nytt!

Tally-Ho
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Enig med TOS, også DY må følge norsk regelverk. At komiske Ali ( Anne-Sissel Skånvik) kaller det en POLITIFORFØLGELSE rettet mot DY, når de ikke får lov til å bruke thailandske cabin crew med 3000 norske kroner i fastlønn, på norskregistrerte maskiner ut fra Norge, skal vi ikke legge all verdens vekt på..
Vi har noe som heter Utlendingsloven, og den tar for seg akkurat slike problemstillinger som denne. Skånvik må lese loven på nytt!

Tally-Ho

Da tror jeg du skal ta en realitets sjekk innen andre bransjer.
Det kjøres flere hundre trailere inn til Norge pr dag som kjøres av personer utenfor EU/EØS på biler registrert i et europeisk tredjeland for Skandinaviske og norske transportører og speditører.

Dette er i teorien en lik problemstilling som det som diksuteres.
Forskjellen er at disse i tillegg kan kjøre rene innlandsoppdrag gjennom kabotasje regelen. De værste aktørene er DSV, Freja og Bring.
Disse benytter nå også fillipinere som flys inn til Europa fordi de er billigere og bedre enn Tyrkere og Moldovere.

Bring er forøvrig et statlig Norsk selskap som gjør at Skånevik også kan tillegge "hyklere" i sine uttalelser om dette utredes videre!
Så får vi håpe at vårsalget med kampanjevarer har gjort folket godt:D
 
Back
Top