• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY Status Norwegian Longhaul og deres 787 (ruter m.v.)

Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

En fundering ang. flightnr.

Överst i den här tråden står det att IATA är DU och ICAO är NLH

När jag kollar på flight ARN-JFK så är flightnr DY7005

När denna flight börjar flygas kommer man då se flyget på radarn som NLH7005 eller?. Samt borde de inte stå DU7005 som flightnr på norwegians hemsida?
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

DY7005 er det kommersielle flightnummeret som den blir solgt som. I reservasjonssystemene vil derfor alltid noten 'Operated by Norwegian Long Haul A/S' være anført. Prefixet DU vil aldri vises i salgskanalene ettersom de aldri vil fly kommersielt på egenhånd. (med forbehold om at de kanskje vil bruke det hvis de selger charter). NLH er det operative prefikset, og på radaren vil den trolig vises som DY7005 / NLH7XA (eller noe lignende gibberish).

Hvs HiFly vil vises som komemr vel an på hvem leiekontrakten er skrevet med ... DY eller DU.
 
Status Norwegian Longhaul og deres 787

Selv skal jeg en tur med DY7006 i løpet av våren. På "billetten" står det "DY7006 OP av Hi Fly". Tyder vel på kontrakt med DY?
 
Last edited:
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Burde vel snart være mulighetfor at det dukker opp noen bilder av maskin nummer 2snart da? Er vel en del dager siden den skulle males ifølge andre her inne.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Det ser også ut til å stemme med norwegian.no, både ved bestilling og setekart!
 
Status Norwegian Longhaul og deres 787

Billig inngangspris til dreamliner opplevelse 659 kr
Men en ufattelig dyr retur
Blir spennede å se hvilken andre ruter dem velger
 
Last edited:
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Billig inngangspris til dreamliner opplevelse 659 kr
Men en ufattelig dyr retur
Blir spennede å se hvilken andre ruter dem velger

jmf post #360 er det snakk om LGW, BCN og ALC. Håper på noen ruter til BCN, hadde vært helt fantastisk å fly noe annet enn 737 ned dit for en gangs skyld^_^
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Det er vel også kun et tidsspørsmål før første maskin prøveflys nå. Der det er en del hull i lista, men maskinen med linjenummer før 'BKA' har ihvertfall hatt første tur. Har noen fått bekreftelse på registrering/hex-kode?
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Ledige seter på første flight i dag. Billig helgetur for de som kan hive seg rundt, 4021 med retur mandag. Har de holdt av plasser for media som ikke har blitt brukt?
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Oslo - Malaga, 1 august 0700 B787, kr. 659

Wow, kult. Hvor får du slik info?

Noen som veit hvordan seatingen blir når flighten er all-eco? Vil de ha noen fremme i premiumkabinen?

Edit: Ser nå at de faktisk opplyser om det når man bestiller på norwegian.no. Ser ikke ut som det er mulig å sitte i noe annet enn økonomiseksjonen da.
 
Last edited:
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Ledige seter på første flight i dag. Billig helgetur for de som kan hive seg rundt, 4021 med retur mandag. Har de holdt av plasser for media som ikke har blitt brukt?

Eller kun 498,- for utreise i dag, retur i morgen kveld, har fremdeles en billett liggende som gis vekk, betaler bare for navneendring.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Det er vel også kun et tidsspørsmål før første maskin prøveflys nå. Der det er en del hull i lista, men maskinen med linjenummer før 'BKA' har ihvertfall hatt første tur. Har noen fått bekreftelse på registrering/hex-kode?

Ser flere henvendelser om 'EI-LNA' hos tilsynet, så regner med at dette er 'final'. Noe som har hex-kode på denne og de neste?
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Er det noe offisiel oversikt på hvilke rutenr/dager DU/DY vil bruke Boeing 787 inn/ut av OSl for crewtrening i sommer? Har seriøse planer om å få tatt meg en tur, men det er greit å hvite hvilken avganger som er tenkt satt opp med B787 i perioden fram imot slutten av August..
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Er det noe offisiel oversikt på hvilke rutenr/dager DU/DY vil bruke Boeing 787 inn/ut av OSl for crewtrening i sommer? Har seriøse planer om å få tatt meg en tur, men det er greit å hvite hvilken avganger som er tenkt satt opp med B787 i perioden fram imot slutten av August..

Dette er noe jeg deler. Nå er det vel mulig at jeg får en ANA flyvning snart med en 787 men vil gjerne teste DU/DY sitt dreamlinertilbud. En kort liten svipptur til Playa Del Ingles kanskje dvs si til LPA. Mon tro om ikke de vil fly dit slik i starten men jeg vet dog ikke vil tippe kanskje for mer effektiv trening av personell de har kortere ruter også ala OSL - ARN/CPH/TOS etc:-)
 
Last edited:
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

De vil fly 787 fra OSL til AGP, BCN, ALC og LGW i crewtreningsfasen såvidt jeg har hørt.
 
Back
Top