• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY Status Norwegian Longhaul og deres 787 (ruter m.v.)

Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Utrolig pent gjort at de tilbyr gratis ombooking på grunn av flybytte.

Enig - nok en hyggelig gest..spesielt med tanke på at de aller fleste kundene driter i om det er 787/767/330 og nesten 737/757

Jeg tror dette kommer til å ordne seg og at de mange skadefroe her inne vil måtte finne andre området å jante på ;)
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Då kommer den direkta frågan.
Vilket flygplan kommer DU wetleasa som Dreamliner ersättare?
Kommer de wetleasade flygplanen ha någon form av IFE?
Vilka flygbolag kan tänkas vara aktuella för DU att wetleasa?

Jag gissar på att DU kommer wetleasa EuroAtlantic med Boeing 767-300ER.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Men det ligger fremdeles inne under "Inkludert i billettprisen" i bestillingsprosessen..

Då kommer den direkta frågan.
Vilket flygplan kommer DU wetleasa som Dreamliner ersättare?
Kommer de wetleasade flygplanen ha någon form av IFE?
Vilka flygbolag kan tänkas vara aktuella för DU att wetleasa?

Jag gissar på att DU kommer wetleasa EuroAtlantic med Boeing 767-300ER.

Jeg tipper trippel seven;)
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

..spesielt med tanke på at de aller fleste kundene driter i om det er 787/767/330 og nesten 737/757

Det betyder åbenbart så lidt for kunderne, at DY finder det nødvendigt at bruge salgsargumentet "Dreamliner-oplevelsen" som første punkt på listen over argumenter i booking-processen.

Et salgsargument, der forøvrigt stadig er at finde på deres website - selv på de første flyvninger.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Mange vil tro de flyr 787 selv om de setter seg inn i en 767. På samme måte som mange tror det nå har blitt veldig billig å reise til NYC :) Tviler på dette skader DYs satsning i særlig grad. Kun de som er veldig opphengt i dette med Dreamliner vil klage, mens resten vil være fornøyde over å komme seg til NYC eller BKK som planlagt.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Er forsåvidt enig i at folk flest ikke skjønner forskjellen på 787 eller 767 eller i worst case 737. Og at mange nok bar eskal fra A til B.

Men noe jeg tror folk derimot skjønner er om det er en skjerm i setet foran eller ikke. Så det vil vel ikke være helt likegyldig allikevel for folk hva som blir satt inn tror jeg.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Kun de som er veldig opphengt i dette med Dreamliner vil klage,

Og disse står da fritt til å booke om til senere når Dreamliner er klar. Folk som har bestilt reisen pga flytype er nok de første til å forstå at dette først og fremst er et Boeing-problem, ikke et DU-problem. Selv om forutsigbart mange her inne ønsker at det er nettopp det siste. ;)
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

HVIS det skulle bli sånn at Norwegian må sette inn andre fly, tror jeg folk flest forstår at dette er noe som ikke Norwegian kan noe for.
Flybytte til andre flytyper forekommer i alle selskap.

Norwegian selger inn at de har de har kjøpt de mest moderne fly som finnes. Fair enough. At de (kanskje) MIDLERTIDIG må sette inn andre fly: Fair enough.
Tror ikke man skal undervurdere folks intelligens.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Jeg har billetter til første helgen i juni til NY og tilhører kategorien som booka pga flytype. Tror nok jeg tilhører en marginal gruppe, men det er en fin gest å tilby mulighet til å booke om gratis.

Jeg tipper dog at en del av oss som booka pga flytype var blant de første som kjøpte til lave priser. Vi er dessuten neppe særlig mange, så jeg tror ikke DU taper mange kronene (om noen) på å la oss booke om.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Jeg har billetter til første helgen i juni til NY og tilhører kategorien som booka pga flytype. Tror nok jeg tilhører en marginal gruppe, men det er en fin gest å tilby mulighet til å booke om gratis.

Jeg tipper dog at en del av oss som booka pga flytype var blant de første som kjøpte til lave priser. Vi er dessuten neppe særlig mange, så jeg tror ikke DU taper mange kronene (om noen) på å la oss booke om.

Veldig bra løst av Norwegian og tror all parter kommer godt ut av det. De få som booket pga fly før fløyet det så snart det lar seg gjøre, og de som booket billige billetter til NYC/BKK kommer seg fortsatt dit.

Kostnaden til Norwegian blir bortfall av potensielt salg på flyet du bookes om til, men økt goodwill veier delvis opp for dette. Men det er endel av det å drive business, iblant taper man faktisk litt penger på enkelte salg. Hvis endel velger å booke om, blir det også lettere for Norwegian å finne et midlertidig erstattnings fly da de f.eks kan gå ned i størrelse til 767-300
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

I "verste" fall, kan det jo hende faktisk mange vil booke - dersom
erstatningsflyet vil være nesten like interessant (B777 osv.); vil ikke være
så ofte man kan reise direkte fra OSL med en slik flytype (i pax
versjon); og da er det sikkert en del "flygale" som benytter sjansen.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

I "verste" fall, kan det jo hende faktisk mange vil booke - dersom
erstatningsflyet vil være nesten like interessant (B777 osv.); vil ikke være
så ofte man kan reise direkte fra OSL med en slik flytype (i pax
versjon); og da er det sikkert en del "flygale" som benytter sjansen.

Ikke helt uvanlig å reise til BKK i 777 ;-)
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Det betyder åbenbart så lidt for kunderne, at DY finder det nødvendigt at bruge salgsargumentet "Dreamliner-oplevelsen" som første punkt på listen over argumenter i booking-processen.

Et salgsargument, der forøvrigt stadig er at finde på deres website - selv på de første flyvninger.

Hører hva du sier - men jeg personlig tror svært få bryr seg om flytypen. Jeg har flere kollegaer og venner som er über-frequent flyers som ikke aner om det er Airbus eller Boeing engang. ;)

Og selv om det bare er svært få av oss som bryr oss så gir Norwegian disse et alternativ uten ekstra kost.

Flott fra et innovativt selskap som fra noen få hold får merkelig mye pepper.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Ikke helt uvanlig å reise til BKK i 777 ;-)

Ok? Trodde ikke det var så mye flyvninger fra OSL til BKK
med B777 som flytype, men nå er ikke jeg helt oppdatert
på trafikken på OSL uansett her fra Sverige, trodde det
kun var PIA som for det meste brukte B777 på OSL.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Ok? Trodde ikke det var så mye flyvninger fra OSL til BKK
med B777 som flytype, men nå er ikke jeg helt oppdatert
på trafikken på OSL uansett her fra Sverige, trodde det
kun var PIA som for det meste brukte B777 på OSL.

Thai flyr fra BKK til OSL med 777 mange ganger pr uke, og har gjort det LENGE.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Ok, da var jeg ikke helt oppdatert der - sist jeg snakket med en
"OSL-kjenner" var det like mye store Airbus-maskiner som TG
brukte; men synd at det kun er T7 permanent da - hadde håpet
at de skulle bruke halvparten av året med A340. Nei da blir ikke
en evt. T7 med DU noe som flynerdene kanskje blir helt
"ville i trusa" av.. ^_^
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Vet ikke om noen av dere har sett dette, men her er et setekart til norwegian's 787.

http://www.norwegian.no/kundeservice/Reiseinformasjon/billetter/setereservasjon/interiorarrangement/

seteplan-m-wc-787.jpg
 
Back
Top