• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY Status Norwegian Longhaul og deres 787 (ruter m.v.)

Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Jeg vil ikke tro at problemet er så stort som du lager det. Avgjørelsen om dette vil trolig bli tatt i relativt god tid og da vil det uansett ikke være mange flightene hvor mer enn 291 (ellerhvanåkapasitetenpåerstatningener) seter er solgt. Det kan også være at de har satt cap på flightene nettopp pga usikkerheten om de får kjerrene i tide.

Man kan si mye om DY, men de er ikke dumme. Og de har mange av mine beste eks-kolleger i mange nøkkelstillinger.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Produskjonen fortsetter ihvertfall, nå har de startet å skru sammen maskinen, eller lime?? Eller teipe:colgate:

Håper man finner feilen rimelig raskt, leste at man mistenkte laderen til batteriet!

LN102 ZA576 35304 LN-BKA 787-8 ILFC/Norwegian RR Trent 1000 Undergoing final assembly Everett
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

seatsniffer - motorene kommer ikke på før på stasjon 3 - Norwegians 787 er fremdeles bare på stasjon 1. Dermed må vi nok vente rundt 3 uker til motorer blir montert.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

seatsniffer - motorene kommer ikke på før på stasjon 3 - Norwegians 787 er fremdeles bare på stasjon 1. Dermed må vi nok vente rundt 3 uker til motorer blir montert.

En liten feiltolkning av tabellen der ja. Syns det gikk litt kjapt... :spin
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Norwegian Kommer til å legge ut bilder av flyet i løpet av dagen i dag, de viser at vingene er påmontert og det starter faktisk å se ut som et fly:-)
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787


175471


175476


175474
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Tusen takk:-) Det ligger fler bilder på pressesiden til NAX nå.
 
Re: Boeing 787 - status og driftssetting

Noen som tror at DY (DU) eller hav de skal hete sine 787 vil bli for sent levert til oppstart av longhaul? Han med smilefjeset har vel sikkert noen gamle 767 / 340 i bakhånd for leasing?
 
Boeing 787 - status og driftssetting

Noen som tror at DY (DU) eller hav de skal hete sine 787 vil bli for sent levert til oppstart av longhaul? Han med smilefjeset har vel sikkert noen gamle 767 / 340 i bakhånd for leasing?

DY sælger da ihvertfald stadig billetter hvor "Dreamliner oplevelsen, in seat snack bestilling og tynde sæder" er inkluderet i prisen. Det må der da ihvertfald være en eller anden forum-troll der kan få en lang tråd ud af under overskriften "falsk markedsføring" hvis Kjos ikke lever op til ;)

Det korte svar er vel at ingen p.t. aner hvornår 787 kommer i drift igen og dermed heller ikke aner om det påvirker DY. Der er vel tidligere skrevet om at der går rygter om at Kjos har wetleaset en gammel 767 som backup, hvilket vel nok er meget fornuftigt.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

De er ikke idioter. Selvfølgelig har de sikret seg. Men dette kan fort bli slutten på IC-satsingen. Fortjenestemarginene er små og utgiftene kan fort bli uoverkommelige ... Kjos visste hva han gjorde da han bestemte seg for å splitte ut denne operasjonen.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

De er ikke idioter. Selvfølgelig har de sikret seg. Men dette kan fort bli slutten på IC-satsingen. Fortjenestemarginene er små og utgiftene kan fort bli uoverkommelige ... Kjos visste hva han gjorde da han bestemte seg for å splitte ut denne operasjonen.

Om dette fører til tapte inntekter og økte kostnader for DU, noe jeg er enig i en Wet Lease vil gjøre, så er vel spørsmålet hvem som må ta regningen for dette. Kjos som storkunde hos Boeing har nok noen forhandlingskort på hånden når oppgjørets time eventuelt kommer.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Litt fra VG i dag:
Pessimistiske flyanalytikere og etterforskere frykter at Boeings nye superfly, 787 Dreamliner, i verste fall kan bli stående på bakken i mellom ni måneder og et år.

Informasjonsdirektør Anne-Sissel Skånvik i Norwegian:
Vi har absolutt til hensikt å fly, og så får vi komme tilbake til eventuelle back-up løsninger hvis det skulle bli aktuelt, skriver hun i en epost til VG.

Hun understreker at selskapet i løpet av få uker vil motta seks nye Boeing 737-800-fly, som også vil være i stand til å fly langdistanser - med et drivstoffstopp.

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10119835


Høres jo besnærende ut å ha bestilt billetter med dreamliner og havne i en 737 med fuelstopp. Må si jeg hadde blitt greit skuffa da asså. Håper inderlig ikke DET blir den endelige backup planen til DY.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Høres jo besnærende ut å ha bestilt billetter med dreamliner og havne i en 737 med fuelstopp. Må si jeg hadde blitt greit skuffa da asså. Håper inderlig ikke DET blir den endelige backup planen til DY.

Nei og Nei, det blir ikke B737 som erstatter for 787 til de kommer i lufta for DU, det blir 767 som DU/DY tidligere har snakket i, eller annet ledig langdistanse materiale(A330,A340,B757,B767,B777) Dessuten har vel ikke DY's B738 ETOPS...
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

DU får overta 77W-ordren til su, nå som de sliter med å få de sertifisert av det russiske luftfartsverket. Det hadde vært Nice ;-)
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Nei og Nei, det blir ikke B737 som erstatter for 787 til de kommer i lufta for DU

Jeg tror heller ikke at B737 kommer til å bli benyttet på disse rutene, men du kan vel ikke ta det helt for gitt at Skånvik, med hennes posisjon i selskapet, kun kommer med tåkeprat!
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Dessuten har vel ikke DY's B738 ETOPS...

NOL er vel ETOPS-sertifisert som en del av opprettelse av AOC for DU. Så da er d et en relativt smal sak å legge til fler, hvis ønskelig ... Spørs vel hvordan salget går ...
 
Back
Top