Status Norwegian Longhaul og deres 787 (ruter m.v.)

Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

De tillater kanskje overbooking på long haul, for jeg finner ingen flighter som er utsolgt. Selv på første flight OSL-JFK er det mulig å bestille 9 billetter.
Som nevnt så er det Stockholm, og så denne:
STOCKHOLM (Direkt) Biljetterna för Norwegians resor till New York är nästan helt slutsålda för de första månaderna.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Virker som salget går strykende.

NORWEGIAN: FÖRSTA MÅNADERNAS FLYGNINGAR T NEW YORK SLUTSÅLDA



12:41
STOCKHOLM (Direkt) Biljetterna för Norwegians resor till New York är nästan helt slutsålda för de första månaderna.

Det uppger Norwegian, skriver Bloomberg News.

Norwegian börjar sina långdistansflygningar till New York i maj.



Johan Sunnanängs +46 8 5191 7916

Nyhetsbyrån Direkt
PR stunt som Kjos har lært av MR O' Leary?
Var jo snakk om at BKK gikk så det suste og, men nok av billetter på den strekningen også.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Norwegian (DY, Oslo Gardermoen (OSL)) has told Norwegian media outlets that it has a "Plan B" prepared already should it not be able to take delivery of its first two B787-8s LN-BKA (MSN 35304) and LN-BKB (MSN 35305) for its subsidiary Norwegian Long Haul (DU, Oslo Gardermoen (OSL)) in time for its planned new long-haul routes from Oslo Gardermoen and Stockholm Arlanda (ARN) to Bangkok Suvarnabhumi International (BKK) and New York John F. Kennedy International (JFK) as a result of the current grounding of all B787-8s. The carrier said it had a back up plan in place to wet-lease two B767-300ERs should that be required
Ch aviation
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

CH har en tendens til å trekke litt raske konklusjoner. De oppgir 'norske media' som kilde, men jeg har ikke registrert noe så konkret. Det ville da også kjapt blitt fanget opp her ..
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

CH har en tendens til å trekke litt raske konklusjoner. De oppgir 'norske media' som kilde, men jeg har ikke registrert noe så konkret.

Har ikke noen her på forumet sagt at de har hørt et rykte om det? Holder som norske media, det.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Ja, det var den assosiasjonen jeg fikk, men det var bare snakk om 767 generelt .. ikke 'to 767-300ER' ...
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

767-300ER med minst 291 stolar begränsar väl urvalet ganska rejält när det gäller wetlease alternativen för DU? Det behövs 291 stolar för att matcha DUs 787 vad gäller pax kapacitet.
Om DU dessutom vill leasa 763 med bra IFE med PTV i alla stolar begränsas urvalet ännu mer?

Kan Kjos tänkas förhandla om wetlease med TUI Travel? TUI Travel koncernens olika flygbolag har många 767-300 med high density konfig. TUIFly Nordic och ThomsonFly har väl 328 stolars och 291 stolars 763.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

767-300ER med minst 291 stolar begränsar väl urvalet ganska rejält när det gäller wetlease alternativen för DU? Det behövs 291 stolar för att matcha DUs 787 vad gäller pax kapacitet.

En god start på «plan B» ville jo være å ikke selge alle setene, så de har litt mer spillerom fram mot oppstart.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Jeg vil ikke tro at problemet er så stort som du lager det. Avgjørelsen om dette vil trolig bli tatt i relativt god tid og da vil det uansett ikke være mange flightene hvor mer enn 291 (ellerhvanåkapasitetenpåerstatningener) seter er solgt. Det kan også være at de har satt cap på flightene nettopp pga usikkerheten om de får kjerrene i tide.

Man kan si mye om DY, men de er ikke dumme. Og de har mange av mine beste eks-kolleger i mange nøkkelstillinger.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Produskjonen fortsetter ihvertfall, nå har de startet å skru sammen maskinen, eller lime?? Eller teipe:colgate:

Håper man finner feilen rimelig raskt, leste at man mistenkte laderen til batteriet!

LN102 ZA576 35304 LN-BKA 787-8 ILFC/Norwegian RR Trent 1000 Undergoing final assembly Everett
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

seatsniffer - motorene kommer ikke på før på stasjon 3 - Norwegians 787 er fremdeles bare på stasjon 1. Dermed må vi nok vente rundt 3 uker til motorer blir montert.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

seatsniffer - motorene kommer ikke på før på stasjon 3 - Norwegians 787 er fremdeles bare på stasjon 1. Dermed må vi nok vente rundt 3 uker til motorer blir montert.

En liten feiltolkning av tabellen der ja. Syns det gikk litt kjapt... :spin
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Norwegian Kommer til å legge ut bilder av flyet i løpet av dagen i dag, de viser at vingene er påmontert og det starter faktisk å se ut som et fly:-)
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787


175471


175476


175474
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Tusen takk:-) Det ligger fler bilder på pressesiden til NAX nå.
 
Re: Boeing 787 - status og driftssetting

Noen som tror at DY (DU) eller hav de skal hete sine 787 vil bli for sent levert til oppstart av longhaul? Han med smilefjeset har vel sikkert noen gamle 767 / 340 i bakhånd for leasing?
 
Boeing 787 - status og driftssetting

Noen som tror at DY (DU) eller hav de skal hete sine 787 vil bli for sent levert til oppstart av longhaul? Han med smilefjeset har vel sikkert noen gamle 767 / 340 i bakhånd for leasing?

DY sælger da ihvertfald stadig billetter hvor "Dreamliner oplevelsen, in seat snack bestilling og tynde sæder" er inkluderet i prisen. Det må der da ihvertfald være en eller anden forum-troll der kan få en lang tråd ud af under overskriften "falsk markedsføring" hvis Kjos ikke lever op til ;)

Det korte svar er vel at ingen p.t. aner hvornår 787 kommer i drift igen og dermed heller ikke aner om det påvirker DY. Der er vel tidligere skrevet om at der går rygter om at Kjos har wetleaset en gammel 767 som backup, hvilket vel nok er meget fornuftigt.
 
Back
Top