Status Norwegian Longhaul og deres 787 (ruter m.v.)

Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Visste det var en avis inkludert, men når ble Dagens Næringsliv LOs organ? Synes Einan bare mangler en berret og noen briller.
Fight them everywhere. Don't give them a chance to breathe until they withdraw and retreat.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

LOs organ? Hehe, det blir jo for dumt. De dekker samtlige sider av saken, slik de alltid har gjort med både SAS og Norwegian.

Er det noe DN IKKE er, så må det være akkurat LOs organ..
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Visste det var en avis inkludert, men når ble Dagens Næringsliv LOs organ? Synes Einan bare mangler en berret og noen briller.

Og når ble Einan en del av LO......?
 
Re: Status Norwegian Longhaul - Fra billettsalg til oppstart

Heisann Fazer!

Tja, jeg fikk fra det jeg anser som en rimelig sikker kilde vite at DY hadde skrevet wet-lease kontrakt på en 767. Har gått ut fra det var for å ha en backup for eventuelle tekniske feil, men kanskje ikke?

Eller så setter de opp et rimelig romslig program fra starten av for å ha litt slingringsmon å gå på?

Dette er nok en god ide. Vi har 6 stykker B787-8 fly i service naa og B767-400 har vaert et velkomment backup fly, men til skuffelse for de som ville fly med Dreamlineren... :(

Vi har startet LAX-NRT naa og jeg vet ikke om dette er placebo effekt, men passasjerene mener de kan merke forskjell paa trykk og luftfuktighet og foeler seg bedre etter reisen... :)

Dag
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Mange som nevner muligheten for utflagging til Thailand, men aksjemajoriteten i et thailansk selskap må ligge hos Thaier. Hvordan har Kjos tenkt å løse dette?
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Mange som nevner muligheten for utflagging til Thailand, men aksjemajoriteten i et thailansk selskap må ligge hos Thaier. Hvordan har Kjos tenkt å løse dette?

Tror det var utflagging til Sverige det var snakk om... Men at Sverige ville akseptere et svensk selskap, med svenskregistrerte fly, på ruter fra Sverige, men med Thailandsk mannskap. Noe svenskene bestrider. Men dette tema har vel egentlig en egen tråd....
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Sjansen er vel derfor stor for at dette drar ut i tid og de første IC med DU går med wet leaset 767 og dertil skuffede kunder
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Mange som nevner muligheten for utflagging til Thailand, men aksjemajoriteten i et thailansk selskap må ligge hos Thaier. Hvordan har Kjos tenkt å løse dette?
Pluss at det er ikke helt enkelt for utlendinger å få arbeidstillatelse i Thailand.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Pluss at det er ikke helt enkelt for utlendinger å få arbeidstillatelse i Thailand.

Det ryktes at Norwegian sliter med å få arbeidstillatelse for sine 787-piloter der borte ja...
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Sjansen er vel derfor stor for at dette drar ut i tid og de første IC med DU går med wet leaset 767 og dertil skuffede kunder

Bemanning og tilgang på fly er jo to forskjellige saker. Hvis flyet blir levert på tiden så flyr det nok. En av grunnene til at Norwegian må ha beskjed i slutten av januar er vel for å klare å sette opp driften til oppstart. Hvis de ikke får startet fra thailand så starter de sikkert fra Norge eller annet egnet sted. De har invistert for mye cash og prestisje i at de ikke kommer i luften, de kan jo alltids flytte ut siden.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Det ryktes at Norwegian sliter med å få arbeidstillatelse for sine 787-piloter der borte ja...

Skal en utlending få arbeidstillatelse i Thailand må personen ha spesielle kunnskaper og gjøre en jobb en Thai ikke kan gjøre.
I tillegg er jo store deler av TG statseid som sikkert ikke gjør saken lettere.

http://www.thaiembassy.com/thailand/work-permit-rules.php
 
Last edited:
Re: LN-NGH - status

hva med statusen til B787, hvor lang har de komme med byggingen av flyet ?

I fløge en respektabel 787 blogg skal delene komme til Seatle for montering den 23. Januar, så vil det ta fra en til to uker før de begynner med montering, maskin nr.2 følger ca to uker senere.
 
I fløge en respektabel 787 blogg skal delene komme til Seatle for montering den 23. Januar, så vil det ta fra en til to uker før de begynner med montering, maskin nr.2 følger ca to uker senere.

Det første stemmer nok, men ikke det siste, med mindre de plutselig har byttet linjenummer. Mellom LN102 og 112 er det ca to måneder
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Det første stemmer nok, men ikke det siste, med mindre de plutselig har byttet linjenummer. Mellom LN102 og 112 er det ca to måneder

Beklager jeg som tuller, 20. Mars er planlagt ankomst for seksjonene ;)
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Sjansen er vel derfor stor for at dette drar ut i tid og de første IC med DU går med wet leaset 767 og dertil skuffede kunder

Ser allerede for meg førstesiden i VG:

"FERIEN ØDELAGT AV NORWEGIAN! - Ola og Kari Nordmann føler seg lurt og ført bak lyset etter at Norwegian skiftet flytype på flighten deres til Thailand. Opprinnelig skulle de fly det splitter nye Boeing 787, men Norwegian skiftet i siste liten flytype til den eldre Boeing 767. Ekteparet hadde gledet seg til å fly med det nye "drømmeflyet", men måtte i steden ta til takke med den hele 15 år gamle 767-maskinen som VG avslører tidligere har fløyet for selskaper i Afrika og Sør-Amerika! Ola forteller at det var en så stor påkjenning for kona Kari at hun måtte ta valium for å få kontroll på nervene. Nå krever Ekteparet kompensasjon fra Norwegian."

Sorry, kunne ikke "dy" meg ;)
 
Last edited:
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Ser allerede for meg førstesiden i VG:

"FERIEN ØDELAGT AV NORWEGIAN! - Ola og Kari Nordmann føler seg lurt og ført bak lyset etter at Norwegian skiftet flytype på flighten deres til Thailand. Opprinnelig skulle de fly det splitter nye Boeing 787, men Norwegian skiftet i siste liten flytype til den eldre Boeing 767. Ekteparet hadde gledet seg til å fly med det nye "drømmeflyet", men måtte i steden ta til takke med den hele 15 år gamle 767-maskinen - som VG avslører tidligere har fløyet for selskaper i Afrika og Sør-Amerika! Ola forteller at det var en så stor påkjenning for kona Kari at hun måtte ta valium for å få kontroll på nervene. Nå krever Ekteparet kompensasjon fra Norwegian."

Sorry, kunne ikke "dy" meg ;)

haha, konge!
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Hm, må ikke Norwegian bestille flere fly snart hvis de skal kunne klare å ekspandere?? De skal få levert totalt 8 stk over 3 år, blir ikke så mange ruter av det vel?
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Ser allerede for meg førstesiden i VG:

"FERIEN ØDELAGT AV NORWEGIAN! - Ola og Kari Nordmann føler seg lurt og ført bak lyset etter at Norwegian skiftet flytype på flighten deres til Thailand. Opprinnelig skulle de fly det splitter nye Boeing 787, men Norwegian skiftet i siste liten flytype til den eldre Boeing 767. Ekteparet hadde gledet seg til å fly med det nye "drømmeflyet", men måtte i steden ta til takke med den hele 15 år gamle 767-maskinen som VG avslører tidligere har fløyet for selskaper i Afrika og Sør-Amerika! Ola forteller at det var en så stor påkjenning for kona Kari at hun måtte ta valium for å få kontroll på nervene. Nå krever Ekteparet kompensasjon fra Norwegian."

Sorry, kunne ikke "dy" meg ;)

Hahaha! Sikker på du ikke allerede jobber i VG? :spin
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Hm, må ikke Norwegian bestille flere fly snart hvis de skal kunne klare å ekspandere?? De skal få levert totalt 8 stk over 3 år, blir ikke så mange ruter av det vel?

Det er kun aktuelt å fly langdistanse med 787, så om Norwegian ønsker flere i flåten etter 2015/2016 har de godt tid til å bestille :) Man kan jo ikke satse for stort med et nytt konsept
 
Back
Top