Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng (StarAlliance)

Re: Når åpner SAS normalt sett salg av bonusbilletter på nye ruter?

Prøver også huske rett, men på SFO var det veldig sent. Om det faktisk var etter den startet?

Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Jeg har forstått det slik at fra Krs er det bare mulig å booke direkteruter og ruter med flybytte, hvor Wf ikke er en del av ruten. Når Sk kun har en rute, til Osl, er det ikke så mange valg som kommer fram på nettsiden. F.eks vil du ikke få opp krs-waw eller krs-krk i det hele tatt. Men du kan ringe og bestille på 05400 og fly via oslo, cph er ute som mellomstasjon. Kipe greier og et meget dårlig tilbud fra Sk. klm blir er mer atraktivt selskap fra Krs.

Noen som kan bekrefte/avkrefte dette, og om det i tilfelle også gjelder "ren" SK/WF-ruting, eller bare når *A-partnere er involvert?

Prøver også huske rett, men på SFO var det veldig sent. Om det faktisk var etter den startet?

Mener de til og med i starten uttalte at det ikke ville bli tilbudt bonusseter på SFO ruten.

SAS har fortsatt ikke åpnet opp for salg av bonusbilletter på CPH/OSL-MIA til tross for at det snart er et halvt år til oppstart av ruta. Når pleier de å legge ut bonusbilletter på nyåpnede ruter?

Har nemlig et behov av å reise enveis over Atlanteren til høsten..[/QUOT

Det er i allefall bonusbilletter til LAX og de starter vel å fly dit i mars? Hadde MIA som førstepri men California blir aldri feil😎

Liker ikke.. nesten så jeg vurderer å kjøpe enveis til cash nå for å komme hjem i hvertfall!

Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Hei, jeg flyr mye og poengene samles opp. 340 k til nå. Har dere noen tips til bonusbiletters ABC?

1: Andre søkesider enn sas.no? Sas syns jeg virker meget dårlig og det er få og nesten aldri biletter til fjerne destinasjoner.

2: Hvilke klasser kan oppgraderes og hvilke kan ikke?

3: Beste tips for å få brukt CT på eks. Tokyo, Hong Kong destinasjoner?

:)

Takker for svar...

Ingen ekspert selv, men bruker KVS-Tool, en software som koster noen hundrelapper. Du kan også bruke United sine sider. Søk kun etter C- og F-billetter. Fordelen med SAS er at avgiftene er lave, men som du skriver er det lite ledige bonusseter i C. Burde ikke være noe problem å komme seg til Tokyo eller Hong Kong med andre *alliance-selskaper, men regn med ca. 5000 kroner på avgifter per billett.

1: Andre søkesider enn sas.no? Sas syns jeg virker meget dårlig og det er få og nesten aldri biletter til fjerne destinasjoner.

Du får ikke opp billetter med Star Alliance-partnere på sas.no. Bruk f.eks. www.united.com til å søke, og bestill på telefon.

Bonusreise Tokyo- Phnom Penh

Hei Jeg skal ta ut en bonusbillett i business fra NRT-PNH. Skulle gjerne hatt noen tips om reisevei.

Alternativene er som følger:

Asiana /Tokyo-Seoul-Phnom Penh. A330 og A321

Thai/ Tokyo- Bangkok -Phnom Penh. A330 (Økonomi klasse BKK-PNH)

ANA/Tokyo- Phnom Penh. B788 (gammel config)

Sånn rent umiddelbart så tror jeg at Asiana frister mest selv om det er en A321.

Noen tips?

Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Hei Jeg skal ta ut en bonusbillett i business fra NRT-PNH. Skulle gjerne hatt noen tips om reisevei.

Sånn rent umiddelbart så tror jeg at Asiana frister mest selv om det er en A321.

Noen tips?

Hvis du er ute etter å få best mulig sete og mest behagelig tur så velger du direkte med ANA, flyene er nye men med en intra Asia business som minner om de gamle setene hos SAS.

07aa3712d84fa1b36762197d726bf713.jpg

Asiana A321 business setene er som first innenriks i USA.

Jeg er ikke i tvil om hva jeg selv hadde valgt, hadde tatt turen i ANA B787 fremfor 5,5 timer i A321

Last edited:
Re: Bonusreise Tokyo- Phnom Penh

Noen tips?

Thai har ofte gammel config fra Tokyo med 744, og bare blokkert midtsete med Thai Smile fra Bkk. Så ville også gått for ANA

Ser på muligheter for Asiatur med EB. Er det lov å fly via Kina eller Japan or 140000 eb poeng i C dersom jeg vil til Thailand eller SIN?

Ser på muligheter for Asiatur med EB. Er det lov å fly via Kina eller Japan or 140000 eb poeng i C dersom jeg vil til Thailand eller SIN?

Ja. Men kun ett stopp under 24t i transitsonen (Kina ELLER Japan).

Edit: Eller Sør-Korea.

Last edited:

Mer mas her. Godtar de at en reiser via London om en skal østover?

Noen som har full liste over hvilket "fuel-avgift" sas tar på Star alliance bonusturer nå?

Det var vel snakk om 116 Euro hver vei på langdistanse, men er dette uansett reise rute? er det same avgift OSL-BKK som OSL-Fra-BKK. Flyplassavgifter forstår jeg uansett kommer i tillegg.
Hvor mye tar SAS for reiser i Europa?
Og evt innen Asia?

Noen som har full liste over hvilket "fuel-avgift" sas tar på Star alliance bonusturer nå?

Det var vel snakk om 116 Euro hver vei på langdistanse, men er dette uansett reise rute? er det same avgift OSL-BKK som OSL-Fra-BKK. Flyplassavgifter forstår jeg uansett kommer i tillegg.
Hvor mye tar SAS for reiser i Europa?
Og evt innen Asia?

Ja, drivstoffavgiften er lik uansett rute, så lenge du bytter sone, men mindre du reiser med SAS.
Ingen fuelavgift på reiser innenfor soner, f.eks intra-europa eller i samme sone i Asia. Heller ingen fuelavgift på reiser med SAS selv om du krysser soner (interkontinentalt).

Kan bruke egen reise i februar som eksempel:

KRS(SK)-OSL(LH)-FRA(LH)-CUN // CUN(UA)-EWR(SK)-OSL(SK)-KRS

Total pris i poeng, 70000, drivstoffavgift 1069kr (116 EUR) (FRA-CUN), andre avgifter 1070, 2139 totalt.
Kun en drivstoffavgift da jeg reiser med SAS når jeg krysser sone på vei hjem.

Last edited:
Back