Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng (StarAlliance)

Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Fikk igår faktura på Amex'en der det stod at omsettning så langt i år var 105k. Da skal jeg vel kunne bestille billett med CT? Finner ikke mulighet for dette på sas.no
Companion Ticket genereres den 1. i påfølgende måned etter at omsetningskravet er oppnådd. Avklaring på om omsetningskravet er nådd skjer ved fakturaproduksjonen. Etter det vil Companion Ticket bli utsendt den 1. i påfølgende måned etter at Companion Ticket har blitt generert.

Det vil si at du nok må vente til 1.januar 2016 før du kan bruke CT.

Fikk igår faktura på Amex'en der det stod at omsettning så langt i år var 105k. Da skal jeg vel kunne bestille billett med CT? Finner ikke mulighet for dette på sas.no

Det tar litt tid før den utstedes. Du får et brev i posten. Men tror du må ringe for å booke

Når amex kupong er klar vil du se dette når søkeresultatene dine kommer opp på sas.no. Funker ikke på "best tilgjengelighet" billetter.

SAS. OSL-EWR.Reward Availability

Blir SAS Reward Availability opdatert med "nye" plasser,eller er det som er "available" i dag allt som er,og det blir bare mindre plasser tilgjengelig senere.
Skulle hatt 15 sept men får bare ledige plasser 14 og 16 sept. EWR-OSL

Gyldighet for Eurononus-poeng

Har et spørsmål om gyldigheten (utløpsdato) av Eurobonus-poeng. Er det nok at en bonusreise er bestilt før denne datoen? Eller må reisen gjennomføres før denne datoen?

Re: Gyldighet for Eurononus-poeng

Har et spørsmål om gyldigheten (utløpsdato) av Eurobonus-poeng. Er det nok at en bonusreise er bestilt før denne datoen? Eller må reisen gjennomføres før denne datoen?

Ja bonusreinen må kun være bestilt før poengene utløper. Dersom du må avbestille reisen etter at poengene er løpt ut mister du dem.

Er det noen her som noensinne har funnet eb-hotelbonusnatt med Radisson Edwardian hotellene i London? Finnes denne muligheten i det hele tatt?

Re: Kjøp av bonusbillett i business til SFO med SAS?

Kjapt spørsmål; er det noen som har reist på bonusbillett i business på SFO-ruta til SAS?
Har søkt og søkt, men finner aldri plasser..

Da kan jeg også svare til meg selv:

I februar er det ledige bonusbilletter i C en god del dager, fikk lagt inn ei bestilling for to.

Prøver å søke bonusbilletter fra KRS på sas.no, men på alt som ikke er direkteruter så vises tilgjengelige avganger i et halvt sekund før jeg blir sendt tilbake til hovedsiden med feilmelding om at de ikke kan koble til kundedatabase... Direkteflygninger går helt greit. Sånn har det vært i flere uker, så spørsmålet er om dette er vanlig og om jeg rett og slett må ringe SAS for å sjekke hva som er ledig og evt bestille?

Jeg har forstått det slik at fra Krs er det bare mulig å booke direkteruter og ruter med flybytte, hvor Wf ikke er en del av ruten. Når Sk kun har en rute, til Osl, er det ikke så mange valg som kommer fram på nettsiden. F.eks vil du ikke få opp krs-waw eller krs-krk i det hele tatt. Men du kan ringe og bestille på 05400 og fly via oslo, cph er ute som mellomstasjon. Kipe greier og et meget dårlig tilbud fra Sk. klm blir er mer atraktivt selskap fra Krs.

Er Singapore Airlines intra Asia fortsatt mulig å booke? Kommer ikke opp når jeg søker på united.com.

Er Singapore Airlines intra Asia fortsatt mulig å booke? Kommer ikke opp når jeg søker på united.com.

Jeg har nylig søkt SQ C (Business) intra Asia på expertflyer.com og finner masse.

United fjernet all Singapore Airlines søkemulighet i sin søkemotor for et par år tilbake, så du trenger ikke bruke så mye mer tid på det.

ANA fungerer hvis du vil ha gratis verktøy, men viser ikke SQ A380 og 77W i C og F som er like greit for disse er normalt stengt for andre enn Singapore Airlines sine egne medlemmer (unntak finnes f.eks Miles & More).

KVS Tool og Expertflyer er bedre, men er ikke gratis. Verdt pengene hvis du har tenkte å søke litt.

Bonuseter på SAS - Beste tid å bestille?

SKal svi av noen titals tusen bonuspoeng og en CT til fra SVG til NY engang på høsten, Når er beste tid å booke bonusbilletter. Planen er å booke pluss men får bare opp Go og Business når jeg leter. Er det fordi alt i pluss er tatt eller er disse ikke sluppet enda. Har foreløpig bare lett i oktober.

Re: Bonuseter på SAS - Beste tid å bestille?

SKal svi av noen titals tusen bonuspoeng og en CT til fra SVG til NY engang på høsten, Når er beste tid å booke bonusbilletter. Planen er å booke pluss men får bare opp Go og Business når jeg leter. Er det fordi alt i pluss er tatt eller er disse ikke sluppet enda. Har foreløpig bare lett i oktober.

Sas legger ut bonusbilletter 330 dager før slik at jo før du bestiller jo bedre. Vi skal også til USA med CT og hadde store problemer med å finne billetter. Desember legges ut neste uke!

Sas legger ut bonusbilletter 330 dager før slik at jo før du bestiller jo bedre. Vi skal også til USA med CT og hadde store problemer med å finne billetter. Desember legges ut neste uke!

Ahh takk,

har 1CT og 200k poeng, det skal rekke til 3 pax. Go til 30k poeng og biz til 50k poeng så er valget enkelt, men hadde foretrukket plus.

Så vidt jeg vet, finnes det aldri bonusbilletter i Plus. Man må velge enten Business eller Go, det ble jeg fortalt da jeg i fjor skulle bestille en CT pr. tlf.

Så vidt jeg vet, finnes det aldri bonusbilletter i Plus. Man må velge enten Business eller Go, det ble jeg fortalt da jeg i fjor skulle bestille en CT pr. tlf.

Det er inntrykket jeg har så langt. Slår meg også at Go koster 30k til usa mens biz koster 50k.

Liten forskjell igrunn.

Da SAS la om bookingklassene sine samtidig som de tok bort C innen Europa var de "bare nødt til" å ta bort bookingklasse "P" som var bonusklassen for eco extra/plus. :headbang

Når åpner SAS normalt sett salg av bonusbilletter på nye ruter?

SAS har fortsatt ikke åpnet opp for salg av bonusbilletter på CPH/OSL-MIA til tross for at det snart er et halvt år til oppstart av ruta. Når pleier de å legge ut bonusbilletter på nyåpnede ruter?

Har nemlig et behov av å reise enveis over Atlanteren til høsten..

Back