Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng (StarAlliance)

Re: Strategi booking av eurobonusbillett

Angeånde ombooking er jeg mer usikker da jeg aldri har gjort det selv, men er vel mulig så lenge det fortsatt er bonusbilletter tilgjengelig.

Må våre ledige plasser, og poengene kan ikke ha utgått

Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Det virker som om muligheten til å bestille bonusreiser til/fra Hammerfest og ut i Norge/verden er falt bort. Noen som vet om dette bare er en midlertidig feil eller en varig beslutning?

Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Kjenner ikke situasjonen akkurat nå, men tidligere har det vært umulig å nettbestille bonusturer fra Hfest som involverte skifte av flyselskap i Tromsø pga tekniske løsninger på sas.no. Men de fikset det manuelt på telefon. Kanskje slik situasjon nå?

Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Det gikk fint å bestille gjennomgående bonustur HFT-KRS tidligere i vår/vinter, men nå er det ingen tilgjengelige i all overskuelig fremtid.

Re: AmEx Companion Ticket - bestilling, bruk, reisemål m.m. (2019->)

Jeg planlegger en bonustur til USA, og leter etter billetter under "Business/First Award" på United sine nettsider. På routinger som involverer innenriksflighter med United er det alltid "mixed cabin" og economy class. Hvilken klasse må være ledig på UA for at det skal være ledig for Star Alliance-bookinger på business?
Poenget er at jeg skal ha med en del bagasje, og selv om det vel strengt sett er baggage allowance på det lengste/longhaul-legget som avgjør hvor mye man kan ha med, er jeg langt ifra sikker på å slippe unna et heftig bagasjegebyr hvis jeg ender opp med å fly economy United innenriks USA før et interkontinentalt-leg på business.
Noen som har erfaringer?

Re: AmEx Companion Ticket - bestilling, bruk, reisemål m.m. (2019->)

Jeg planlegger en bonustur til USA, og leter etter billetter under "Business/First Award" på United sine nettsider. På routinger som involverer innenriksflighter med United er det alltid "mixed cabin" og economy class. Hvilken klasse må være ledig på UA for at det skal være ledig for Star Alliance-bookinger på business?
Poenget er at jeg skal ha med en del bagasje, og selv om det vel strengt sett er baggage allowance på det lengste/longhaul-legget som avgjør hvor mye man kan ha med, er jeg langt ifra sikker på å slippe unna et heftig bagasjegebyr hvis jeg ender opp med å fly economy United innenriks USA før et interkontinentalt-leg på business.
Noen som har erfaringer?

På United.com er det Saver award som må være ledig for å kunne gi tilgjengelighet i andre program. Bookingklasse messing er det X for monkey og I for business. Det skal alltid være bagasje inkludert på bonusbilletter. Uansett for UA domestic så skal det følge most significant carrier rule og ved interkontinentale reiser er det langstrekket som er styrende.

Har bestilt en bonustur t/r USA med retur i SAS Business (bookingklasse I) på SK932 4. november. Får ikke lov til å velge sete på returen - hva kan grunnen være til det?

Har bestilt en bonustur t/r USA med retur i SAS Business (bookingklasse I) på SK932 4. november. Får ikke lov til å velge sete på returen - hva kan grunnen være til det?
Grunnen til det heter SAS IT. Skal du velge sete må du ta en chat med kundeservice

Noen som kjenner til hvilke avgifter (service fees) som egentlig gjelder for Star Alliance bookinger nå siden det må bookes på telefon. Det virker som de opererer med både 450 kroner og med 825 kroner?

Noen som kjenner til hvilke avgifter (service fees) som egentlig gjelder for Star Alliance bookinger nå siden det må bookes på telefon. Det virker som de opererer med både 450 kroner og med 825 kroner?

Aner ikke, men så et annet sted at de visstnok åpner onlinebooking for Star Alliance i morgen.

Kom fra en som hadde pratet med SAS på telefon i dag.

Aner ikke, men så et annet sted at de visstnok åpner onlinebooking for Star Alliance i morgen.
Da har de sikkert begynt å ta betalt for telefonbookinger igjen, da, sånn litt før tiden. sas.no sier hvertfall " Bestilling av Star Alliance-bonusreiser er midlertidig utilgjengelig." i dag. Og det er jo klin umulig å finne informasjon om gebyrene på SAS sine sider også.

Ja, den norske var stengt frem til kl. 16, og når man søkte så fikk man "Unfortunately, the page you're looking for isn't available right now. Please reload the site by clicking on the SAS logo."

Anyway - SAS refunderte fees fordi jeg ikke kunne booke via web, og fordi de ikke opplyste om fees. Ikke rart det blir kø på kundesenteret når man bruker 20 min på en booking, og så 40 min på å rydde opp...

Ja, den norske var stengt frem til kl. 16, og når man søkte så fikk man "Unfortunately, the page you're looking for isn't available right now. Please reload the site by clicking on the SAS logo."

Ja, det der skjer av en eller annen grunn om de ikke finner billetter på dagen du spør (tror jeg). Har dullet litt med det nå.

Deilig at siden var oppe igjen.. Ikke alt for mye tilgjengelig.. Men er man bare to stykk så var det et par ledige snasne i biz til Zanzibar, Maldivene osv. med Turkish. Synd det er lite Swiss, LH og null SQ.

Deilig at siden var oppe igjen.. Ikke alt for mye tilgjengelig.. Men er man bare to stykk så var det et par ledige snasne i biz til Zanzibar, Maldivene osv. med Turkish. Synd det er lite Swiss, LH og null SQ.

Har inntrykk av at LH-gruppen hovedsaklig legger ut sine langt senere. Og en grunn til det kan være at de da slipper å måtte behandle de 25 schedule change'ne som normalt kommer i perioden ...
Hadde SAS gjort det samme, kunne de spart seg mye unødvendig arbeid.

'Glemt' Widerøe har de og ... :angry:

Bestilte en *A bonusbillett på nett i går kveld, fikk bekreftelse på mail og alt virket OK. Nå har imidlertid bookingen forsvunnet fra "mine bestillinger", og når jeg prøver å slå den opp får jeg at den er kansellert. Hos UA kommer bookingen opp, men med feilmelding om at den ikke inneholder noen segmenter. Har ikke fått refundert hverken penger eller poeng, eller fått beskjed om noe. Er den reellt kansellert, eller er det noe ifm billettering som lager krøll?

Har akkurat bikket 200k EB-poeng, og 35k av de går ut ved slutten av april. Ønsker å reise langt og foran i flyet, noe jeg har akkurat råd til da vi er to voksne. Eneste realistiske destinasjon da blir jo fort USA.
Finnes det egentlig noen fornuftig måte å finne tilgjengelige bonusbilletter på, uten å bla seg gjennom alle syv destinasjoner (LAX, SFO, ORD, MIA, EWR, BOS, IAD), måned for måned og se etter den magiske gull-prikken og tallene "50000"?

Back