Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng (StarAlliance)

Re: Eurobonus 3.0

LH F åpnes for Eurobonus noen dager før avgang bare. Husker ikke om det er 7 eller 14 dager, men ikke langt i forveien som før.
Tilgjengeligheten er også ganske dårlig, men en del USA destinasjoner har hatt greit med billetter i perioder

Ja, tilgjengeligheten er mildt sagt dårlig for den som skal bruke Eurobonuspoeng iallefall. Men av det du skriver så skjønner jeg at det ikke er ser helt mørkt ut hvis man følger litt med....

Spørsmålet er sikkert stilt og besvart flere ganger, men jeg finner ikke tilbake til dette - så derfor: Hvordan er ståa med tanke på booking av award-billetter i LH First nå for tiden? AwardFares gir "no flights" som svar med en gang jeg krysser av for at jeg ønsker å bruke Eurobonuspoeng. Air Canada eller United-poeng gir derimot en bråte med muligheter - men det hjelper jo ikke meg...

Noen som har noen tips?

Du får ihvertfall ikke opp F når du kun huker av for Eurobonus siden online-søket til SAS ikke får opp bonusseter i F.

Du får ihvertfall ikke opp F når du kun huker av for Eurobonus siden online-søket til SAS ikke får opp bonusseter i F.

Sier du her at søket i Awardfares aldri vil gi treff på First dersom jeg huker av for «Eurobonus only»? Det forklarer jo i så fall en del.

Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Jeg tror han mener på SAS sin side. På Awardfares fungerer det med F tilgjengelighet. Om setene faktisk er tilgjengelig for Eurobonus er en annen sak…

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sier du her at søket i Awardfares aldri vil gi treff på First dersom jeg huker av for «Eurobonus only»? Det forklarer jo i så fall en del.

Jeg tror han mener på SAS sin side. På Awardfares fungerer det med F tilgjengelighet. Om setene faktisk er tilgjengelig for Eurobonus er en annen sak…

Jeg mente at å huke av for Eurobonus only under FFP på awardfares aldri vil gi First, siden kun søk fra SAS sin side vises ;)

Jeg mente at å huke av for Eurobonus only under FFP på awardfares aldri vil gi First, siden kun søk fra SAS sin side vises ;)

Det var da som ..... Så da er spørsmålet hvilket av de andre alternativene som viser tilgjengelighet som er mest lik den reelle first-tilgjengeligheten for Eurobonus. Anyone?

Blir billetter bestilt hos Star* med EB poeng verdiløse hvis SK går konk eller opprettes som et nytt selskap ?

Blir billetter bestilt hos Star* med EB poeng verdiløse hvis SK går konk eller opprettes som et nytt selskap ?

Det er egentlig umulig å svare på den siste delen der

Går de konkurs og forvinner, så forsvinner alle bookete billetter også. Mens ved et "nytt" selskap så kommer det helt an på hva som endres. Mest sannsynlig vil primært endringene være i eierselskap og balanse etc, og da vil det trolig ha lite å si.

Uansett, jeg er i hvertfall ikke bekymret for mine bonuspoeng, men nå har jeg uansett ikke noen reiser med andre selskap booket på poeng

Heads up: Ved endringer/kanselleringer så nekter SAS nå å re-utstede bonusbilletter dersom de ikke er booket om i en bonusklasse.

Eks. om Lufthansa har en endring og booker deg om til en annen flight i bookingklasse Y så nekter SAS å utstede billetten på det. Unskyldningen er at "det andre selskapet har gjort noe som bryter med SAS sine regler."

Til tross for at de skriver på sine websider:
Hvis et av våre partnerselskaper kansellerer en flygning, kan ikke SAS EuroBonus garantere at du blir ombooket til en annen flygning med mindre billetten din endres av flyselskapet som drifter denne flygningen. SAS EuroBonus kan kun endre billetten din til en annen Star Alliance-bonusbillett hvis disse fremdeles ligger ute for salg. For flygninger som driftes av andre flyselskaper i Star Alliance utenom SAS, gjelder reglene og vilkårene til det respektive flyselskapet.

Beklager om spørsmål har blitt stilt før; jeg kan ikke minnes å noen gang ha fått opp business-billetter på sas sin *A søkemotor, men ofte masse muligheter i economy. Er det jeg som gjør noe feil, eller er det rett og slett dårlig tilgjengelighet?

Tilleggsspørsmål: er det mulig/hensiktsmessig å booke award economy og så bruke poeng til å oppgradere med partnerselskaper?

Beklager om spørsmål har blitt stilt før; jeg kan ikke minnes å noen gang ha fått opp business-billetter på sas sin *A søkemotor, men ofte masse muligheter i economy. Er det jeg som gjør noe feil, eller er det rett og slett dårlig tilgjengelighet?

Det er rett og slett bare dårlig tilgjengelighet. Alle vil ut og reise nå, samtidig som selskapene sliter med kapasitet.

Business class med Eurobonus

Søker og søker, mailer og mailer uten hell.

Har 450 - 500.000 poeng med Eurobonus, og ønsker å reise med kona t/r Bangkok fra Kristiansand i slutten av Mars. Ikke så nøye med dagene, men kunne tenkt oss å være på reise i 2-3 uker.
Mitt spørsmål her HVOR I ALLVERDEN finner vi bonusbiletter på enklest mulig måte. SAS hjelper ikke - de kom opp med turistklasse, 3 flybytter via India med ett legg i buisniss....Ikke lett dette.
Er det noe reisevenner her inne som kunne tenkt oss å hjelpe ???

Re: Buisniss class med Eurobonus

Her er vel det store problemet at det knapt finnes ledige bonusbilletter til Asia. Folk har spart opp masse bonuspoeng igjennom Covid og nå er de sjuke etter å reise til Asia. Koste hva det koste vil. Så det er få bonusbilletter tilgjengelig overhodet, og de som kommer blir booket brennkvikt. Så jeg tror det der blir en tung jobb å finne. Kanskje største sjansen er om man kan bestemme seg brennkvikt og dra om det kommer noe tilgjengelig 1-2 uker før avreise.

Ett tips kan være å ikke søke fra KRS, men fra ulike hub'er der det flyes direkte til BKK.

Last edited:
Re: Business class med Eurobonus

takk for gode råd.
Hvor er det best å søke ut fra, og finns det noen som kan gjøre den jobben ? (reisebyrå)

Nja, jeg vet ikke om andre som kan gjøre det. Stort sett må man sitte selv og prøve med datoer fra ulike steder der det flyes til BKK fra og som det ikke blir urimelig vanskelig å komme seg til selv fra KRS.

F.eks, om det er ledig på AMS-BKK, så kommer kanskje ikke det opp som alternativ når du søker KRS-BKK. Men søker du og finner AMS-BKK, så er det en smal sak å komme seg fra KRS til AMS med f.eks KLM.

Så jeg hadde søkt fra CPH, AMS, CDG, FRA, MUC, ZRH, VIE, ARN, HEL(?), WAW også videre.

Søker og søker, mailer og mailer uten hell.

Har 450 - 500.000 poeng med Eurobonus, og ønsker å reise med kona t/r Bangkok fra Kristiansand i slutten av Mars. Ikke så nøye med dagene, men kunne tenkt oss å være på reise i 2-3 uker.
Mitt spørsmål her HVOR I ALLVERDEN finner vi bonusbiletter på enklest mulig måte. SAS hjelper ikke - de kom opp med turistklasse, 3 flybytter via India med ett legg i buisniss....Ikke lett dette.
Er det noe reisevenner her inne som kunne tenkt oss å hjelpe ???

Gutta på chatflights var gode til å finne alternativer. Koster litt, men kanskje verd det?
https://finalcall.travel/no/chatflights-hjelper-deg-a-booke-drommebonusreisen-din/

For mange herrens år siden brukte jeg ANA verktøyet for å finne bonusseter i *A. Men SAS ser kanskje ikke de samme setene ANA får opp?

Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Etter å ha kåla rundt på flere søkermotorer for å finne en tur i C på OSL-BKK i løpet av mars var jeg nær ved å gi opp hele prosjektet... Men for et par dager siden slengte jeg inn et ønske i chat'en på Chatflights, og etter ca en halvtime fikk jeg svar. Var visst særlig vrient med business på returen, men etter litt frem og tilbake hadde de fikset OSL-LHR-BKK med SAS/TG og en noe suspekt retur som innebærer BKK-DEL med TG, og DEL-LHR med Air India... Har vel hatt en av mine værste flyturer med Air India, men det var innenriks i økonomi og skyldes nok i stor grad klientellet om bord... Men overlever vel alltids en nattflight foran gardina i en 787.

Chatflights skulle ha 2.150,- for jobben, og det synes jeg absolutt det var verdt. Skattene kom på omlag det samme. Så om du har liten tid eller liten hjerne (som meg...) så anbefaler jeg absolutt disse gutta :)

Last edited:
Back