Spekulasjonstråden for DYs 787-erstatning->splittet fra Status Norwegian LH

Status
Not open for further replies.
Re: Spekulasjonstråden for DYs 787-erstatning->splittet fra Status Norwegian LH

For omdøme strategien er det viktig at det ikke er gamle maskiner de leier inn!
 
Re: Spekulasjonstråden for DYs 787-erstatning->splittet fra Status Norwegian LH

hvorfor ikke bare si hvordan maskiner det dreier seg om.. er jo ikke akkurat noen statshemmelighet som røpes ;-)
 
Re: Spekulasjonstråden for DYs 787-erstatning->splittet fra Status Norwegian LH

hvorfor ikke bare si hvordan maskiner det dreier seg om.. er jo ikke akkurat noen statshemmelighet som røpes ;-)

Det er jo noe som heter taushetsplikt i forbindelse med jobben. Finner arbeidsgiver ut at man sprer konfidensiell informasjon før pressemelding på et forum er det et alvorlig brudd på kontrakten. Selv om jeg også gjerne vil vite hvilket fly det dreier seg om, er dette noe vi må respektere.
 
Re: Spekulasjonstråden for DYs 787-erstatning->splittet fra Status Norwegian LH

A340 lå vel i kortene da den er den eneste som kan fly BKK-OSL uten stopp?
Det kommer da an på hvilke fly du tænker på.
332, 767, 772 klarer alle fint distancen.
 
Re: Spekulasjonstråden for DYs 787-erstatning->splittet fra Status Norwegian LH

A340 lå vel i kortene da den er den eneste som kan fly BKK-OSL uten stopp?

Nå fløy jo SAS A333 mellom CPH og BKK for ett par dager siden....
 
Re: Spekulasjonstråden for DYs 787-erstatning->splittet fra Status Norwegian LH

Det kommer da an på hvilke fly du tænker på.
332, 767, 772 klarer alle fint distancen.

Tenkte på av de flyene HiFly hadde i sin flåte ;) Mener å ha lest at Thomas Cook sine A332 som flyr til og fra Phuket må ha et stopp i Dubai på vei hjem. Men HKT-OSL blir vel litt lengre enn BKK-OSL.
 
Re: Spekulasjonstråden for DYs 787-erstatning->splittet fra Status Norwegian LH

A332 klarer turen fint, A333 derimot sliter med distansen.
Noe av grunnen til at SAS sliter med A333 på BKK er vel at de har med endel cargo, men uten cargo går det greit.

Ellers er leveregelen at et driftsmiddel som er i kontinuerlig bruk, der er driftkostnadene viktige, men ett som er i minder bruk f.eks som backup eller reserve der er kapitalkostnadene viktige. For denne typen selskap som Hifly er kapitalkostnadene viktige, da de kan risikere å ha fly som står stille i flere måneder uten bruk.
 
Re: Spekulasjonstråden for DYs 787-erstatning->splittet fra Status Norwegian LH

Sorry, litt sent ute... :D
 
Re: Spekulasjonstråden for DYs 787-erstatning->splittet fra Status Norwegian LH

LN-CGJ
Vem är konkurrenten? Till BKK är det Thai Airways från både ARN & OSL.
Med Thai Airways sprillans nya Boeing 777-300ER och Airbus A380 är jag övertygad om att Thai kommer erbjuda sina kunder en mkt behagligare resa i både monkey class och i Premiumkabinen än Norwegian i sina 787 på flygningar mellan Europa och Thailand.

Når jeg skrev konkurrenten, så henviste jeg til Flyhi sitt innlegg, der jeg forstod konkurrenten som SAS, og det opp mot gamle fly.

Helt enig i at TG stiller på høyden med B787, med sin A380, men TG sitt fortrinn er vel mer total tilbudet av service og det å være et nettverkselskap. Er vel fortsatt mer støy i en 773 enn en 787, og tillegg så vil vel kabintrykket føles bedre i 787.
 
Re: Spekulasjonstråden for DYs 787-erstatning->splittet fra Status Norwegian LH

United i andre enden har jo 787'...
 
Re: Spekulasjonstråden for DYs 787-erstatning->splittet fra Status Norwegian LH

MOD

Da trenger vi ikke lenger spekulere og kan gå tilbake til statustråden, og stenge denne
/MOD
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top