Spekulasjonstråden for DYs 787-erstatning->splittet fra Status Norwegian LH

Status
Not open for further replies.
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Det er snakk om wetlease fra et annet og vel etablert selskap. Blir dumt å si akkurat hva jeg fikk vite. Regner med de slipper nyheten selv om ikke lenge.
Vil i allefall tro at premiumproduktet er ett eller flere trinn opp enn det vil være når 787 er på plass.

Hørte også en fugl som hvisket noe helt annet enn 767 i går. En relativt sikker kilde, som påstår at mange vil bli veldig overrasket. Blir det slik han sa, har folket noe å glede seg til.....
Mer kan jeg ikke si, men har veldig lyst til å booke tur til NYC nå.

Thai A340-500 ?

I så fall stiller jeg på åpningsturen, det samme gjelder hvis de hoster opp en L-1011, 747 eller IL-96 :colgate:

Last edited:

Noen som vet når det blir offentliggjort hva de leier inn?

Hva med å sette inn Jumbo Hostel? Flat bed til alle ;)

F.eks. Hvordan skulle en B767 klare timetabellen til Norwegian? Ikke i det hele tatt, den ville miste røfflig en halv time per leg noe som igjen torpederer alle ruteplaner.

Videre, hvordan tror dere setekostnaden på en 747 eller 777 kommer ut når man ikke får utnyttet potensialet i setekapasitet ? Ikke noe særlig.

Det er ikke så mange typer som matcher kombinasjonen speed og setekapasitet uten at setekostnaden blir helt uinteressant.

Flytypen blir den som kommer nærmest 787 i seating og speed, resten kan dere regne ut selv.

Da får vi vel spekulere videre. Mitt skudd fra hoften: HiFly A332.

Hva med plutselig billigsalg for å fylle opp 747/777? Om sommeren kan det bli lettsolgt

Hva med plutselig billigsalg for å fylle opp 747/777? Om sommeren kan det bli lettsolgt

Enig. Selv en 747 klarer de nok å fylle på sommeren. Det hadde vært noe!

selvom du klarer å fylle en 747, betyr ikke at den kan være lønnsom da
å drive en 747 for en flyselskap er veldig vanskelig, og vi vet ikke hvor lenge norwegian må drive det ( om de bestemmer seg for en 747) så ja, den beste solusjon som jeg ser er at de leier en 777-200er eller en 767

Airbus A330-200 är ju kapacitetsmässigt mest jämförbar med B787-8.
Boeing 777-200ER är mycket större än 788. Norwegian bör nog ha uppemot 400 stolar i 772ER för att få ner kostnaden per stol.

B767 er ikke leveringsdyktig til dette oppdraget-

B777 er for stor og dyr.

Da blir det twinflights med 737-8 og mellomlanding på sagaøya og i ørkenen

Tviler på at Norwegian tør å satse på 738 med mellomlanding. Tror heller vi får se noe i retning innleid EuroAtlantic Airways, de har 3 767-300 en 777-200 og en L1011-500, de har spesialisert seg på slike oppdrag. Det er heller ikke mangel på brukte 767-300 i markedet, det vil riktinok bli vel trangt hvis man dytter inn vel 300 seter.

Denne hadde jeg likt:-)) L1011-500 (riktignok en gammal bråkebøtte som sluker fuel, ikke helt Dreamlinerfølelsen men... )

Attachments

• photo1.jpg
    photo1.jpg
    59.8 KB · Views: 811
Last edited:

Tviler på at Norwegian tør å satse på 738 med mellomlanding. Tror heller vi får se noe i retning innleid EuroAtlantic Airways, de har 3 767-300 en 777-200 og en L1011-500, de har spesialisert seg på slike oppdrag. Det er heller ikke mangel på brukte 767-300 i markedet, det vil riktinok bli vel trangt hvis man dytter inn vel 300 seter.

Denne hadde jeg likt:-)) L1011-500 (riktignok en gammal bråkebøtte som sluker fuel, ikke helt Dreamlinerfølelsen men... )

Ahhhhhh
Om Norwegian leaser inn en L1011 så kommer jeg garantert til å ta en tur med konkurenten.
Herlig flymaskin det der :-)

Status
Not open for further replies.
Back