Scanair Forum blir Flyprat

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
"Disse Herrer" sitter i et interimstyre frem til et årsmøtet som avholdes om ikke lenge, deretter velges et nytt styre blant medlemmene (ikke brukerene). Medlemskap i foreningen er separat fra det å være registrert på forumet.

Foreningen er en norsk juridisk enhet med vedtekter registrert med norsk organisasjonsnummer i Brønnøysund ( http://foreningen.flyprat.no ). Fra mitt ståsted gir dette større sikkerhet ifht. å bevare forumet enn om det er i privat eie. Det vil heller ikke bli solgt til et kommersielt foretak (det ligger en klausul om det i avtalen om overtagelse). Organisasjonsformen som er valgt gir også større påvirkningskraft fra medlemmene enn en privat eller kommersiell organisering ville gitt. "Disse Herrer" var også de forslagsstillere ifht. vedtektenes §6:
Dette for å sikre å bevare historikken og innholdet på frivillig basis ved en evt. oppløsing av foreningen.

Jeg ser poenget, men jeg er uenig i at dette er en selskapsform som er egnet for ett debattforum. Dette er en meget ustabil selskapsform, ett debattforum trenger aa drives som en bedrift for aa soerge for profesjonalitet og stabilitet. Man trenger en leder, ikke ett styre og slett ikke Gustaf

Siden jeg ikke kommer til aa melde meg inn inntil tidligst aarsmoetet er overstaatt, stopper jeg debatten der.

Vel, nå er det bare et interimstyre foreløpig. Og er man aktiv i foreningen, kan man jo være med å velge styre.

Så kanskje du skal gi det en sjanse Tommy, og være med å påvirke fremtiden, i stedet for å sitte utenfor og være kritisk?

Jeg er veldig glad for at noen tar initiativet til å videreføre forumet, og jeg forstår CK sitt valg. Men skal ett utbrudd fra en frustrert Gustav være nok til å si at han ikke er god nok til å lede forumet? Den synes iallefall jeg er drøy!

BF:fly

Jeg synes ikke den er droey, Erling. Jeg er utrolig skuffet over at en moderator oppfoerer seg paa den maaten og at traaden faktisk fortsatt eksisterer som ett glimrende eksempel paa hvordan en moderator IKKE skal oppfoere seg. Sjekk definisjonen av moderator. Aa ha egenskapen aa holde hodet kaldt er grunnleggende som moderator og ihvertfall som leder.

Drifting av et forum krever en leder som tar avgjoerelser naar man ikke klarer aa bli enig. Selskapformen er feil i utgangspunktet. Flyertalk er eid av ett firma og er ett stjerneeksempel paa hvordan ett forum burde drives. 86 moderatorer som ofte er uenig med Randy paa toppen tar de toeffe avgjoerelsene, eieren er InternetBrands. Jeg driter i om forumet er drevet som ett firma med profit goal. Saa lenge at det er ett godt sted aa henge, er det viktigst

Jeg venter til etter aarsmoetet er gjennomfoert og har ikke tenkt aa dra noen steder, men jeg velger aa vaere reservert inntil videre.

Jeg kan ikke moete opp paa aarsmoetet eller vaere aktiv siden jeg bor i USA, men hundrelappen skal de uansett faa som stoette, men oensker ikke aa staa paa medlemslista inntil videre

At jeg ikke er ufeilbarlig, tar jeg med like stor ro som at Tommy mener at noen andre bør være leder i Foreningen. Jeg tror forøvrig ikke hans erfaringer fra Flyertalk nødvendigvis er så direkte overførbare til dette forumet som han ser ut til å mene.

De som har vært med å stifte foreningen har gitt meg tillit og skulle det bli aktuelt at jeg fortsetter i styret så håper jeg selvfølgelig at jeg får tillit også fra årsmøtet. Får jeg det ikke, tar jeg det til etterretning, men jeg håper min organisasjonserfaring kan være til nytte for Flyprat.

Valget av organisasjonsform har vært forholdsvis enkelt. Vi som har vært med å drive forumet en periode, har sett mange ulemper med at forumet eies av en enkeltperson. Forumet er ikke stort nok til å kunne drives på noe annet enn hobbybasis, enten eieren er en enkeltperson, som CK, eller en annen konstellasjon.

Å frigjøre forumet fra en enkeltperson var et viktig mål med å endre organiseringa av forumet. Jeg vil ikke kritisere CK, han har vært en viktig ildsjel for forumet, men jeg har sett han komme i interessekonflikter mellom forumet og arbeidsgiver, slite med å finne nok tid og brukt betydelige private midler til å sponse drift. Slik vil det sannsynligvis være for en hver enkeltperson som skulle være eier av forumet.

Det er vel også verdt å påpeke at CK ikke, som sådan, har drevet forumet. Forumet har vært drevet av moderatorene i fellesskap, og de eneste gangene jeg kan huske at CK opptrått som diktator har vært i saker som angår SAS. Vi har vist at forumet kan drives uten å måtte ha en diktator eller eneveldig sjef til å ta avgjørelse. At det av og til kan føre til avgjørelser noen ikke liker, er en annen sak.

Personlig mener jeg at brukerskapte nettsteder som Wikipedia, Open Source-miljøer og ulike interesseforeninger kan være gode inspirasjonskilder for å drive forumet videre.

At en forening skal være en ustabil organisasjonsform er jeg ikke enig i. Den som ser seg rundt i Norge vil se mange eksempler på foreninger som er bærere av lange tradisjoner og er særdeles stabile institusjoner. Vi har også, når vi har skrevet vedtektene, lagt vekt på å ha en stor valgkomite og å definere hvordan komiteer/utvalg skal forholde seg til resten av organisasjonen. Jeg tror en forening gir en god kombinasjon av påvirkningsmuligheter for brukerne, stabilitet og rom for framtidige endringer.

Vi vurderte forøvrig et par andre organisasjonsformer, spesielt aksjeselskap og stiftelse. Drift av et aksjeselskap ville være for dyrt, med rundt 20.000 kr i året i rene grunnkostnader for lovlig regnskap og revisjon. En stiftelse kunne være aktuelt, men vil bli forholdsvis låst til stifterne og med små muligheter for endringer. Det er ikke uvanlig at organisasjoner som i andre land er en stiftelse, er en frivillig organisasjon her.

Jeg tror den valgte løsningen ikke bare er god for forumet, men den beste.

For de som måtte lure, så heter jeg forresten Gustav, ikke Gustaf.

Bare saa det er klarlagt saa er det ikke nodvendigvis noen direkte sammenheng mellom aa vaere moderatorer og det aa sitte i styret (baade naavaerende interimstyre, og styret som skal velges paa aarsmotet). Man maa hverken vaere medlem for aa vaere moderator og man blir heller ikke moderator fordi man blir med i styret, da dette er to separate funksjoner og eneste linken er at moderatorer utpekes av styret.

Det var forresten uaktuelt for CK aa gi bort/selge forumet til en person/selskap, saa noen diskusjon rundt det er bortkastet tid

Interimstyret bestaar foresten av 2 moderatorer og 1 ikke-moderator

Bare saa det er klarlagt saa er det ikke nodvendigvis noen direkte sammenheng mellom aa vaere moderatorer og det aa sitte i styret (baade naavaerende interimstyre, og styret som skal velges paa aarsmotet). Man maa hverken vaere medlem for aa vaere moderator og man blir heller ikke moderator fordi man blir med i styret, da dette er to separate funksjoner og eneste linken er at moderatorer utpekes av styret.

Jeg kan også nevne at vi i de foreløpige diskusjonene om hvem interimstyret ønsker å foreslå valgt på årsmøtet, har vi lagt vekt på at det også skal sitte personer i styret som ikke har noe med driften av forumet å gjøre. Akkurat hvordan personkabalen blir seende ut, er jo for tidlig å si noe sikkert om.

Selv er jeg, som kjent, teknisk administrator, og slik sett litt i en mellomrolle mellom vanlig forumbruker og moderator.

Jeg ser poenget, men jeg er uenig i at dette er en selskapsform som er egnet for ett debattforum. Dette er en meget ustabil selskapsform, ett debattforum trenger aa drives som en bedrift for aa soerge for profesjonalitet og stabilitet. Man trenger en leder, ikke ett styre og slett ikke Gustaf

Siden jeg ikke kommer til aa melde meg inn inntil tidligst aarsmoetet er overstaatt, stopper jeg debatten der.

Sitter naa paa Flyertalk.com's halvaarlige moete for moderatorer i Seattle og har utrolig lang mye erfaring fra aa moderere ett forum og hva som skal til for aa gjoere ett forum ett godt sted paa nett der folk kan henge ut og trives, samt vaere trygg.

<SNIP>

Saa selv om jeg vil holde ett aapent sinn, vil jeg ikke melde meg inn i denne foreningen foreloepig, men henge rundt for aa se hvordan det nye forumet utvikler seg foer jeg melder meg inn..

Drifting av et forum krever en leder som tar avgjoerelser naar man ikke klarer aa bli enig. Selskapformen er feil i utgangspunktet. Flyertalk er eid av ett firma og er ett stjerneeksempel paa hvordan ett forum burde drives. 86 moderatorer som ofte er uenig med Randy paa toppen tar de toeffe avgjoerelsene, eieren er InternetBrands. Jeg driter i om forumet er drevet som ett firma med profit goal. Saa lenge at det er ett godt sted aa henge, er det viktigst

Jeg venter til etter aarsmoetet er gjennomfoert og har ikke tenkt aa dra noen steder, men jeg velger aa vaere reservert inntil videre.

Jeg kan ikke moete opp paa aarsmoetet eller vaere aktiv siden jeg bor i USA, men hundrelappen skal de uansett faa som stoette, men oensker ikke aa staa paa medlemslista inntil videre

Det er ikke helt utenkelig at du ikke sitter på fasiten her. Det er ganske imponerende hvordan hver eneste uenighet du har om hvordan dette forumet drives kan besvares med "sånn gjør vi på FT og der er jeg moderator".

For det første er ikke dette FT, og for det andre, FT er langt fra den lykkedammen du beskriver det som.

Heldigvis for oss all så ser ikke alle dette forumet igjennom øynene til en superselger med eget postnummer til egoet sitt.

-A

At jeg ikke er ufeilbarlig, tar jeg med like stor ro som at Tommy mener at noen andre bør være leder i Foreningen. Jeg tror forøvrig ikke hans erfaringer fra Flyertalk nødvendigvis er så direkte overførbare til dette forumet som han ser ut til å mene.

De som har vært med å stifte foreningen har gitt meg tillit og skulle det bli aktuelt at jeg fortsetter i styret så håper jeg selvfølgelig at jeg får tillit også fra årsmøtet. Får jeg det ikke, tar jeg det til etterretning, men jeg håper min organisasjonserfaring kan være til nytte for Flyprat.

Valget av organisasjonsform har vært forholdsvis enkelt. Vi som har vært med å drive forumet en periode, har sett mange ulemper med at forumet eies av en enkeltperson. Forumet er ikke stort nok til å kunne drives på noe annet enn hobbybasis, enten eieren er en enkeltperson, som CK, eller en annen konstellasjon.

Å frigjøre forumet fra en enkeltperson var et viktig mål med å endre organiseringa av forumet. Jeg vil ikke kritisere CK, han har vært en viktig ildsjel for forumet, men jeg har sett han komme i interessekonflikter mellom forumet og arbeidsgiver, slite med å finne nok tid og brukt betydelige private midler til å sponse drift. Slik vil det sannsynligvis være for en hver enkeltperson som skulle være eier av forumet.

Det er vel også verdt å påpeke at CK ikke, som sådan, har drevet forumet. Forumet har vært drevet av moderatorene i fellesskap, og de eneste gangene jeg kan huske at CK opptrått som diktator har vært i saker som angår SAS. Vi har vist at forumet kan drives uten å måtte ha en diktator eller eneveldig sjef til å ta avgjørelse. At det av og til kan føre til avgjørelser noen ikke liker, er en annen sak.

Personlig mener jeg at brukerskapte nettsteder som Wikipedia, Open Source-miljøer og ulike interesseforeninger kan være gode inspirasjonskilder for å drive forumet videre.

At en forening skal være en ustabil organisasjonsform er jeg ikke enig i. Den som ser seg rundt i Norge vil se mange eksempler på foreninger som er bærere av lange tradisjoner og er særdeles stabile institusjoner. Vi har også, når vi har skrevet vedtektene, lagt vekt på å ha en stor valgkomite og å definere hvordan komiteer/utvalg skal forholde seg til resten av organisasjonen. Jeg tror en forening gir en god kombinasjon av påvirkningsmuligheter for brukerne, stabilitet og rom for framtidige endringer.

Vi vurderte forøvrig et par andre organisasjonsformer, spesielt aksjeselskap og stiftelse. Drift av et aksjeselskap ville være for dyrt, med rundt 20.000 kr i året i rene grunnkostnader for lovlig regnskap og revisjon. En stiftelse kunne være aktuelt, men vil bli forholdsvis låst til stifterne og med små muligheter for endringer. Det er ikke uvanlig at organisasjoner som i andre land er en stiftelse, er en frivillig organisasjon her.

Jeg tror den valgte løsningen ikke bare er god for forumet, men den beste.

For de som måtte lure, så heter jeg forresten Gustav, ikke Gustaf.

Tusen takk Gustav...dette var godt aa lese og du og dine midlertidige ildsjeler har min fulle stoette....og jeg tror at en takk for at dere tar paa dere oppgaven med aa lose forumet gjennom en overgangsfase, noe som er en klar utfording, men som jeg har full tillit til at dere klarer paa en Norsk maate (og skal vi tro paa hva som skrives om Norkse metaoder og loesninger er vel dette ingen daarlig idee...) Nordmenn er anderledes paa en flott maate...flyprat.no blir aldri flyvertalk - men begge vil gi oss alle masse glede i aarene fremover....

Tommy...konsentrer deg om hva du fikk til paa Paine Field og andre aktiviteter den siste uken....det er hva DU er kjempeflink til....paa samme maate er er Gustav og vennene hans like flinke til aa drive et Norsk forum og organsisere det hele....som en liten digresjon...den lille organisasjonen jeg jobbet for her i Seattle er i bunn og grunn organisert paa de samme prinsipper som Gustav og & Co legger til grunn...og vi ga verden Benmargstranplantasjon og noen andre smaa steg i mot aa utrydde Kreft....en annen slik organisasjon her i Seattle er BMGF....og gode ting kommer derfifra ogsaa....ikke akkurat flyktige...men resultatorienterte som vaar nye organisajson...jeg skal invistere NOk 100 paa dine vegne i Flyprat...det vil VI begge vaere tjent med....;)

Finn Erik, jeg er ute og spiser middag I byen din. Postene mine ble moderert, så mesteparten av poenget forsvant.

Tror jeg stopper her siden kritiske røster åpenbart ikke er velkommen.

Lykke til, jeg har ihvertfall herved bestemt meg for å ikke melde meg inn i foreningen.

Vel, jeg er sjelden enige med Tommy777, og jeg faktisk er litt overrasked å finne ut at vi deler samme mening her - som eneste. Og jeg er dyp overrasked at all kritik, alle advarsel og tankeganger blir tilbakevist i dette stil som dette skjer.

Jeg vil bare legge en spørsmål til, som er av vesentlig konsekvens.

Hva skjer egentlig når man er uenige med Moderatorene? Tidligere ble det jo mulighet å klage mot CK og man kunne forvente en fornunftig svar fra ham. Når blir han erstatted av hvem? Av en forening? Hvem tar over rulle som ansvarlig Admin, ikke for teknisk, men for innhold? Og hvilke rettningslinjer vil gjelde da? Vil det forsatt bli fjernet innhold bare fordi en selskap finner ut at de ikke liker dette?

Selv om denne forening er enkelt å drifte, så har dette en meget svak punkt. I motsetning til en enkelt person står denne forening i fare å skifte kursen fra tid til tid. Dermed mister man konstans.

Gustav du har nå stormed frem som interims-leder i denne forening. Selv om dette hjelper CK ut av en "problem-situasjon" (som jeg så lenge ikke har opplevd som en problem fra CK sitt side - iallefall ikke i henhold med jobb-kontext), så er det ingen klok move med hensyn til ditt historie her.

Du har kasted bort Moderator-jobben (sammen med utflytted) etter du fikk saftig kritik fra flere medlemmer. Nå føler du deg i stand å styre en hel forum, enda mer distansert, utbalansert og villige å ta imot enda hardere kritik? Sorry, men her har jeg store store tviler. Tommy sa dette rett på punkt, du er sikkert motivert, men dessverre den falske mannen for denne jobben. Jeg hadde antydet dette i mitt første posting.

Forum skifter jo betydelig. Det blir ny eierform, en ny logo etc pluss at det må finnes seg en ny ansvarlig admin for innhold. Jeg tror derfor at det er bare logisk at man må ha lov å stille kritiske spørsmål.
Jeg for min del stiller meg spørsmål om jeg vil gjerne være en medlem av Flyprat.no . Jeg meldte meg inn i Scanair i full intensjon. Men - helt ærlig - som dette står nå, ville jeg trolig ikke ha meldt meg inn i flyprat.no. Derfor tror jeg er det ikke helt problemfritt at man bare overfører medlemmer til ny forum, ny navn, ny eier, ny ansvarlig Admin etc.

Noen ser bare problemer!

Jeg for min del blir med i Flyprat, så får vi ser hvordan det går!

Takk til deg (dere) som har drevet Scanair-forum og lykke til for dere som skal drive Flyprat.

Men, det er utrolig synd om det ikke blir takhøyde for i det minste å kunne komme med noen tanker om potensielle problemstillinger ved overgang til en forening, at poster i denne tråden blir moderert er ikke et godt tegn.

Enig. Nok en gang har MOTSTANDERNE av kritikk klart å forsure en debatt her. Kritikerne har hatt gode poenger som må tåle dagens lys, men blir møtt med hersketeknikker. Hva med å møte kritiske argumenter med motargumenter i steden? Eller til og med betrakte dem som nyttige innspill? Hvis alle tenker likt, blir det ikke tenkt.

Jeg er også avventende til medlemskap i Flyprat - men nødvendigvis ikke på grunn av modellen som er valgt. Fra å ha innehatt diagnosen (LN-KGL sine ord) tastaturdiare eller på godt norsk litt over middels deltakelse på forumet til de siste måneders nesten totale fravær kan jeg trygt si at dette ikke har noe med flyttingen å gjøre. Men mye av gleden jeg hadde av forumet har druknet I en "Borettslag" følelse. Det er nå utrolig mange regler og direktiver om hvor, hva og hvordan man skriver innlegg her... En ting jeg liker meget godt på Facebook er knappen "liker" og nettopp fraværet av "ikke liker" og/eller "forbudt". Klarer man å drifte Facebook med positive tanker - så burde muligheten også være tilstede på vårt forum...

Vel, jeg er sjelden enige med Tommy777, og jeg faktisk er litt overrasked å finne ut at vi deler samme mening her - som eneste. Og jeg er dyp overrasked at all kritik, alle advarsel og tankeganger blir tilbakevist i dette stil som dette skjer.

Jeg har ihvertfall ikke noe ønske om å ensidig tilbakevise kritikk. Å svare på karakteristikker av meg selv, som er så grove at Andreas fant det nødvendig å fjerne dem, ville uansett være lite konstruktivt.

Hva skjer egentlig når man er uenige med Moderatorene? Tidligere ble det jo mulighet å klage mot CK og man kunne forvente en fornunftig svar fra ham. Når blir han erstatted av hvem? Av en forening? Hvem tar over rulle som ansvarlig Admin, ikke for teknisk, men for innhold? Og hvilke rettningslinjer vil gjelde da? Vil det forsatt bli fjernet innhold bare fordi en selskap finner ut at de ikke liker dette?

Her stiller du flere gode spørsmål, som det i hovedsak blir opp til styret å finne svar på.

Interimstyret har to viktige oppgaver: Sørge for at avtalene som trengs for teknisk drift av forumet kommer på plass og å finne personer som skal drive foreningen (og dermed forumet) videre. Vi er godt i gang med å få på plass avtalene som trengs for teknisk drift og kommer til å begynne å lete etter egnede personer til å løse utfordringene rundt videre drift når vi etterhvert ser hvem som melder seg inn i foreningen.

Som leder av interimstyret tror jeg det vil være uklokt av meg å gi noen føringer på hvordan det framtidige styret skal utvikle forumet. Et par av spørsmålene er det imidlertid greit å gi svar på:

- Deler av CKs rolle er overtatt av foreningen og medlemme. CK kunne, for eksempel, bestemme seg for å legge ned forumet, det er en avgjørelse som nå ligger hos årsmøtet i foreningen. Andre deler av CKs rolle, som øverste ansvarlig for innholdet, må styret og moderatorene i fellesskap avklare, for eksempel om det er behov for en redaktør.

- Et firma vil ikke lenger har mulighet til å få fjernet innhold det ikke liker, ganske enkelt fordi det ikke lenger finnes en enkeltperson som er forumeier og kan bli utsatt for press om å fjerne innlegg av sin arbeidsgiver.

Selv om denne forening er enkelt å drifte, så har dette en meget svak punkt. I motsetning til en enkelt person står denne forening i fare å skifte kursen fra tid til tid. Dermed mister man konstans.

Nja... Jeg vil heller si at en foreningen er et enkelt valg. At flere personer i fellesskap skal gi mindre kontinuitet enn enkeltperson tror jeg ikke stemmer. Min erfaring er heller at foreninger har en tendens til å endre seg sakte og fungere konserverende.

Når CK ønsket å avslutte sitt eierforhold til forumet, hva ville du foreslå som en bedre løsning enn en forening som eier?

Gustav du har nå stormed frem som interims-leder i denne forening. Selv om dette hjelper CK ut av en "problem-situasjon" (som jeg så lenge ikke har opplevd som en problem fra CK sitt side - iallefall ikke i henhold med jobb-kontext), så er det ingen klok move med hensyn til ditt historie her.

Jeg ser ikke noe behov for å gjøre en diskusjon om framtida til forumet om til en diskusjon om meg som person, men kjenner meg ikke helt igjen i at jeg har "stormet fram" eller er en "falsk person". Av de som er med å drive forumet, er jeg antageligvis den som har bredest organisasjonserfaring, noe som gjorde det naturlig at jeg var med å få rammene rundt foreningen på plass. De har vi klart, på forholdsvis kort tid.

Enig. Nok en gang har MOTSTANDERNE av kritikk klart å forsure en debatt her. Kritikerne har hatt gode poenger som må tåle dagens lys, men blir møtt med hersketeknikker. Hva med å møte kritiske argumenter med motargumenter i steden? Eller til og med betrakte dem som nyttige innspill? Hvis alle tenker likt, blir det ikke tenkt.

Jeg betrakter det ihvertfall som nyttige innspill, selv om jeg synes det blir litt lite konstruktivt når det ser ut som noen mener at den beste måten å sikre forumet ei god framtid er at jeg ikke har noen rolle her. Debatten om hvordan forumet skal utvikles, tror jeg faktisk blir best uten personangrep og er derfor glad for at LN-MOW fjernet noe av dette.

Det bør være et opplagt mål for Foreningen Flyprat å sikre at brukerne kan være med å styre utviklinga av forumet. Dessverre er det mye lettere å se at noe bør gjøres, enn å komme med løsninger. Jeg håper styret og moderatorene finner gode måter å samle inn og iverksette lure tiltak.

Personangrep skal man selvsagt ikke ha noe av , men oppgang av roller er veldig viktig.

Selv er jeg, som kjent, teknisk administrator, og slik sett litt i en mellomrolle mellom vanlig forumbruker og moderator.

Mellomrolle ? , nei , driften skal ikke blande seg inn i noe av dette, og være "usynlig" for brukere.

Igjen roller, og oppgang av disse er viktig fra dag 1.

Spesielt viktig at man får på plass et styret som har tillit hos det brede lag av medlemsmassen og som ikke er moderatorer , men som instruerer og er "overdommere" ved klagesaker.

Mellomrolle ? , nei , driften skal ikke blande seg inn i noe av dette, og være "usynlig" for brukere.

Det er jeg enig i, men jeg har for eksempel tilgang til moderatorforumet og er med og drikker øl når moderatorer, avgåtte livstidsdiktatorer og driftere møtes.

Spesielt viktig at man får på plass et styret som har tillit hos det brede lag av medlemsmassen og som ikke er moderatorer , men som instruerer og er "overdommere" ved klagesaker.

Svare på denne også...

Jeg ser to mulige løsninger her. Den ene er at styret kun gir retningslinjer og overlater til moderatorene (eventuelt med en moderatorleder/redaktør) til å håndheve dem, den andre at styret også har mulighet til å gå inn og endre avgjørelser moderatorene har tatt. Hvilken løsning som skal velges bør antageligvis årsmøtet mene noe om.

Enig, og det er jo det vi gjerne vil få på plass så rask som mulig, og før 1/1. Hvordan styret forholder seg til mod-korpset bør årsmøtet/styret mene noe om.

Interimstyret ble nedsatt for å opprette foreningen formelt ifht. vedtekter, økonomi og avtaler med leverandører (drift, reklame o.l.). Pt. har ikke dette styret blandet seg bort i noe på "bakrommet" og har heller ikke planer om det. Målet var å få tatt over det formelle uten å forstyrre pågående drift og organisering.

Årsmøtet (som kommer i desember) vil velge et styre og valgkomite ihht. vedtektene.

Back