Beklager at jeg ikke har fått svart før i dag. Jeg skal forsøke å formulere innlegget litt bedre slik at ingen blir fornærmet og slik at ikke halvparten blir deleted slik at andre medlemmer kan lese HELE poenget mitt. Jeg observerer at sleivkjeft andre veien er helt greit og CK, det at du skal be meg om å skjerpe meg fordi jeg stiller kritiske spørsmål, det tar jeg ikke til etteretning. Dette er IKKE personlig mot Gustav, come on, GROW UP!! Det må gå an å debattere handling, ikke person. Jeg har drukket øl med Gustav i Seattle og er facinert over hans kunnskap om øl. Det forandrer ikke at jeg synes at han ikke burde lede dette forumet eller foreningen som eier forumet.
Du har oppnådd en ting med de dypt sårende personangrepene du kom med i et tidligere innlegg: Sannsynligheta for at vi skal drikke øl sammen igjen er minimal. At du også mener de burde blitt stående på forumet skremmer meg.
Når du sier at du ikke vil være medlem i foreningen fordi jeg er leder, så synes jeg heller ikke det er å diskutere sak framfor person.
Dersom jeg vil overta foreningen, kan jeg melde inn 100 mann for 10K, møte opp på årsmøtet og kuppe hele forumet. DET er billig det dersom websiden blir en suksess..
Så vedtektene må ivhertfall skrives på en måte som unngår dette.
Ja, dette er en teoretisk mulighet. Du må riktignok få disse 100 personene til å personlig møte opp på årsmøtet (se svar til FlyHi, mulig at vi ønsker å endre dette til å få 100 personer til å møte opp), dersom kuppet krever vedtektsendringer må du gjenta uten at nok medlemmer reagerer. Du må også gjøre dette på en måte så du ikke kan bli anmeldt for svindel.
Det er altså mulig, men jeg anser problemet som først og fremst teoretisk.
Jeg har heller sett for meg ett DA slik at noen faktisk eier domenet og forumet. En selskapsform som ikke krever særlige kostnader eller revisjon med lav omsetning.
For meg er det ihvertfall uaktuelt å være med i et DA, både på grunn av den økonomiske risikoen og fordi jeg ikke ønsker å havne i samme situasjon som CK, der jeg vil ut av eierskapet og det fører til problemer.
Så til ledervalget. Lederen i foreningen er en person som forlot moderatorjobben ved å angripe medlemmer. Jeg vet at dette forumet ikke er Flyertalk, men hadde jeg skrevet ett slik angrep, hadde jeg mistet alle privilegier og fått suspensjon pronte.
Jeg er enig i at formen i det innlegget i ettertid ikke var det beste. Innholdet står jeg imidlertid for. Det kan kanskje være verdt å nevne at jeg
ikke fikk kritikk av de andre moderatorene for det nevnte innlegget, men heller støtte.
Ett forum trenger en leder som sitter på toppen og tar avgjørelser dersom moderatorene er for ivrige. Man må ha en ankemulighet og en person som kan overprøve de frivillige siden ingen er feilfrie. Randy Petersen og CK er begge bevis på at det er nødvendig. En moderatorkomite funker IKKE. Det må være en person på toppen som er balansert og diplomatisk nok og har en respektfull postemåte som folk respekterer og som kan se på moderatoravgjørelser og overprøve disse.
Med all respekt for CK, han har ikke hatt en slik rolle. Jeg tror heller ikke det er nødvendig, men om det skal være en ansvarlig moderator (jeg er ikke glad i ordet redaktør) er sikkert en diskusjon som kommer.
Om styret i foreningen skal være noen form for ankemulighet for redaksjonelle avgjørelser eller om det skal være helt opp til moderatorene, har jeg tidligere i tråden sagt at jeg ikke bør ha noen meninger om som leder i interimstyret. Jeg antar det dukker opp som en diskusjon på årsmøtet.
Jeg har fått flere eposter fra nåværende moderatorer og venner som forteller at Gustav har gjort en kjempejobb på den tekniske siden og der vil han jobbe i den nye organisasjonen. Vel, min ingeniør blir ikke sjef her i huset på grunn av det, men jeg takker selvsagt Gustav for å steppe inn, men jeg kommer IKKE til å respektere han som leder av noe som helst, jeg har sett alt for mange poster som beviser at han ikke er diplomatisk overhodet og heller ikke kan holde hodet kaldt.
Min rolle har ikke vært som ingeniør i det siste, men som den som har dratt gjennom prosessen med å få Flyprat opp å krabbe og på veg mot å gå. For å være ærlig, så tror jeg ikke det er noen andre her som hadde den kompetansen som var nødvendig i denne fasen. Til det har jeg selvfølgelig hatt god hjelp, fra alle involverte. Jeg håper i det minste at det ikke er diskvalifiserende at jeg ingeniør
også.
Om jeg overhodet ikke er diplomatisk og ikke kan holde hodet kaldt får andre vurdere. Jeg kjenner meg ikke igjen i en slik beskrivelse, men det er vanskelig å vurdere seg selv, men andre får gjøre seg opp sin egen oppfatning av meg som person.
Etter de overhøvlingene jeg har fått her, er motivasjonen for å bidra videre uansett minskende. Det er andre som har gjort mesteparten av den tekniske drifta i det siste, ettersom jeg stort sett har drevet med stiftelsesprosessen, så dersom teknikk er det eneste jeg har bidratt positivt med, så er det egentlig like greit å gi seg.