• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default God torsdag fra Auckland NZ

Futura

ScanFlyer Gold
Torsdag 15 og man er om noen timer halvveis inn i Januar. Grått og overskyet her i dag, men mindre nedbør en yr har meldt. Etter en liten runde i sentrum, kjørte vi med leiebilen til Mount Eden, høyeste "fjellet" i Auckland by, for å gå opp og se på utsikten og spise opp noe av maten. I det vi skulle ut av bilen begynte det å pøse regne, så da spiste vi i bilen og kjørte mot flyplassen da vi var ferdig med å spise og da sluttet det selvfølgelig å regne. Så kjørte vi til flyplassen, og etter litt leting fant vi en bensinstasjon, så vi fikk toppet opp bilen, kjørte til leiebil parkeringen der det var mange ledige plasser, unntatt hos Europecar som vi hadde leid av, der var det fult, som ga et par ekstra runder i nabolaget. Nå har vi sjekket inn bagasjen helt til Christchurch og venter på boarding til Wellington, der vi skal mellomlande i 4 timer, før vi flyr videre i en Dash 8-300, som er ny flytype for meg. Air NZ er forøvrig største opperatør av typen. I Christchurch skal vi bo først hos min fars pennevenninne gjennom 68 år. Det skal bli hyggelig å treffe henne igjen, ca 10 år siden hun sist var i Norge. 2 av døtrene har vert i norge og 1 har jeg ikke møtt siden jeg var i NZ sist, i 1986-87 Snart Boarding på første legg, som er med A320
Ha en fortsatt fin dag

• Like
Reactions: EB
Fin torsdag fra Ris. Inspirert av Süd`n så ble det kjøpt elektrisk snøfreser i går…så da kommer det kanskje ikke så mye mere sne i år:-) Starter dagen nede på Ø før turen går opp til toppen av byen. Tur til Ahus i ettermiddag - håper bare trafikken har stilnet til visitt tiden. Ha en bra torsdag du også!

God dag fra Seoul. Fikk gjort litt i går og blant annet var innom en kattekafe. Det var litt kjedelig fordi de fleste kattene var ikke i kosehumør. Uansett greit å slo ihjel en time. På en kattekafe i Budapest hadde jeg en katt som bare valgte seg meg og bare ble der så lenge jeg satt der. Det var skikkelig kos. Så har jeg også fått testa hotellets vaskeri som funka fint, 6000 Won for en vask. Jeg vil liksom ha rene klær etter den runden jeg hadde med matforgiftning/omgangssyke. Hadde egentlig tenkt kanskje å ta Lotte Tower i dag, men været er for disig til at det er fornufitg å dra opp i et tårn for kanskje ikke få så mye utsikt (har vært i det andre kanskje mer kjente tårnet her i byen før).

Morn fra Tønsberg. Ny dag hvor manflu herjer, så da holder man seg hjemme.
Fikk måket ren gårdsplassen for tung og våt snø i går, og ellers ser det ut til at mye skal regne bort de neste 48t...

Mornings fra Asker. På tide finne L1 til jobb. Et barn som skal kjøres til trening, og en som har med seg en hjem, så får vel beregne litt ekstra middag. Så får jeg se om det må måkes eller ikke i kveld.

Mornings/nat fra Lima. Her er klokken passeretet 1.47. Meeen hvad er tiden der hjemme? Jo den er blevet 7.47, og derfor smider vi en godnathilsen, herfra det sydamerikanske. Jeg kunne ikke sove, efter at være blevet vækket af gøende hunde. Men sådan er livet nu engang af og til.

Men jeg tror nok også det er tid til at finde "dyner" også få nogle flere timers søvn, før jeg fortsætter dagens gerninget. God dag til jer i Skandinavien :-)

God morgen. Overlevde bursdag i går så da er det bare å ta fatt på resten av livet. Møtevirksomhet det meste av dagen. Må vel handle litt på trippeltrumf også kanskje ta turen til Tryvann.

God kveld fra Wellington flyplass, WLG. Denne hovedstads flyplassen er litt spesiell ved at det knapt er widebody flyvninger hit, og sånn har det nesten alltid vert. Det spesielle er at det var daglige 747 flighter hit i flere år, men bare 3 747 individer har noen sinne vert på bakken her. United måtte gå ned her da rullebanen i Auckland var stengt og de bare ville ha 15 min med fuel ekstra, om de hadde gått ned i Christchurch. Alle de andre flyvningene har skjedd med Qantas sine 2 747SP, som ble kjøpt for å fly nettopp hit, ikke for de lange rutene over Stillehavet, til USA. Det var egen oppmerking på rullebanen, for når landing og take-off kunne skje med 747SP ene. På den tiden hadde Air New Zealand DC-10 og de krevde høyere hastighet så de kunne ikke brukes. Dermed var Qantas alene på ruten, med code share med NZ. Fra 1985 fikk Qantas 767 med Etops, så da ble det slutt på 747SP hit. SP'ene til QF ble forøvrig skrotet tidlig på -90 tallet.
Jeg skal nå ha min fjerde propellfly fight, jeg har to med Air Baltic, ARN-RIX-TLL på samme dag for ca 17 år siden og den første var også herfra, rett før jul i 1986, da med Cessna Caravan, til bare rett over stredet her.
Fortsatt god kveld alle sammen.

God morgen fra hjemmekontoret. Det har faktisk vært jobbet en times tid allerede, dog avbrutt av video med SAS sjefen om Starlink. Nå pusles det med noen helt absurde rapporter som noen Bongo gruppen har lisenser fra krever i en audit. Rapporter som er innmari kukete for oss og som egentlig bare skriker at de må lage noe kaos for å kunne rettferdiggjøre tiden sin. De kunne fløyet hit, fått alt avklart før lunch og reist hjem igjen så ville alt vært ferdig. Men det hadde de altså ikke tenkt. Det må lages rapporter ingen noensinne før har laget og som selv gud droppet da han lagde jorden.

Greit - Grompf over.

Pusle med dette litt og så bærer det inn til bortekontoret. Var innmari deilige med grovbrød forresten.

Ha en best torsdag

God morgen fra kontoret.. Fremdeles gressenkemann med kone som koser seg på fjellet.. Men det går jo fint når man har velldresserte barn og så blir jo en del kos, I dag er det burger kveld med påfølgende henting/levering på Tryvann.

Morn fra Jernbanestasjonen i Doncaster. Her skal man straks ta toget til Manchester, for så å fly videre derifra og hjem. Mulig blir det sammen med en som har vært på jobbintervju.. vi får se🙂

G'moorgen! Klokken 7:47 har passert, 7:57 også ... Det realistiske er nok 7:77. altså 8:17 .. ;)

Lang tur rundt golfbanen er unnagjort. Under null og sur vind, men jeg er godt kledd. Pelsdotten trives bedre og bedre jo kaldere det er.

Nå venter wienerbrød og kaffe.

7:77, ja .. LR testkjerrre, Boeing Field 2004

N5016R.webp

Back