SAS tilbudstråd 2014 (vanlige billetter og EB-tilbud)

Status
Not open for further replies.
Re: SAS tilbudstråd 2014 (vanlige billetter og EB-tilbud)

Syke priser

Fant Stavanger - Beijing til 3100kr! t/r

(billigere enn Stavanger - Oslo om man må booke dagen i forveien!)

Booket t/r Haugesund - Tokyo for 4300kr, meget godkjent!

Bor også i Haugesund og har lenge drømt om en tur til Tokyo :)
Tokyo og Japan kan anbefales på det varmeste. Hvis du skal være en uke eller lenger kan du vurdere Japan Rail Pass for å komme deg rundt (gjelder kun for turister, og må kjøpes før du reiser).

Tokyo og Japan kan anbefales på det varmeste. Hvis du skal være en uke eller lenger kan du vurdere Japan Rail Pass for å komme deg rundt (gjelder kun for turister, og må kjøpes før du reiser).

Har tenkt på både Beijing og Tokyo å reise til, men er alltid små nervøs over språkbarrieren i to så forskjellige land som vårt eget? Spesielt om jeg skulle ha reist selv (er 20 år og sier seg selv at ikke mange på min alder gidder å hive vekk penger på slikt da :p ). Er dette overkommelig med engelsk kunnskaper som klarer å føre en samtale helt fint med engelske språklige mennesker?

Har tenkt på både Beijing og Tokyo å reise til, men er alltid små nervøs over språkbarrieren i to så forskjellige land som vårt eget? Spesielt om jeg skulle ha reist selv (er 20 år og sier seg selv at ikke mange på min alder gidder å hive vekk penger på slikt da :p ). Er dette overkommelig med engelsk kunnskaper som klarer å føre en samtale helt fint med engelske språklige mennesker?
Det blir ganske off topic, men kan svare kjapt:

Kina: Til tider ganske store problemer, taxisjåfører forstår ikke engang de største turistattraksjonene på engelsk (f.eks. "Forbidden City"), og man må være forberedt med å ha visittkort til hotellet, lapp med stednavn skrevet på kinesisk osv. Men på hotell, flyplass, restauranter osv går det stort sett greit. Shanghai er noe bedre enn Beijing. Med Google Maps/Translate (begge deler offline) + gestikulering går det alltids til slutt.

Japan: Mange snakker OK engelsk, men de er stolte og kan finne på å ignorere deg hvis du buser ut med engelsk direkte. Et høflig "sumimasen" (unnskyld meg) først gjør underverker, plutselig snakker de mye bedre engelsk. ;) Man kommer veldig langt med noen få ord (osusume = hva anbefaler du, konnichiwa / konbanwa = god dag/kveld, arigatou gozaimasu = tusen takk etc.). Som alenereisende 20-åring hadde jeg definitivt valgt Japan fremfor Kina. Vurder å bo noen netter på det morsomme konseptet "capsule hotel" for en veldig autentisk opplevelse og mulighet til å treffe andre turister.

Hvis du har flere spørsmål kan du opprette en ny tråd eller f.eks. fortsette her, som er det nærmeste jeg har funnet en generell Japan-tråd: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=114642

Nå har jeg bare mellomlandet i Beijing, men tilbrakt et par dager i Shanghai. Engelsk med "den gjevne" kineser i Shanghai er et relativt dødt løp, servicebedrifter (med unntak av Taxier) går det nok greit.

Jeg ville besøkt begge steder, men start med Japan/Tokyo, det er min definitive favoritt. Engelsk er mer vanlig, og de fleste kan litt. Hadde en morsom samtale med en taxisjåfør som knapt kunne engelsk sist jeg var i Tokyo, jeg tror han var gift og hadde barn :)

I Japan kommer du langt med et smil og vifting med armene, men ha adressen til hotellet på japansk tilgjengelig.

God tur!

Fare for det blir en utvidet langhelg til Shanghai, 3600kr fra stavanger.. :D

Da gikk jeg jaggu på en ny "smell", jeg, også og booket Tokyo i slutten av mars.

Norge fra 549 en vei salg på sas.no

synes SAS kan gjøre det bedre en det

SAS legger seg konsekvent 200 kroner over Norwegians laveste tilbudspris, så standard prosedyre dette. Får skylde på Norwegian i stedet ;)

200kr ekstra for SAS er det nesten verdt, iallefall om flyet blir kanselert ;)

Det jeg reagerte på var at prisene pleier å være 449-499 kr

Hvilke datoer var dette? Bor også i Haugesund og har lenge drømt om en tur til Tokyo :)

7-12 nov, en kort tur, men med fine flytider. Drar fredag 0935 og er fremme lørdag kl 10 lokal. Da har jeg hele lørdag, søndag, mandag og tirsdag før det er hjemreise på onsdag. Bør holde fint :)

Hvor ble det av SVG-BGO/BGO-SVG til 369kr en vei?. Jeg savner det! :)

Hvor ble det av SVG-BGO/BGO-SVG til 369kr en vei?. Jeg savner det! :)
Er det ikke mest jobbreisende på de rutene da? Og de betaler vel nesten uansett det reisen koster. Tilbud som kommer er vel mest myntet på fritidsreisende, og kommer vel derfor primært på ruter som preges av fritidsreisende?

Men for all del - det hadde vært kjekt. Med EB-challenge som gir 60k poeng ved 10 t/r reiser hadde man med 369 kr hver vei endt opp med 9.48 EBp/kr (det da inklusiv 20x500 poeng så totalt 70k poeng, dog ikke gullbonus på totalt 2500 poeng).

Har fulgt med endel på innenriksbilletter i sommer, og mellom bgo-trd og trd- osl har det lagt på 769 med sas og litt billigere med Norwegian 6-700 kr hver dag ingen unntak med billige billetter i juli. Så kom DY med kampanje igår med billetter rundt 400kr og så følger SK opp i dag med sin kampanje.

Lurer på om vi må venne oss til billetter rundt 7-800 kr i fremtiden dagene med 299, 399, 499 er nok over med mindre de kjører kampanje.

Har vært en lang periode med saftig press på prisene, ikke unaturlig at de stiger litt igjen nå.

Vurderer sterkt en Tokyotur nå ja..

3880kr for KRS-OSL-CPH-NRT-CPH-OSL-KRS, samt 16750 basispoeng (inkl 25% gullbonus).

Rykker litt i bookingfingeren...

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back