SAS tilbudstråd 2014 (vanlige billetter og EB-tilbud)

Status
Not open for further replies.
Re: SAS tilbudstråd 2014 (vanlige billetter og EB-tilbud)

Dette var jo helt sykt!

Har sikret meg San fran 1. - 7. og Tokyo 8. - 14.
Noen som vet hva det koster å endre navn på disse billettene?
(Må jo velge meg bare 1 av de turene.. hehe)

Noen som har en formening om hvor sjansen for oppgradering på CPH-IAD-CPH er best? Optiontown eller med poeng? Og hva tror dere er "best": en i Business og en i Go eller begge i Plus? Har forøvrig fått ganske greit sete i Go tror jeg begge veiene (fremste rad).

Har ikke flydd utenfor Europa på år og dag, så er litt usikker. 8 timer er jo litt...

Dette var jo helt sykt!

Har sikret meg San fran 1. - 7. og Tokyo 8. - 14.
Noen som vet hva det koster å endre navn på disse billettene?
(Må jo velge meg bare 1 av de turene.. hehe)
Det står litt om endring av flybillett (inkludert navn) her. Det koster slik jeg forstår det NOK 500.

Det står litt om endring av flybillett (inkludert navn) her. Det koster slik jeg forstår det NOK 500.
TAKK!

Da kan noen her inne evt kjøpe en av mine reiser (har 2 bill på begge reiser) om de betaler de 500,-.
Tviler på at jeg drar på begge....

Da har jeg bestilt to turer, usikker på om jeg kanskje skal kansellere en av de. Den ene er 4 dager i ORD i begynnelsen av april, den andre er 3 dager i IAD i slutten av april. Noen som har noen tips til hvilken av de to som "høres best ut"? Begge kostet ca 2000,- som er UTROLIG billig, men med hotell blir det jo litt penger alikavel.

Hvis du ikke har vært i USA før, så hadde jeg valgt ORD, som er en typisk amerikansk "megaby". En bekjent av meg som har vært over alt i USA (har reist minimum 2-3 uker rundt hvert år i 10 år) sier Chicago er hans favorittby i USA. Washington består jo stort sett av politikere og statsadministrasjon, men hvis du er interessert i politikk/statsvitenskap, så er det helt sikker stas å se White House, Capitol, etc. Plus at de vel har noen flotte museer der.

Selv har jeg booket ORD i slutten av april, og det blir min første tur til USA. :drink

Re: EuroBonus 2.0

Hvis man flyr trd-oslo-lhr-osl-trd, så er det 2 tur retur.
1 tur retur trd-osl og en tur retur osl-lhr

Var iallefall slik på den kampanjen som var i høst

Jeg spurte på sas-chat nå og det var "selvsagt" 1 tur om man flyr OSL-ARN-HEL-ARN-OSL.
Skulle det være to turer er det åpenbart at det må bookes separat visstnok.

Det står ingen detaljerte regler noe sted så det er litt vanskelig å etterprøve slik info.
Om jeg får to turer for OSL-ARN-HEL-ARN-OSL så er det svært fristende og gå for 60.000 poeng, da det vil koste ca 3-4000 kr. Da snakker vi 15-20 poeng pr krone.. :)

Greide ikke å holde meg, så bestilte en langhelg til Chicago. Får tenke igjennom i kveld om jeg går for den eller ei, men det frister!

Jeg har også fått dette tilbudet i posten, og vurderer sterkt å melde meg på 8 t/r som kreves for å få 60.' Ekstra poeng.

Av vilkårene så ser det derimot ut til at Widerøe er inkludert, så da utgår studentbillett til 299,-.
Så da er spørsmålet; hva er den billigste ruten til SAS? Jeg er lokalisert i Bergen, men østlandet er også mulig å benytte for et par dagers intens flygning.

Om jeg har beregnet riktig så får jeg 7,7 poeng per krone om jeg flyr bgo-svg-bgo 8 ganger. Det er basert på standard pris på 1100.- t/r.
Det burde vel være et ganske bra mile run? Eller?

Jeg har snakket med sas på chat, og de mente at alle widerøe flight var inkludert i denne kampanjen. Så lenge det var på widerøe sine reginonale ruter. (http://www.sas.se/upload/Eurobonus/Partners_Airlines/WF_routes_Feb14.gif)

Det betyr at om man er student eller bare finner de billigste billettene så betaler man 573x8=4584 for 60.000 bonuspoeng. (om man har 8 t/r som krav i challenge)

Finnes noen bedre deal enn det der ute??? :-)

Jeg har snakket med sas på chat, og de mente at alle widerøe flight var inkludert i denne kampanjen. Så lenge det var på widerøe sine reginonale ruter. (http://www.sas.se/upload/Eurobonus/Partners_Airlines/WF_routes_Feb14.gif)

Det betyr at om man er student eller bare finner de billigste billettene så betaler man 573x8=4584 for 60.000 bonuspoeng. (om man har 8 t/r som krav i challenge)

Finnes noen bedre deal enn det der ute??? :-)
Du finner ikke tur/retur-reiser med Youth fare til 573,-? Er enveispris det.

Den som bokar två stycken ToR Skandinavien-USA/Asien nu under kampanjen för ca 4000kr totalt...uppnår Star Alliance Gold membership om man krediterar poängen till Aegan.
Billigare än så är det svårt att uppnå Star Gold som är giltigt i 36 månader

Last edited:

Voknet i morres tok en kjapp tur innom Flyprat før jeg stod opp. Det resulterte selvsagt i en helgetur til Washington (IAD). Tydelig at det gode tilbudet og påfulgende bestilling skiplet meg litt: når jeg kom hjem fant jeg saksen i kjøleskapet, smørboksen i knivskuffen, hårvoksboksen i skittentøyskurven og den brukte håndduken i badehyllen... Må ha hatt andre ting i hodet når jeg dusjet og så spiste frokost i dag... :rolleyes:

Heisann!

"1 million billige billetter" - salget til SAS startet i dag. 3 personer til Italia, fly til Roma, hjem fra Milano... 5 dager med rødvin og god mat, historie og forhåpentligvis litt sol.. Totaltpris for 3 pers: Kr 3000,,, :) :)

Alfa Romeo selvsagt leid for ferden mellom Roma og Milano, så gjenstår bare hoteller men det har vi god tid på. Morsomt å ta med familien på tur i høstferien!

Masse gode priser der, uhørt billig enkelte plasser.. Fant forresten plasser i Plus til Barcelona for kr 900 i Oktober... Milage-run noen? :)

Kim

Noen som vet mer om hvordan SAS ser på en t/r reiser i Bonus Challenge?
Meldte meg på med 10 t/r, og har alt fått booket BGO-CPH-IAD-CPH-BGO og en tur til Manchester (BGO-CPH-MAN-CPH-BGO), i tillegg til en 30k EB-poeng MR til ATH. Teller SAS disse reisene som 5 t/r eller 3 t/r...? :8:

Er avgjørende for om jeg skal gå for 10 eller ikke...

Last edited:

Heisann!

"1 million billige billetter" - salget til SAS startet i dag. 3 personer til Italia, fly til Roma, hjem fra Milano... 5 dager med rødvin og god mat, historie og forhåpentligvis litt sol.. Totaltpris for 3 pers: Kr 3000,,, :) :)

Alfa Romeo selvsagt leid for ferden mellom Roma og Milano, så gjenstår bare hoteller men det har vi god tid på. Morsomt å ta med familien på tur i høstferien!

Masse gode priser der, uhørt billig enkelte plasser.. Fant forresten plasser i Plus til Barcelona for kr 900 i Oktober... Milage-run noen? :)

Kim

Fra TRD eller OSL.....? Er det fra TRD er det jo et skikkelig KUPP !!!! :D :D

Meldte meg på med 10 t/r, og har alt fått booket BGO-CPH-IAD-CPH-BGO og en tur til Manchester (BGO-CPH-MAN-CPH-BGO), i tillegg til en 30k EB-poeng MR til ATH. Teller SAS disse reisene som 5 t/r eller 3 t/r...? :8:

Jeg fikk iallfall 2 tur retur flyginger på challengen som var i høst da jeg fløy trd-osl-lhr-osl-trd.
Pluss at jeg fikk registrert en tur retur der jeg fløy til Oslo med SAS og hjem med dy og 2 uker senere fløy dy ned og SAS hjem.

Hei LN-FHU!

Disse prisene var fra Oslo, så blir en kjøretur dit. :) Fra TRD ville prisen blitt doblet ca..

Røyk på en kjempesmell med President Suite på Radisson Blu Hotel Es i Roma noen dager da, fint om noen har bodd i den og om den er verd en investering. 90m2 terrasse og 125m2 str innvendig. Utsikt over Roma... Bra hotell eller?

Kim

Utsikt over Roma... Bra hotell eller?

Har ikke bodd i suiten. Men hotellet er litt for mye design etter min smak, standardrommene har noe merkelig planløsning, beliggenheten er lukket, men i et noe tvilsomt område ved tog-stasjonen. Det er likevel fint oppe på toppen, med restaurant og pool - frokost med fin utsikt over Roma er bra.

Jeg spurte SAS om dette og fikk forklart at det var "åpenbart" en tur om det var en booking. Litt ufin måte å svare på synes jeg men...

Noen som vet om vi får en god måte og se statusen på? Da finner man fort ut hvordan det regnes..

SAS Bonus Challenge

Jeg har fått mail om bonus challenge på SAS, og funderer litt på om jeg skal hive meg på en mileage run. Jeg vet de er personlige, men jeg vet ikke om de er forskjellige. Jeg kan ihvertfall opptjene 60000 poeng hvis jeg gjennomfører 8 tur/retur reiser.

Jeg vet jeg skal fly en t/r reise i jobbsammenheng, og da gjennstår 7 t/r reiser jeg må betale for selv. Jeg har sjekket opp at jeg ganske lett skal kunne klare å fly SVG-BGO-SVG 7 ganger for 967,- pr gang.
Da klarer jeg utfordringen og får 60000 poeng, i tillegg til de 8000 poengene jeg får for turene. Jeg vil også få 1015 poeng hvis jeg betaler billettene med Diners-kortet.
Da får jeg m.a.o 69015 poeng for NOK 6.769,- eller 10,2 poeng pr krone.

Jeg får vel også et sølvkort på kjøpet underveis, så muligens blir det noen poeng ekstra på noen av de siste turene....

For dere som har greie på dette, er dette en bra deal?
Er det verd å bruke 7000 kroner og 21 timer på?

Status
Not open for further replies.
Back