aboerr
ScanFlyer Blue
Re: SAS Bonus Challenge
Om det er en bra deal eller ikke kommer egentlig an hva du skal bruke poengene på.
IC first class med f.eks. LH gir jo en høy verdi, økonomi til Spania en dårlig verdi.
Ett alternativ jeg ville vurdert.... Hvis du først skal fly 7 mr.
Legg på ca 7000-10 000 til og fly 7 stk t/r Spania e.l. i pluss.
Da oppnår du gull kort, rundt 70 000 basic points + bonusen på 60 000 + bonus fra kreditkort (nok til business t/r asia eller US) og kommer veldig nærme grensen for Diamond
Jeg har fått mail om bonus challenge på SAS, og funderer litt på om jeg skal hive meg på en mileage run. Jeg vet de er personlige, men jeg vet ikke om de er forskjellige. Jeg kan ihvertfall opptjene 60000 poeng hvis jeg gjennomfører 8 tur/retur reiser.
Jeg vet jeg skal fly en t/r reise i jobbsammenheng, og da gjennstår 7 t/r reiser jeg må betale for selv. Jeg har sjekket opp at jeg ganske lett skal kunne klare å fly SVG-BGO-SVG 7 ganger for 967,- pr gang.
Da klarer jeg utfordringen og får 60000 poeng, i tillegg til de 8000 poengene jeg får for turene. Jeg vil også få 1015 poeng hvis jeg betaler billettene med Diners-kortet.
Da får jeg m.a.o 69015 poeng for NOK 6.769,- eller 10,2 poeng pr krone.
Jeg får vel også et sølvkort på kjøpet underveis, så muligens blir det noen poeng ekstra på noen av de siste turene....
For dere som har greie på dette, er dette en bra deal?
Er det verd å bruke 7000 kroner og 21 timer på?
Om det er en bra deal eller ikke kommer egentlig an hva du skal bruke poengene på.
IC first class med f.eks. LH gir jo en høy verdi, økonomi til Spania en dårlig verdi.
Ett alternativ jeg ville vurdert.... Hvis du først skal fly 7 mr.
Legg på ca 7000-10 000 til og fly 7 stk t/r Spania e.l. i pluss.
Da oppnår du gull kort, rundt 70 000 basic points + bonusen på 60 000 + bonus fra kreditkort (nok til business t/r asia eller US) og kommer veldig nærme grensen for Diamond