SAS tilbudstråd 2014 (vanlige billetter og EB-tilbud)

Status
Not open for further replies.
Re: SAS tilbudstråd 2014 (vanlige billetter og EB-tilbud)

Kikker på en langhelg i Chicago eller Washington DC i midten av februar. Er det verdt poengene? Usikker på hvor mye jeg kommer til å reise fremover og har drømt om å ta en tur til østkysten av USA.

Ingenting virker, det går horribelt tregt.

Jeg har i alle fall fått bestilt, litt sirup men gikk greit :)

Kikker på en langhelg i Chicago eller Washington DC i midten av februar. Er det verdt poengene? Usikker på hvor mye jeg kommer til å reise fremover og har drømt om å ta en tur til østkysten av USA.
Har ikke vært i Chicago, men har vært en langhelg i D.C. tidligere. Var for min del verdt pengene. D.C. er ikke akkurat en turistby, men du har National Mall med Washington Monument, Lincoln Memorial, WWII memorial, Vietnam Veterans memorial, Kongressen, det hvite hus og mye mer som er verdt å få med seg. I tillegg har du Smithsonian som har en rekke museum like ved. Det er blant annet et stort flymuseum der som de fleste flyinteresserte trolig vil like. Ellers om du liker flyspotting (eller bare se flyene rett over hodet ditt) har du Gravelly Point rett nord for DCA hvor du kan avhengig av vinden se flyene komme inn for landing på 19 eller ta av på 01 (landing på 19 er definitivt stiligst).

Har ikke vært i Chicago, men har vært en langhelg i D.C. tidligere. Var for min del verdt pengene. D.C. er ikke akkurat en turistby, men du har National Mall med Washington Monument, Lincoln Memorial, WWII memorial, Vietnam Veterans memorial, Kongressen, det hvite hus og mye mer som er verdt å få med seg. I tillegg har du Smithsonian som har en rekke museum like ved. Det er blant annet et stort flymuseum der som de fleste flyinteresserte trolig vil like. Ellers om du liker flyspotting (eller bare se flyene rett over hodet ditt) har du Gravelly Point rett nord for DCA hvor du kan avhengig av vinden se flyene komme inn for landing på 19 eller ta av på 01 (landing på 19 er definitivt stiligst).

Takk for tips! Smithsonian Air & Space museum står definitivt på blokka. Men litt planespotting hadde ikke vært feil det heller! Jeg endte opp med å booke meg til IAD 13.-18. feb. Så får vi se hva det blir til. Neste prosjekt blir å finne seg et passende hotell. ;)

Takk for tips! Smithsonian Air & Space museum står definitivt på blokka. Men litt planespotting hadde ikke vært feil det heller! Jeg endte opp med å booke meg til IAD 13.-18. feb. Så får vi se hva det blir til. Neste prosjekt blir å finne seg et passende hotell. ;)
God tur! Satser på at vi får lese en tripreport fra turen? ;) Angående hotel så ville jeg anbefalt deg å tatt en titt på hotellene utenfor byen nær et metrostopp. Skal du ha hotell i sentrum koster det veldig mye. Har selv bodd to ganger på Crystal City i gangavstand fra metrostoppet der (en gang på Radisson og en gang på Hyatt) og det har funket fjell. Alternativt så koster det omtrent 12 dollar med taxi og 8-9 dollar med uber inn til "sentrum" om en femten minutter på metroen ikke frister.

Husk også Smithsonian sitt "anneks" Steven F Udvar-Hazy Center ute ved IAD og ikke bare det inne i byen. Svært mange fly og se der ute

God tur! Satser på at vi får lese en tripreport fra turen? ;) Angående hotel så ville jeg anbefalt deg å tatt en titt på hotellene utenfor byen nær et metrostopp. Skal du ha hotell i sentrum koster det veldig mye. Har selv bodd to ganger på Crystal City i gangavstand fra metrostoppet der (en gang på Radisson og en gang på Hyatt) og det har funket fjell. Alternativt så koster det omtrent 12 dollar med taxi og 8-9 dollar med uber inn til "sentrum" om en femten minutter på metroen ikke frister.

Takk for tips. Skal sjekke ut Crystal City området. Hadde i utgangspunktet tenkt meg noe mer sentralt. Vurderer å booke via Hotwire. Da kan jeg få fem netter på et firestjerners hotell i nærheten av Capitol for ca. 4000 NOK for fem netter.

Fint med slike egne tilbud, dessverre helt håpløst at det kun gjelder frem til 25 Mars.

Har så mange reiser booket via jobb at jeg ikke har en eneste mulighet til å bruke tilbudet til noe som helst i perioden... Håper det kommer noe liknende som kan brukes mai/juni, evt til høsten...

Frua og litja fikk en tur til Oslo da..

Kim

Alle tilbud siden august har vært begrenset til før påske.
Venter nå bare på nyttårssalg som gir mulighet til å fly påske --> august :-)

Så får en håpe at det ikke koster så mye mer enn DY at man kan forsvare forskjellen med 250 poeng...

Skjønner fint at tilboda går fyrst til EBG og EBD, men må likevel le litt av"førsterett"- formuleringa på mailen eg (EBS) fekk for ein liten time sidan.

"Du har førsterett!
Som takk for at du reiser med oss i SAS, gir vi deg sjansen til å velge blant bonusreiser* til/fra alle destinasjonene til SAS i vinter til ekstra gunstig poengpris. Du kan velge mellom 300 000 bonusreiser med opptil 50 % rabatt, for eksempel til Chicago, London og Paris.

Tilbudet starter for alle den 11/12, men som Sølvmedlem får du tjuvstarte allerede i dag. Klar, ferdig, gå!

Reis: 8/1-25/3 2015
Bestill: senest 15/12 2014
Pris: fra 7 000 poeng t/r med SAS Go, skatter og avgifter kommer i tillegg

300 000 kan da heller ikke stemme, all den tid det samme ble tilbudt Gull og Diamant. Med mindre de har fylt på med bonusseter tilsvarende det gull og diamant har booket, hehe. Men det er det vel ingen som tror på ;)

Jeg tror de siste 300 000 reisene kommer til å forsvinne utrolig fort i morgen, fordi alle som ikke har fått mail enda (EBB) har vanligvis utrolig mye poeng til overs! :)

Jeg tror de siste 300 000 reisene kommer til å forsvinne utrolig fort i morgen, fordi alle som ikke har fått mail enda (EBB) har vanligvis utrolig mye poeng til overs! :)

Kan jo hende dette er noen luringer, for som Infosjæf Johansen har påpekt, så vil jo ikke endringen i EB-opptjeningen på flyreiser med SAS ramme noen, nesten. Så de har nok EBB-status og en mill EB-påints på konto, opptjent etter å ha skiftet til Fjordkraft sekstenhundre ganger, eller kjøp av iTunes-gavekort.

No er det ein sedvanleg instagramprofil som syner til vip-billettar, men eg lyt ærlig innrømme at eg ikkje har bestilt nokre turar sidan omlegginga til nytt poengsystem. Når eg då går inn og finn billige billetter (sett i forhold til vanleg sas go), så står det berre sas credits, og ikkje noko om bookingklasse. Veit de noko kva klasse desse billettane høyrer til?

Det står om man klikker på SAS Go og leser betingelsene :)

Status
Not open for further replies.
Back