SAS tilbudstråd 2014 (vanlige billetter og EB-tilbud)

Status
Not open for further replies.
Re: SAS tilbudstråd 2014 (vanlige billetter og EB-tilbud)

Takk for tilbakemelding. Eg finn likevel ikkje ut kor det står bookingklasse på sas.no, når eg trykker på "Sas Go" får eg opp restriksjonar m.m., men ikkje klasse. Når eg trykker på "Vis detaljerte prisregler" får eg opp eit utal kategoriar, men når eg trykker på dei får eg beskjeden "Systemfeil. Prøv igjen. (4000 - 0)".. Takke seg til Widerøe.no!

Lar uansett ballen ligge denne gangen tipper eg. Etter juleferien har eg 0 framtidige reiser i sas-appen, sitt no og vurderer hytte på åremål :)

Takk for tilbakemelding. Eg finn likevel ikkje ut kor det står bookingklasse på sas.no, når eg trykker på "Sas Go" får eg opp restriksjonar m.m., men ikkje klasse. Når eg trykker på "Vis detaljerte prisregler" får eg opp eit utal kategoriar, men når eg trykker på dei får eg beskjeden "Systemfeil. Prøv igjen. (4000 - 0)"

Får også samme beskjed. Men hvis du klikker deg et hakk videre i bestillingen til der du legger inn personlig info, kan du på høyresiden klikke på Prisregler SAS Go. I boksen som kommer opp ser du pristype nederst (fare basis), denne starter med V som betyr V-cl. Bookingklassen bekreftes også i detaljerte prisregler for det trente øyet ;)

Fikk nettopp epost fra SAS Eurobonus om at det i dag og i morgen er lagt ut ekstra mange seter i business class til USA og Asia. Ser ut som om denne er personalisert og den er på engelsk. Tittelen er "Right now for you! More award seats in SAS business to the US and Asia" og under står eet "for you, our very frequent traveler". Må bookes i dag eller i morgen, og reiseperiode er 8. januar til 25. mars.

Virker på meg som om SAS nå ønsker å få EB medlemmene til å tømme kontoene sine i lavsesong, samtidig som de reduserer opptjeningen, er en rimelig stor korreksjon de legger opp til...

Fikk nettopp epost fra SAS Eurobonus om at det i dag og i morgen er lagt ut ekstra mange seter i business class til USA og Asia. Ser ut som om denne er personalisert og den er på engelsk. Tittelen er "Right now for you! More award seats in SAS business to the US and Asia" og under står eet "for you, our very frequent traveler". Må bookes i dag eller i morgen, og reiseperiode er 8. januar til 25. mars.

Virker på meg som om SAS nå ønsker å få EB medlemmene til å tømme kontoene sine i lavsesong, samtidig som de reduserer opptjeningen, er en rimelig stor korreksjon de legger opp til...

Fikk en tilsvarende mail om at jeg hadde råd til bonusturer hit og dit.

Regnskapsmessig vil vel store beholdninger av EB poeng være negativt for SAS? så om folk tømmer kontoene sine vil det slå ut positivt?

Regnskapsmessig vil vel store beholdninger av EB poeng være negativt for SAS? så om folk tømmer kontoene sine vil det slå ut positivt?

Det vil fortsatt være en regnskapsmessig forpliktelse så lenge ikke reisen er gjennomført, så det spiller ingen rolle

Dessuten så sluttet SAS sitt regnskapsår 31/10/2014, så status 31/12/2014 er irrelevant

Det vil fortsatt være en regnskapsmessig forpliktelse så lenge ikke reisen er gjennomført, så det spiller ingen rolle

Dessuten så sluttet SAS sitt regnskapsår 31/10/2014, så status 31/12/2014 er irrelevant

Ja, men det virker som om de nå har en strategi for å redusere utestående gjennom både redusere opptjening av poeng og motivere medlemmer med mye på konto til å bruke poengene :-)

Gjort dette kun på lør/søn slik at folk ikke skal kunne bruke Companion ticket eller?

Gjort dette kun på lør/søn slik at folk ikke skal kunne bruke Companion ticket eller?

Jeg vil tro du kan bruke CT dersom du er EBG/EBD/EBP, da callsenteret i østlige deler av Europa har døgnåpent også i helgene. Men det er bare noe jeg tror.

Jeg vil tro du kan bruke CT dersom du er EBG/EBD/EBP, da callsenteret i østlige deler av Europa har døgnåpent også i helgene. Men det er bare noe jeg tror.

Får nok ikke det. Har prøvd det. De har ikke myndighet til å bruke CT der.

Nei det var det jeg trodde,men begynte å lure et øyeblikk med tanke på ovenstående spørsmål.

Nei det var det jeg trodde,men begynte å lure et øyeblikk med tanke på ovenstående spørsmål.

Dette er ikke noe poengtilbud, så CT kan benyttes om de bare hadde vært åpen for reservasjon utenom hverdager.

Ja, men det virker som om de nå har en strategi for å redusere utestående gjennom både redusere opptjening av poeng og motivere medlemmer med mye på konto til å bruke poengene :-)

Jeg blåste hele kontoen på to reiser i januar, SVG-ORD t/r i business av ordinær type delbetalt med poeng, tror jeg hadde 1600 poeng igjen eller noe. Det tok fire timer så tikket en personlig mail om triple poeng i januar inn i innboksen. Ikke vet jeg, men lite poeng får jeg hvertfall ikke lov å ha på kontoen særlig lenge.

Hei xxxxx
Er EuroBonus-kontoen nesten tom? Bare slapp av – du kan raskt fylle den opp igjen. Du får nemlig triple poeng* på alle flyreiser med SAS – fra 1. januar 2015 til 31. januar 2015. Så nå kan du begynne å tenke på hvor neste bonusreise skal gå ...

Jeg blåste hele kontoen på to reiser i januar, SVG-ORD t/r i business av ordinær type delbetalt med poeng, tror jeg hadde 1600 poeng igjen eller noe. Det tok fire timer så tikket en personlig mail om triple poeng i januar inn i innboksen. Ikke vet jeg, men lite poeng får jeg hvertfall ikke lov å ha på kontoen særlig lenge.

Er den triple poeng saken personlig?

Eller gjelder det alle?

Da er det vel bare å bestille EB-tur og tømme konto, få tilbud om triple poeng, også kansellere den EB-turen ;)

Status
Not open for further replies.
Back