SAS tilbudstråd 2014 (vanlige billetter og EB-tilbud)

Status
Not open for further replies.
Re: SAS tilbudstråd 2014 (vanlige billetter og EB-tilbud)

Barnedåp og reise med en 2-åring = innsjekket bagasje. Er EBG så setereservasjon er inkludert.
De fleste er ikke EBG/D/P og setereservasjon er ellers ikke tilgjengelig for SAS i Norge og betalt innen Europa så å kun ta med kosten hos Norwegian blir ikke en rettferdig sammenligning.

Men siden jcnorway er EBG så er det jo naturlig å regne med de fordelene det fører med seg?

Man må jo få lov til å sammenligne de prisene som er aktuelle for den som skal reise, ikke nødvendigvis gjøre en universell sammenligning som skal dekke Per og Pål også.

Jeg er også EBG og kuttet ut Norwegian for flere år siden, men mener likevel man skal være fair når man sammenligner priser. Ikke alle vet hvilke ekstra tjenester enkelte får når de flyr.

Det var bare en kommentar. Håper folk kan puste med magen og ikke lage en konflikt av dette.

Da ramlet det jaggu inn en ny "utfordring" fra SAS i innboksen min.

"Ta vår utfordring med å gjennomføre 3 t/r-reiser med SAS mellom 8. september og 31. oktober 2014"

attachment.php

Last edited:

Fikk samme nå, men jeg må ta 8 t/r for å få 30.000 p

Og (som vanlig) kommer det ingenting her..

Tror ikke jeg har fått noe tilbud eller utfordring overhodet de siste 2 årene.. mulig fordi de synes jeg reiser for mye, og bør være hjemme med familien da. :) :)

Kim

Fikk også bonus challenge nå, 30 000 poeng for 7 t/r innen 31. oktober. Men hva er t/r? Om jeg reiser BGO-CPH-BCN og tilbake samme vei, er dette 1 t/r eller det 2?

Ifjor, etter en periode med endel andre *G-selskaper fikk jeg tilbud. Men etter at jeg stort sett har flydd SK etter det har det ikke vært noen tilbud. Kan jo hende at IT-avd har noen verktøy som analyserer reisemønstre og gir targeted. Men nå skal jeg kanskje ikke gi IT hos SAS så stor tillit :D

Fikk også bonus challenge nå, 30 000 poeng for 7 t/r innen 31. oktober. Men hva er t/r? Om jeg reiser BGO-CPH-BCN og tilbake samme vei, er dette 1 t/r eller det 2?

Burde vell telle som 2? Det tror jeg det har gjort før. Står ikke nevnt noe spesielt om det heller i vilkårene.

Er dette opplest og vedtatt?
Jeg hadde 24 legs på forrige periode og måtte mail og klage for å få poeng (på 12 tur/retur).
Jeg ble i tillegg opplyst fra sas-chat at det gjelder antall tur-retur reiser og f.eks. OSL-ARN-HEL-ARN-OSL er "åpentbart en reise".
Heldigvis fikk jeg det på legs.
Jeg kan klare 16 legs men ikke 8 tur/retur, så er litt bekymret for slike formuleringer.
Nå bruker de jo også tur/retur i reklame for sølvkortet som man får etter 10 legs og ikke nødvendigvis 5 tur/retur..

Da ramlet det jaggu inn en ny "utfordring" fra SAS i innboksen min.

"Ta vår utfordring med å gjennomføre 3 t/r-reiser med SAS mellom 8. september og 31. oktober 2014"
Jeg får bare 3000 p for 6 t/r... må ha 9 for å få 30 000. Syns det var litt vel mye på kort tid, men får se hva kalender og lommebok sier :-)

Trodde utifra mailen at jeg kunne tjene 30k poeng på 3 t/r.
Men gikk innpå challengen da var det visst 6 t/r for 30k.. Dårlig valuta i forhold til forrige challenge.

Attachments

• Skjermbilde 2014-09-01 kl. 18.33.15.png
    Skjermbilde 2014-09-01 kl. 18.33.15.png
    38.1 KB · Views: 447

Basert på hvordan det fungerte forrige challenge av samme slag, så er det slik at f.eks. 10 t/r-reiser egentlig betyr 20 legs. Reiser du BGO-CPH-BCN-CPH-BGO teller det som 4/20=2/10 t/r-reiser, og reiser du BGO-OSL-CPH-BCN-CPH-BGO teller det som 5/20=2,5/10 t/r-reiser.

Trodde utifra mailen at jeg kunne tjene 30k poeng på 3 t/r.
Men gikk innpå challengen da var det visst 6 t/r for 30k.. Dårlig valuta i forhold til forrige challenge.
Det er 3k EB-poeng per leg, noe som egentlig er ganske bra. Jeg fikk tilbud om 2,5k EB-poeng per leg på forrige challenge. ;)

Last edited:

Og (som vanlig) kommer det ingenting her..

Tror ikke jeg har fått noe tilbud eller utfordring overhodet de siste 2 årene.. mulig fordi de synes jeg reiser for mye, og bør være hjemme med familien da. :) :)

Kim
Bare slapp av. Så lenge du reiser ofte, så kommer du heller ikke til å få disse. Det er flere år siden sist jeg fikk en slik.

Jeg leste min mail som om det var 4 t/r = 30k poeng. Gikk innpå landingssiden og fant at det var 7 t/r = 30k poeng. Trykket så på "Les mer om poengopptjening" og fikk så opp påmeldinssiden "Takk for at du tok utfordringen!". Hmm. Tror den da valgte 4 t/r = 3k poeng. Dette kan sikkert endres før reiseperioden starter.

De jeg reagerer på er at følgende tekst ikke gir 30k poeng, men gir bare 3k poeng ved 4 t/r:

Ta vår utfordring: 30 000 Ekstrapoeng i potten!
Ta vår utfordring med å gjennomføre 4 t/r-reiser med SAS mellom 8. september og 31. oktober 2014 – en fantastisk mulighet til å opptjene Ekstrapoeng i tillegg til Grunnpoengene du ellers får på reisene dine! Alt du behøver å gjøre, er å klikke på knappen nedenfor, og du er automatisk med i høstens Bonus Challenge. Lykke til!

Bare slapp av. Så lenge du reiser ofte, så kommer du heller ikke til å få disse. Det er flere år siden sist jeg fikk en slik.

Jeg tok en i våres og fikk en ny nå.
Hadde da allerede booket 10-15 legs i perioden og nå har jeg booket 11 legs i perioden.

Fikk også challenge på mail.
3 t/r for 7.000 poeng, 4 t/r for 15.000 poeng eller 5 t/r for 30.000 poeng.

Har bare en jobbtur i midten av september foreløpig. Vet ikke hvor mye jeg skal legge i challengen. Det er slik at alle turer teller, enten det er innland eller utland, antall legs spiller ingen rolle?

Status
Not open for further replies.
Back