SAS starter SVG-IAH - Legges ned Oct2015

Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Registrerer at PrivatAir har fått instruksjon om hvordan glasset skal fylles .. Dette er fra 951 i dag :p

995645_10154610322695161_5180284518629321711_n.jpg

Rimelig feil glass da, det der er jo ølglass......
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Registrerer at PrivatAir har fått instruksjon om hvordan glasset skal fylles .. Dette er fra 951 i dag :p

995645_10154610322695161_5180284518629321711_n.jpg

Kan vel si så mye som at dette bildet var tatt en god stund etter at velkomstdrinken ble servert ;)
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Var vel ikke noe supert med de prisene kontra det de har tatt sålangt. Hadde vel blitt mer bekymret om de sluttet å reklamere for ruten.

Og som de som har reist med den har rapportert, så har den jo hatt grei fyllingsgrad sålangt
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Var vel ikke noe supert med de prisene kontra det de har tatt sålangt. Hadde vel blitt mer bekymret om de sluttet å reklamere for ruten.

Og som de som har reist med den har rapportert, så har den jo hatt grei fyllingsgrad sålangt

ca 75% etter mine ører........
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Hadde besøk fra Houston i går og de var fornøyd med produktet. Etter å ha prøvd ruta for første gang.
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Kan bekrefte at dette er en svært effektiv måte å komme seg til Houston på.
Topp service, 33 stk SVG-IAH og 11 stk på returen. Observerte reisende fra de store service selskapene representert i Stavanger, Aberdeen og Danmark (!).
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Så langt har 5% av de reisende kommet fra Danmark (CPH) og kun 3% fra Aberdeen.
Ca 50% fra Stavanger, 25% fra Oslo og resten stort sett Bergen, Kristiansand, osv.

Tallene har SAS selv presentert til bloggere og andre nettsider som har fulgt opp med artikler om denne ruten.
 
Last edited:
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Har vel litt med at Aberdeen har veldig dårlig med transfer tider, WF skal endre sine tider. Og for det andre så viser det vel hvor lite olje trafikk det er fra CPH[emoji12].
Godt mulig det finnes gode innarbeidede alt ifra Aberdeen og Køben også [emoji6]



Når slipper IAH sine trafikk tall?
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

IAH oppgir 210 pax deplaned i august, 11 landinger. (19.1 pax / flight)
204 enplaned pax på like mange flyvninger. (18.5 pax / flight)
 
Last edited:
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

IAH oppgir 210 pax deplaned i august, 11 landinger. (19.1%)
204 enplaned pax på like mange flyvninger. (18.5%)
Nå skal ikke jeg påstå og si hva enplaned og deplaned er, men 210 /204 pax er vel like mye som faktiske antall, så er vel fyllingsgraden i august 42-43%, noe som må sies å være helt grei oppstart på en slik sær rute?
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Nå skal ikke jeg påstå og si hva enplaned og deplaned er, men 210 /204 pax er vel like mye som faktiske antall, så er vel fyllingsgraden i august 42-43%, noe som må sies å være helt grei oppstart på en slik sær rute?
deplaned = gått av flyet. enplaned = gått på flyet.
(Forøvrig skulle det være pax per flight og ikke prosent. Tidlig på søndagsmorran er matte så som så)
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Jeg er 100% overbevist om at denne ruten vil gå bra, selv uten bidrag fra dansk olje industri. August er unasett ikke relevant for hvordan denne ruta til nå har gått.

Edit: Trodde oppstart var 22.AUG, men ser nå at det var 19.AUG.
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Tror vi må ut i feb/mars før vi kan trekke noen konklusjon, men sept/okt tall kan jo gi en pekepinn om de må jobbe mer med ruta.
 
Back
Top