Farmer melder om godt belegg i på SK951 i dag. Ser at SK952 for første gang passerer igjennom Georgia. Flightplanen bringer dem rett over Hartsfield og godt sør og øst for meg .. Første gang den er i nabolaget mitt, tror jeg.
Over 80% belegg i går, og i følge gatepersonellet på SVG var den helt fullsatt på søndag!
Opplevde turen som et meget bra produkt i kjent SAS biz kvalitet.
Bra mat, meget bra crew, og en helt fin og behagelig flight hvor vi landet ca 30 min før rutetid.
Tror dette blir en bra rute for SAS i tiden framover!
Da er det jo trist at de flytter maskinen til CPH-EWR....
Så langt har 5% av de reisende kommet fra Danmark (CPH) og kun 3% fra Aberdeen.
Ca 50% fra Stavanger, 25% fra Oslo og resten stort sett Bergen, Kristiansand, osv.
Tallene har SAS selv presentert til bloggere og andre nettsider som har fulgt opp med artikler om denne ruten.
Om det er 5% dansker så er vel det ganske bra sett i forhold til størrelsen på oljeindustrien der. Tror ikke det er der SK bør satse.
De har overaskene lite pax fra aberdeen sett i forhold til antall reisende men det er jo kankje mere praktisk for de å fly via LHR.
Ser at SK952 ofte drar fra IAH 21:00, altså 35 min. før rutetid.
Nå er den beregnet til SVG 12:50, 1:30 før rutetid.
SAS - really on time!
Problemet med Aberdeen var vist at det ikke var god korrespondanse med Widerøe som flyr ABZ-SVG. Dette skulle vist endres ved ruteomlegging senere i høst hvis jeg husker rett...De har overaskene lite pax fra aberdeen sett i forhold til antall reisende men det er jo kankje mere praktisk for de å fly via LHR.
Problemet med Aberdeen var vist at det ikke var god korrespondanse med Widerøe som flyr ABZ-SVG. Dette skulle vist endres ved ruteomlegging senere i høst hvis jeg husker rett...
..Forbindelser fra TRD, BGO, OSL og CPH er også justert for å passe den nye avgangstiden på SK951 som nå blir 1545.
Ser de har oppjustert flytiden fra 10:40 til 11:05, så det er nok også en del av årsaken til ny avgangstid. Ankomst blir 10 minutt senere enn den er i dag. Motvindsproblemer?!
Noen som vet hvor lett det er å bruke EB poeng for å fly denne ruten?
Tabellen er trolig ikke oppdatert.Med ny avgångstid 15:45 blir inte anslutningen från CPH så bra. Nu visar SAS.dk att avgång från CPH blir 11:55 (SK1868) med ankomst SVG kl 13:10. (Förutom lördagar o söndagar SK1872).
Tidtabellen är kanske ej uppdaterad än?
Vet ikke hvilken vei dette var, men fikk e-post i dag om endring i rutetider for min reise i desember (østover) hvor kun ankomsttiden var justert litt tidligere.Ser de har oppjustert flytiden fra 10:40 til 11:05, så det er nok også en del av årsaken til ny avgangstid. Ankomst blir 10 minutt senere enn den er i dag. Motvindsproblemer?!
Med ny avgångstid 15:45 blir inte anslutningen från CPH så bra. Nu visar SAS.dk att avgång från CPH blir 11:55 (SK1868) med ankomst SVG kl 13:10. (Förutom lördagar o söndagar SK1872).
Tidtabellen är kanske ej uppdaterad än?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.