SAS starter SVG-IAH - Legges ned Oct2015

Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

I disse dager med lieflat minner disse setene litt mer om en "all Economy Extra"-config ;)

...men for all del; direkte er jo gull!

44 eco+ seter totalt på en 737 høres jo fornuftig ut.

Og om du syntes dette ser mere ut som eco+ Fordi de ikke er helt flate så mener jeg du har lite innsikt. Det er veldig mange selskaper som ikke har helt flate seter på biz og til og med flere med F klasse som ikke er helt flate.
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

...Og der har SK951 tatt av (6 minutter før tiden)!
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

...Og der har SK951 tatt av (6 minutter før tiden)!

Og den slår følge (et lite stykke) over Atlantern med storebror SK925 som dro kraftig forsinket fra København retning D.C.
 

Attachments

  • Screen Shot 2014-08-20 at 16.21.46.jpg
    Screen Shot 2014-08-20 at 16.21.46.jpg
    46.5 KB · Views: 1,200
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Noen som har kommet over bilder fra åpningen? :D

Noen bilder i denne artikkelen.

Ti av luksus-setene i det Privatair-eide flyet var tomme da det lettet fra Sola. Roald understreker at SAS ikke regner med at det alltid kommer til å være fullsatt.

- Vi skal nok tjene penger på denne ruten om flyet er halvfullt, sier den kommersielle sjefen og fortsetter:

http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/Slik-skal-SAS-kapre-oljependlerne-3488307.html
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

10633946_278921905627124_6689088895015104507_o.jpg


Via FB
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Ifølge artikkelen i aftenbladet var det kun 10 ledige seter. Må jo kunne regnes som et meget bra belegg for første flyvning? (selvom noen SAS-ansatte var med)
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Det var nok enten tungeglipp eller feilsitering. Det var for KLM.
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Ifølge artikkelen i aftenbladet var det kun 10 ledige seter. Må jo kunne regnes som et meget bra belegg for første flyvning? (selvom noen SAS-ansatte var med)


Nå må du se hvor mange av dem er betalende pax blant 34 pax. Tviler på at det er himla mange av dem. Sikkert flest pressefolk, Sas folk og andre offentlige folk.
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Snur flyet eller er det bare manglende dekning på radaren?
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

At de kan gå ut med at de skal gå i pluss ved halvfull maskin, bør enten være stort tøv, en glipp eller bevisst feilinformasjon.
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Den ligger "gjemt" bak THY5 litt sør for Island på vei mot New Foundland akkurat nå..

Kim
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

At de kan gå ut med at de skal gå i pluss ved halvfull maskin, bør enten være stort tøv, en glipp eller bevisst feilinformasjon.
O store Google melder at en B737 brenner noe mellom 1800 og 2000 kg per time. På en 11 timers flight burde det bli rundt 22 tonn.
22 tonn / 0,8 kg/liter = 27500 liter til en pris av 8 kroner (+ avgifter).. orker ikke lete frem avgifter etc, men si det blir 9 kr (mva unntatt), det blir ca 250.000 kr i fuel per flyging.

22 seter til 11.000+ stykk blir 220.000,- i inntekt.
I tillegg kommer flyleie og crew.

(Nå er det jo dette ca tall, og det vil vel avhenge av så mye.. men regning med tall er artig..)

Høres uansett ut som et optimistisk regnestykke... ;)
 
Last edited:
Back
Top