SAS starter SVG-IAH - Legges ned Oct2015

Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Jeg haaper SAS tjener bra med penger paa dette her. Men wifi hadde nok vaert lurt aa installere paa disse maskinene for folk vil jobbe. Det kan vel komme etterhvert. God tur over dammen nesten hver dag. Foerste tur fra Houston er snart paa norsk jord.

Registrerer også at Check In ikke skriver om ruteåpningen i går. Må være første gangen de ikke gjør det når det er SAS.

Check-in.dk gjør som de pleier. Det vil si å begrense dekningen av premium markeder i nærliggende land som kan underbygge deres argumentasjoner for trafikk i deres egen bakgård. Så også ingen ting om åpningen av Houston ruten i dag, med tilhørerne uttalelser fra SAS om forventningene, markedet og fremtiden for denne ruten;) Forøvrig i skarp kontrast til de andre luftfartsrelaterte nettsidene som i dag har flere artikler om ruteåpningen. Det er trist å se at etablerte medier benytter Check-in.dk som kilde
men, kanskje oppmerksomheten rund deres noe spesielle journalistikk gjør nytte.

Personlig vil jeg heller gratulere Stavanger, SAS og Norge med en særdeles etterlengtet rute!

Noen ganger er også taushet en anerkjennelse....

Sorry, så ikke at du også la merke til det..:D

Antar at denne ruten ikke vil gå i ferier og andre høytider?

Og nå klokken 14.17 norsk tid så landet første fly med flightnummer SK952 fra Houston på Stavanger Sola( SVG ). :D spennende å se hvor dette bærer hen for SAS. :)

Bilde fra IAH sin twitterkonto
BvhYtkXIYAAKYFT.jpg

Nå tråler Check-in.dk flyprat for å finne grunnlag for artikler.
Ofte springer deres artikler ut fra ting som blir postet og debatert her inne.
Så jeg tror de har lest kritikken;)

Last edited:

Litt merkelig artikkel med sammenligning av priser med ulike vilkaar og utgangspunkt fra CPH, men ogsaa endel positivt om ruten. Uansett er kommentarene i kommentarfeltet langt mer edruelige og saklige. Det viktigste er at SAS tjener penger paa ruten!

Nå må du se hvor mange av dem er betalende pax blant 34 pax. Tviler på at det er himla mange av dem. Sikkert flest pressefolk, Sas folk og andre offentlige folk.

Har du overhodet noe belegg for dine påstander og spekulasjoner??

Fra check-in:

Et kig ned over passagerlisterne for de første flyvninger viser da også, at ruten allerede fra starten er populær med god belægning. Og at passagererne ikke kun er nordmænd og amerikanere. Englændere, svenskere, tyskere og en enkel kineser havde fundet vej til sæderne i flyet på premiereturen.
'

Virker nesten som du har en agenda mot denne ruten...

Enligt information jag fått var två personer från SAS och övriga helt vanliga betalande passagerare.

Noen som har en røff idé om hvordan belegget har vært siden oppstarten?

Sas kommer nok snart med info om hva de mener om belegget. Ofta kan man lese seg til dette ved å se på hvilke tilbud som gjelder på en rute.
Det som er helt sikkert er at dette er et prøveprosjekt som må få lov til å gå seg til over en periode. Det er alt for tidlig å trekke konklusjoner etter 9 dagers drift.

Inntrykket fra "naboskranken" (innsjekk) er i alle fall at det går greit. Men vanskelig å holde tellinga når man har mer enn nok annet å gjøre selv... I alle fall synes jeg stadig det er noen der som skal sjekke inn til flyvningen...

En kollega reiste TR Houston med SAS via Stavanger denne uken. Han kom hjem med nattens flight. Bortover tror jeg han reiste sist lørdag eller søndag. Belegg var ca. 20 passasjerer begge veier. Han klagde over setene. Kunne ikke forstå hvorfor de ikke var flatere da plassen forsåvidt var OK.

Nevnte ikke SAS at de regnet med at mange fra ABZ også ville bruke denne ruten. Men jeg kan ikke se noe god korrespondanse fra ABZ på denne ruten (nærmeste rute lander 14:05 og det er WF). CPH har god connection (lander 15:30) og noe lignende har OSL.
Noen som vet om SAS kommer til å justere tider for å få til bedre connection?

Back