SAS starter SVG-IAH - Legges ned Oct2015

Re: Kampanjetilbud: Fly SVG-IAH t/r, få EBG (EBD)

Jeg har og noen venner/bekjente i oljebransjen som sier at de ikke ønsker bruke SAS sitt tilbud til IAH pga at flyet er for smått og ikke fullf flatt senger på flyet. De vil fortsette å bruke BA og KL til IAH.

Høres veldig rart ut. Hadde de sagt nei til en G650 fordi den var for liten også?
Flate senger hjelper lite hvis man må ta transfer på AMS, FRA eller LHR i mine øyne. Det fører som regel til 3-4 timer ekstra reisetid, er mer slitsomt og større sjanse for forsinkelser. Sen avgang er kanskje ikke optimalt vestover, men østover er det den beste måten å unngå jetlag på.

Dessuten er vel SAS sin direkterute billigst, og mange firma vil nok foretrekke billigste businessvariant når den i tillegg tar kortest tid.
De fleste "ikke-flyinteresserte" vil foretrekke nonstop, f.eks. sa reisefølget etter en tur til New York i SAS business "Jeg flyr heller direkte i business enn via Frankfurt i første klasse, det er så mye enklere".

Nå bor ikke jeg i Stavanger, så ruta er ikke så aktuell for meg, men jeg hadde i allefall vært veldig glad for å få et nonstop-tilbud, uansett vinkel på setene.

Re: Kampanjetilbud: Fly SVG-IAH t/r, få EBG (EBD)

Høres veldig rart ut. Hadde de sagt nei til en G650 fordi den var for liten også?
Flate senger hjelper lite hvis man må ta transfer på AMS, FRA eller LHR i mine øyne. Det fører som regel til 3-4 timer ekstra reisetid, er mer slitsomt og større sjanse for forsinkelser. Sen avgang er kanskje ikke optimalt vestover, men østover er det den beste måten å unngå jetlag på.

Dessuten er vel SAS sin direkterute billigst, og mange firma vil nok foretrekke billigste businessvariant når den i tillegg tar kortest tid.
De fleste "ikke-flyinteresserte" vil foretrekke nonstop, f.eks. sa reisefølget etter en tur til New York i SAS business "Jeg flyr heller direkte i business enn via Frankfurt i første klasse, det er så mye enklere".

Nå bor ikke jeg i Stavanger, så ruta er ikke så aktuell for meg, men jeg hadde i allefall vært veldig glad for å få et nonstop-tilbud, uansett vinkel på setene.

Gode poenger her Dag V.
Det er nok slik de fleste ser det ut fra min vurdering og hva andre i bransjen mener som har Houston som reisemål.
Skal bruke ruten selv om ikke så lenge.

Re: SAS skal ha pressekonferanse i SVG - Annonserer SVG-IAH (offisielt)

Noen som vet når SAS/Privatair flyr inn flyet til Sola?

Noen som vet når SAS/Privatair flyr inn flyet til Sola?

Jeg hørte snakk om at den allerede var kommet. men det virker ikke bekreftet. Er selvsagt interessert i å få fotografert den ved ankomst hvis det er mulig.

Kommer nok samme dag - evt. dagen før hvis de finner det hensiktsmessig å sende opp crew samtidig.

Og det er 20. august som er første dag ikke sant?

Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Ruten inkluderer nå også gratis parkering på SVG. Står ingenting om hvilken parkering så regner da med at det er "P4 - Business P-hus", det kommer jo godt med på en ukes opphold da prisen hellers ville havnet på 1100kr

PÅ BAKKEN
* Business innsjekk
* Fast Track
* Egen Gate Lounge som åpner to timer før avreise i Stavanger
* Business Lounge i Houston
* 2 x 32 kg innsjekket bagasje
* Gratis parkering på Sola*

.....

*Trekk p-lapp når du kjører inn på parkeringen (merk at du ikke får refundering dersom du benytter kredittkort). Denne lappen bytter du i innsjekkingsskranken med en som gir deg gratis parkering ved utkjøring. Gjelder kun for de som reiser med direkteruten fra Stavanger-Houston.

Det er en stor satsning af SAS at åbne en sådan rute, men de må jo mene det alvorligt, siden at der indlejes en B737 som også males om....
Om det så i længden kan blive rentabel, kan kun tiden vise...Jeg håber virkelig at markedet tager positivt imod den, ellers kan jeg godt frygte for levetiden af en sådan rute.
Har der været reklameret for den oppe i Norge ??? for i DK har jeg ikke set noget som helst
Hilsen Ole

Har der været reklameret for den oppe i Norge ??? for i DK har jeg ikke set noget som helst
Hilsen Ole

SVG lyser opp i "Howdy" og "Yall" i de fleste busskur rund omkring i byen, med referanse til SAS og den nye ruten.
Men siden dette er er nisje rute rettet hovedsaklig mot olje/gass markedet så er det vel mere direktereklame til disse bedriftene enn mot hvermannsen i gata.

Attachments

• Skjermbilde 2014-08-17 kl. 18.17.32.jpg
    Skjermbilde 2014-08-17 kl. 18.17.32.jpg
    47.5 KB · Views: 2,131
Last edited:
SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Og i Houston har de investert i mange billboards langs veiene. Så flere stykker i dag. Ikke det beste bilde men var det jeg fikk til i fart ;) ImageUploadedByTapatalk1408336894.512527.jpg

Noen som vet hvordan crewet slinges på denne ruten? De har vel base et eller annet sted i Sveits, flyr passivt til SVG, aktive til IAH, stopp, aktive tilbake et døgn eller to etterpå, og så passivt hjem til Sveits igjen?

Tror markedsføring taktikken kan få ligge en stund nå...
Det er vel enklere å finne tall ifra amerikanske myndigheter om en stund tenker jeg, så kan vi da se om de har truffet eller ikke.
Noen som fikser bilder ifra første avgang inne ifra light versjon Loungen?

Og denne helsiden var å finne i Houston Chronicle i går. All markedsføringen her ser ut til å være et samarbeid med Houston Airports.
y3uhu8ah.jpg

Ser at det står med liten skrift i annonsen at man får 200% EB opptjening eller 200% opptjening på andre *A program, inkl United Milage Plus, kan ikke huske at det har vært nevnt i tråden før.

Ser at det står med liten skrift i annonsen at man får 200% EB opptjening eller 200% opptjening på andre *A program, inkl United Milage Plus, kan ikke huske at det har vært nevnt i tråden før.

Det er da vel 200% på alle biz biletter med SK hos både Eurobonus og milage plus.

Back