SAS starter SVG-IAH - Legges ned Oct2015

Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Kapteinen informerte om SVG-IAH over høytalleren på OSL-LHR nå.

Ser at betjeningen på ureist og brisen går rundt med t-skjorter som reklamerer for ruten. Sikkert mer virkningsfullt enn en spottervennlig logojet.

Ser at betjeningen på ureist og brisen går rundt med t-skjorter som reklamerer for ruten.
Til stor missunnelse fra en del av oss i SGH. Hørt fra en av mine kollegaer: "jeg vil også ha en sånn t-skjorte" ^_^
... men vi må vel ta til takke med normal arbeidsuniform...:p

I morgen er premieren! Noen fra forumet som skal være med/være der i forbindelse med åpningen?

Ser at det er over 11 ledige plasser på morgendagens flyvning, i følge ExpertFlyer.

Ifølge morgendagens DN vil flyet hete Eivind Viking. Flyet er leid inn for tre år, privatair må stille med en skandinavisk talende i kabinen. Roald sier at det ikke er behov for en veldig høy kabinfaktor.

Bet meg merke i følgende spørsmål fra artikkelen i morgendagens DN: "Har dere nok champagne?" med svaret "Nok champagne? Det er nok. Vi har mange flasker. Det er jo business class." Challenge accepted... :D

Det skrives også at SAS har regnet på lønnsomheten for ruten i flere år, og at de slo til nå da Privatair fikk et ledig fly. Det står videre at de har kalkulert inn en god sikkerhetsmargin og at de bør gå lønnsomt ganske så hurtig. Med tanke på de regnestykkene jeg har sett her inne, syntes jeg det hørtes litt merkelig ut. Men selvsagt, det er vel ingen her som sitter med de faktiske tallene og prisene.

I morgen er premieren! Noen fra forumet som skal være med/være der i forbindelse med åpningen?

Var booka, men har tatt til 'fornuften'/ kommet i arbeids-groove etter laang og bedagelig sommer.
77000 poeng er tilbake på konto igjen.

Last edited:
SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

VG har vist konkludert selv med at ruta har sviktende billettsalg og derfor kjøres det nå kampanje mht. EBG/EBD. Ingen uttalelser fra SAS i denne saken som bekrefter påstanden. De har vel tatt det checkin.dk har skrevet for god fisk.

http://www.vg.no/forbruker/reise/re...-gir-gullkort-etter-foerste-reise/a/23277368/

Tregt billettsalg: SAS gir gullkort etter første reise

....

Men grunnet tregt forhåndssalg av billetter til den nye direkteruten mellom Stavanger og amerikanske Houston, som starter i morgen, har SAS tatt uvante midler i bruk for for å få fart på setesalget:

Reagerte også på denne setningen:

EuroBonus-medlemmene er for lengst tilbudt solide rabatter, men i tillegg vanker det gullkort fra første dag om man innen 28.

Kan ikke huske at jeg er blitt tilbudt noen ting spesielt i anledning rutens oppstart.

Leser du litt bakover i tråden, så ser du

a/at dette er grundig diskutert og
b/at tilbudet ebentlig ikke er så generøst som det høres ut .. ;)

VG resirkulerer og klarer ikke engang å skrive selskapsnavnet PrivatAir riktig ....

SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Var kanskje litt upresis, var bare et stort hjertesukk over VG sin evne til å formidle informasjon. Her har journalisten trukket opptil flere konklusjoner på egenhånd, i forhold til saken som resirkuleres fra dattersiden e24.

Nå har jeg fulgt denne tråden nøye fra post 1 til post 268 og kan ikke huske å ha lest at som vg skriver at "Eurobonusmedlemmer er for lengst tilbudt solide rabatter". At prisene ble senket en del gjelder vel for alle uavhengig av EB eller ikke. Lurte på om det var noen andre EB tilbud spesifikt for denne ruten som har gått meg hus forbi?

Er med på notene når det gjelder gullkortkampanjen og er helt enig at det ikke er sånn veldig generøst ;) Men det er samtidig veldig smart ovenfor kundene de ønsker å nå.

Last edited:

Er det noen andre årsaker enn økonomi som gjør at SAS ikke lanserer denne ruten med nye businesseter?

Ja. Setene passer ikke/er ikke sertifisert for 737. Flyet tilhører ikke SAS.

Hvem blir førsteman til å poste bilde av seg selv liggende på seteputene på gulvet?

Hvem blir førsteman til å poste bilde av seg selv liggende på seteputene på gulvet?
Du har prøvd disse setene siden du i gjentatte poster klager på dette?

Det er jo tripreports på dette forumet med brukere som har testet disse setene, mener å huske et det ikke var så mye klaging der...

I disse dager med lieflat minner disse setene litt mer om en "all Economy Extra"-config ;)

...men for all del; direkte er jo gull!

Back