Står stor sak på Nettavisen og tu.no nå, om at den første flighten med passasjerer i en 350 i går fløy over store deler av Norge..![]()
Snudde visstnok ved Bodø, passerte Bergen etc..
Kim
Er dette ny info som stemmer eller er det bare tull?
http://www.hangar.no/far-ros-for-oppgradering-av-langdistansefly/
Investment in long haul fleet
In June 2013, SAS announced that its entire long haul fleet would be renewed in the next few years. Certain aircraft in the current fleet would be upgraded and joined by new aircraft that would come into service from fall 2015. The changes are as follows:
- Cabin upgrade on seven Airbus A330/A340s
- Four new Airbus A330-300s to be delivered in 2015 and 2016
- Eight Airbus A350-900s to be delivered from 2018 onwards with an option on an additional six
Er dette ny info som stemmer eller er det bare tull?
http://www.hangar.no/far-ros-for-oppgradering-av-langdistansefly/
Det er vel feil, ja, de mener kanskje første fly med nytt interiør?
Er dette ny info som stemmer eller er det bare tull?
http://www.hangar.no/far-ros-for-oppgradering-av-langdistansefly/
Ja det var det jeg mente selv, mens Hangar.no påsto at det var alt i høst den komDet stemmer nok ikke...
Første A330-300 Enhanced skal leveres i august 2015 er siste jeg har hørt. Dette er en oppdatert versjon av A330 med noen små modifikasjoner som gir lenger rekkevide og høyere MTOW, maskinen er ikke klar før 2015.
http://www.airbus.com/presscentre/p...-weight-capability-to-extend-market-coverage/
Det som journalisten mener er vel at første SAS-maskin (en A340-300) skal inn til oppgradering av kabin i november 2014, dette blir etter hva jeg har forstått gjort parallelt med D-sjekk.
Er dette ny info som stemmer eller er det bare tull?
http://www.hangar.no/far-ros-for-oppgradering-av-langdistansefly/
Ser at flere SAS-flighter til New York neste vinter/vår er satt opp med A340. Betyr dette at de nye A330ene vil primært holde seg i København eller Stockholm?
Ok, men er det noen som vet om hvor de nye flyene vil holde seg? Eller kommer de til å rullere rundt?
Forhåpentligvis blir det 330 fra Norge, både go og plus blir nok mer komfortabelt her enn i 350.
Nja, ikke si det. Skal jo kvises inn ca 50 seter i Pluss i den nye konfigurasjonen.
2-3-2 i en 330 er vel fortsatt bedre enn 2-4-2 i en 350, antar det er nok beinplass i pluss?
Og i Go, som er mest aktuellt for min del, er 2-4-2 overlegent 3-3-3.
Kremt kremt nå blir det jo 3 + 3 + 3 på A350, da.