SAS skal kjøpe nye langdistansefly (8 A350 + 4 A330)

Re: SAS skal kjøpe nye langdistansefly (8 A350 + 4 A330)

Står stor sak på Nettavisen og tu.no nå, om at den første flighten med passasjerer i en 350 i går fløy over store deler av Norge.. :)

Snudde visstnok ved Bodø, passerte Bergen etc.. :)

Kim
 
Re: SAS skal kjøpe nye langdistansefly (8 A350 + 4 A330)

Står stor sak på Nettavisen og tu.no nå, om at den første flighten med passasjerer i en 350 i går fløy over store deler av Norge.. :)

Snudde visstnok ved Bodø, passerte Bergen etc.. :)

Kim

Dette har vel ikke noe med SAS sine fly og gjøre, forøvrig har dette vært oppe andre steder på forumet alt....
 
Re: SAS skal kjøpe nye langdistansefly (8 A350 + 4 A330)

Er dette ny info som stemmer eller er det bare tull?
http://www.hangar.no/far-ros-for-oppgradering-av-langdistansefly/

Dette stod nok en gang i en investormelding jeg mottok i forrige uke. Så blir ekstremt overrasket om det har vært en endring siden da.

Investment in long haul fleet
In June 2013, SAS announced that its entire long haul fleet would be renewed in the next few years. Certain aircraft in the current fleet would be upgraded and joined by new aircraft that would come into service from fall 2015. The changes are as follows:

- Cabin upgrade on seven Airbus A330/A340s
- Four new Airbus A330-300s to be delivered in 2015 and 2016
- Eight Airbus A350-900s to be delivered from 2018 onwards with an option on an additional six
 
Re: SAS skal kjøpe nye langdistansefly (8 A350 + 4 A330)

Det er vel feil, ja, de mener kanskje første fly med nytt interiør?

Jeg mener å ha lest at de får flyet i 2014. Men at det blir satt i trafikk først i 2015.
 
Re: SAS skal kjøpe nye langdistansefly (8 A350 + 4 A330)

Er dette ny info som stemmer eller er det bare tull?
http://www.hangar.no/far-ros-for-oppgradering-av-langdistansefly/

Det stemmer nok ikke...
Første A330-300 Enhanced skal leveres i august 2015 er siste jeg har hørt. Dette er en oppdatert versjon av A330 med noen små modifikasjoner som gir lenger rekkevide og høyere MTOW, maskinen er ikke klar før 2015.

http://www.airbus.com/presscentre/p...-weight-capability-to-extend-market-coverage/

Det som journalisten mener er vel at første SAS-maskin (en A340-300) skal inn til oppgradering av kabin i november 2014, dette blir etter hva jeg har forstått gjort parallelt med D-sjekk.
 
Re: SAS skal kjøpe nye langdistansefly (8 A350 + 4 A330)

Det stemmer nok ikke...
Første A330-300 Enhanced skal leveres i august 2015 er siste jeg har hørt. Dette er en oppdatert versjon av A330 med noen små modifikasjoner som gir lenger rekkevide og høyere MTOW, maskinen er ikke klar før 2015.

http://www.airbus.com/presscentre/p...-weight-capability-to-extend-market-coverage/

Det som journalisten mener er vel at første SAS-maskin (en A340-300) skal inn til oppgradering av kabin i november 2014, dette blir etter hva jeg har forstått gjort parallelt med D-sjekk.
Ja det var det jeg mente selv, mens Hangar.no påsto at det var alt i høst den kom ;)
 
Re: SAS skal kjøpe nye langdistansefly (8 A350 + 4 A330)

Ser at flere SAS-flighter til New York neste vinter/vår er satt opp med A340. Betyr dette at de nye A330ene vil primært holde seg i København eller Stockholm?
 
Re: SAS skal kjøpe nye langdistansefly (8 A350 + 4 A330)

De får installert nytt interiør. Derfor vil flåten stort sett i hele vinter være en A330 i minus.
 
Re: SAS skal kjøpe nye langdistansefly (8 A350 + 4 A330)

Ser at flere SAS-flighter til New York neste vinter/vår er satt opp med A340. Betyr dette at de nye A330ene vil primært holde seg i København eller Stockholm?

Nå kommer jo ikke de nye A330ene før etter sommeren, hva som går hvor neste vinter/vår er jo ikke veldig relativt

Husker jeg rett så ble det alt tidligere i år kjent at både OSL og ARN skulle få et visst "fast" anslag av A340 fremover
 
Re: SAS skal kjøpe nye langdistansefly (8 A350 + 4 A330)

Ok, men er det noen som vet om hvor de nye flyene vil holde seg? Eller kommer de til å rullere rundt?
 
Re: SAS skal kjøpe nye langdistansefly (8 A350 + 4 A330)

Det er nok litt tidlig å si noe om. Langdistansenettverket tiol SAS er jo ganske begrenset i utgangspunktet ....
 
Re: SAS skal kjøpe nye langdistansefly (8 A350 + 4 A330)

Ok, men er det noen som vet om hvor de nye flyene vil holde seg? Eller kommer de til å rullere rundt?

Flyene vil nok holde seg der som det til en hver tid er mest bruk for dem :)
 
Re: SAS skal kjøpe nye langdistansefly (8 A350 + 4 A330)

Forhåpentligvis blir det 330 fra Norge, både go og plus blir nok mer komfortabelt her enn i 350.
 
Re: SAS skal kjøpe nye langdistansefly (8 A350 + 4 A330)

Forhåpentligvis blir det 330 fra Norge, både go og plus blir nok mer komfortabelt her enn i 350.

Nja, ikke si det. Skal jo kvises inn ca 50 seter i Pluss i den nye konfigurasjonen.
 
Re: SAS skal kjøpe nye langdistansefly (8 A350 + 4 A330)

Nja, ikke si det. Skal jo kvises inn ca 50 seter i Pluss i den nye konfigurasjonen.

2-3-2 i en 330 er vel fortsatt bedre enn 2-4-2 i en 350, antar det er nok beinplass i pluss?

Og i Go, som er mest aktuellt for min del, er 2-4-2 overlegent 3-3-3.
 
Re: SAS skal kjøpe nye langdistansefly (8 A350 + 4 A330)

2-3-2 i en 330 er vel fortsatt bedre enn 2-4-2 i en 350, antar det er nok beinplass i pluss?

Og i Go, som er mest aktuellt for min del, er 2-4-2 overlegent 3-3-3.

Kremt kremt nå blir det jo 3 + 3 + 3 på A350, da.
 
Re: SAS skal kjøpe nye langdistansefly (8 A350 + 4 A330)

Nå er dette avgjort, men ville ikke A330neo vært et bra alternativ for SAS?

Lavere kapitalkostnader, litt mindre kapasitet, og nok rekkevidde for alle realistiske ruter..
 
Back
Top