Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Hahahaha! Der har vi nye den nye Plus-kabinen ja!
Siden 7 av de nåværende maskinene skal oppgraderes, betyr det at vi også ser ekspansjon i dette?
Det virker sådan, jeg vil antage at de konverterer de 4 330 og tre af 8 340 inden 2015, Det vil så sige, at når de 3 330 E er leveret erstatter de 3 340 således, at der derefter er en flåde af:
4 gamle 330
4 nye 330
3 konverterede 340
1 oddball 340 (LAN-maskinen)
Total 12
Er det ikke sandsynligt, at LAN-maskinen ryger ud? Dertil kommer vel, at udfasningen af de relevante A340 evt. kan ske samtidigt med levering af A350 og ikke A330, lidt afhængigt af behovet?
Det virker sådan, jeg vil antage at de konverterer de 4 330 og tre af 8 340 inden 2015, Det vil så sige, at når de 3 330 E er leveret erstatter de 3 340 således, at der derefter er en flåde af:
4 gamle 330
4 nye 330
3 konverterede 340
1 oddball 340 (LAN-maskinen)
Total 12
Når så de 8 350 er leveret, er der:
4 gamle 330
4 nye 330
8 350
Total 16 (hvis man beholder de gamle 330 - til NYC fra OSL/ARN og ORD fra ARN og IAD fra CPH - altå de korte tynde langruter)
Med yderligere 6 350 på option, kan man evt udskifte de gamle 330 og stadig have plads til ydeligere ekspansion.
Mit gæt på expansion er:
Daily SFO
BOS
HKG
GRU
Men IAH fra SVG kommer nok med 350![]()
Så kommer det en bunch (8 stk 350) om en stund. Legger du de sammen med de fire nye 330'ene så får du... (drumroll) ..... (holder pusten)..... 12.
Intressant att både SAS & Finnar kommer ha likadana widebody fleets i framtiden..Airbus A350-900 & A330-300.
Hvilken "køplass" for levering har man vanligvis ved bruk av opsjoner? Styres det av når man inngikk avtalen om opsjoner, eller når man realiserer dem?De fire 330'ene er nok en mellomløsning. Hvis SAS fyller opsjonene, vil de ha 14 350'er. De seks (eller noen av dem) anser jeg som svært sannsynlig vil bli en annen versjon.
330'ene blir nok borte når de siste 350'ene (av opsjonene altså) ankommer. Eller de blir erstattet av flere 350'er. Jeg er sikker på at dette er noe som er diskutert ...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.