SAS skal kjøpe nye langdistansefly (8 A350 + 4 A330)

Re: Nye SAS fly (8 A350 + 4 A330)

Hadde vært stilig å se hvertfall ett av de nye flyene i retro-farger!
 
Re: Nye SAS fly (8 A350 + 4 A330)

Det er så viktig å få ut nyheten fort, at det går skeis noen ganger... :D
Fra dn.no:
 

Attachments

  • 25-06-2013 12-04-37.png
    25-06-2013 12-04-37.png
    35.1 KB · Views: 1,334
Re: Nye SAS fly (8 A350 + 4 A330)

Var jo dette jeg skulle lastet opp da. Hehe
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    50.3 KB · Views: 1,317
Re: Nye SAS fly (8 A350 + 4 A330)

Svært gode nyheter, og i alle fall i delvis i tråd med de ryktene jeg har hørt, både med tanke på 350-900 og bestillingstidspunkt.

Ikke veldig overrasket over 330E da disse vil passe perfekt på ltt "tynnere" ruter.

Er derimot overrasket over at antallet business seter går ned fra dagen 45 på 340en til henholdsvis 34 (330E) og 36 (359).

Enig i denne, litt pussig. På 330 er vel det det samme som i dag, men trodde de solgte godt med biz og ikke hadde noe problem med å fylle opp 340-ene sine heller.
 
Re: Nye SAS fly (8 A350 + 4 A330)

Det er vel og bra SAS kjøper nye fly.
Hvor skal SAS få pengene ifra til å finasiere kjøpet.
Hvis SAS går for leasing kan det vel ikke være billig.
Personlig mener jeg att A350-900 blir for stor til å ekspanere nye ruter.
Hvar jeg var økonom ville jeg satset på B787- 800 og 900
 
Re: Nye SAS fly (8 A350 + 4 A330)

Er helt overbevist om at der kommer nye LH ruter...
Seoul,Rio og måske JNB er 3 gode gæt, men nye LH ruter..ja helt overbevist
Hilsen Ole
slightly off topic, men...

ICN er den af de tre, jeg har mest tro på. Og mon ikke at HKG også er højt på listen?

Derudover tror jeg på øgede frekvenser til USA, særligt i sommersæsonen.
 
Re: Nye SAS fly (8 A350 + 4 A330)

Enig i denne, litt pussig. På 330 er vel det det samme som i dag, men trodde de solgte godt med biz og ikke hadde noe problem med å fylle opp 340-ene sine heller.

Jeg er ikke så sikker på om vi skal legge altfor mye i dette. Det er mange år til 350 skal leveres, og SAS kommer nok til å tilpasse størrelsen på de ulike kabinene til forventet etterspørsel.
Jeg tipper kabinbildet av 330/350 mest var brukt for å illustrere, og med all økning i kabinareal brukt i Go for å få størst mulig økning i passasjerkapasitet. Viktig med image om satsing og optimisme.
Ser man på bildet så er det jo vanlig 2-2-2 med 60" pitch, og det kommer det nok ikke til å bli (siden det skal godt gjøres å få horisontale senger med den varianten)
 
Re: Re: Nye SAS fly (8 A350 + 4 A330)

De bestiller 12 fly og opgraderer op til 7 fly, det er totalt 19. Formoder, at de 7 opgraderede forventes at blive i produktionen en del år fremover.

De har jo en option for flere 350, så tydelig at de har ambisjoner om noe i fremtiden :).
Ser ut til at LH flåten vil bli nærmere 20 om jeg ikke har regnet feil.
 
Re: Nye SAS fly (8 A350 + 4 A330)

Håper CPH-LAS blir ny rute da. (Fra OSL er vel å tro på julenissen)
 
Re: Nye SAS fly (8 A350 + 4 A330)

Jeg vil tippe de kommer til å bruke 350/330fra CPH og 330 fra OSL/ARN når de er levert.
 
Re: Nye SAS fly (8 A350 + 4 A330)

Personlig mener jeg att A350-900 blir for stor til å ekspanere nye ruter.
Hvar jeg var økonom ville jeg satset på B787- 800 og 900

Totalkostnaden er lavere med kombinasjonen av 359 og 330E, og når man ser på det samt at SAS etterhvert har en stor Airbus NB og WB flåte er det meget smart og øknomoisk å velge Airbus over Boeing.
 
Re: Nye SAS fly (8 A350 + 4 A330)

Jeg er ikke så sikker på om vi skal legge altfor mye i dette. Det er mange år til 350 skal leveres, og SAS kommer nok til å tilpasse størrelsen på de ulike kabinene til forventet etterspørsel.
Jeg tipper kabinbildet av 330/350 mest var brukt for å illustrere, og med all økning i kabinareal brukt i Go for å få størst mulig økning i passasjerkapasitet. Viktig med image om satsing og optimisme.
Ser man på bildet så er det jo vanlig 2-2-2 med 60" pitch, og det kommer det nok ikke til å bli (siden det skal godt gjøres å få horisontale senger med den varianten)

Det virker veldig logisk :) Ble nok litt carried away når jeg så sliden med seatplan. Tenker de bør ha en business kabin som er tilpasset markedet i 2018 best mulig, med gode nye flate seter :)
 
Last edited:
Re: Nye SAS fly (8 A350 + 4 A330)

NRK.no har lagt ut utrolig relevante bilder i artikkelen: http://www.nrk.no/okonomi/sas-kjoper-fly-for-20-milliarder-1.11099133 ;)

5hoD5PhY9kEMPOOrVTsU-wY9KQ0S1II8XFK3hJ-HzO7w


4GgbGjIMQ3HsyOmkBAUY2wcju2jwi820fKTe0_HifDpQ
 
Back
Top