Re: Nye SAS fly (8 A350 + 4 A330)
Hadde vært stilig å se hvertfall ett av de nye flyene i retro-farger!
Hadde vært stilig å se hvertfall ett av de nye flyene i retro-farger!
Svært gode nyheter, og i alle fall i delvis i tråd med de ryktene jeg har hørt, både med tanke på 350-900 og bestillingstidspunkt.
Ikke veldig overrasket over 330E da disse vil passe perfekt på ltt "tynnere" ruter.
Er derimot overrasket over at antallet business seter går ned fra dagen 45 på 340en til henholdsvis 34 (330E) og 36 (359).
Var jo dette jeg skulle lastet opp da. Hehe
Er derimot overrasket over at antallet business seter går ned fra dagen 45 på 340en til henholdsvis 34 (330E) og 36 (359).
slightly off topic, men...Er helt overbevist om at der kommer nye LH ruter...
Seoul,Rio og måske JNB er 3 gode gæt, men nye LH ruter..ja helt overbevist
Hilsen Ole
Enig i denne, litt pussig. På 330 er vel det det samme som i dag, men trodde de solgte godt med biz og ikke hadde noe problem med å fylle opp 340-ene sine heller.
De bestiller 12 fly og opgraderer op til 7 fly, det er totalt 19. Formoder, at de 7 opgraderede forventes at blive i produktionen en del år fremover.
Personlig mener jeg att A350-900 blir for stor til å ekspanere nye ruter.
Hvar jeg var økonom ville jeg satset på B787- 800 og 900
Jeg er ikke så sikker på om vi skal legge altfor mye i dette. Det er mange år til 350 skal leveres, og SAS kommer nok til å tilpasse størrelsen på de ulike kabinene til forventet etterspørsel.
Jeg tipper kabinbildet av 330/350 mest var brukt for å illustrere, og med all økning i kabinareal brukt i Go for å få størst mulig økning i passasjerkapasitet. Viktig med image om satsing og optimisme.
Ser man på bildet så er det jo vanlig 2-2-2 med 60" pitch, og det kommer det nok ikke til å bli (siden det skal godt gjøres å få horisontale senger med den varianten)
SAS har kjøpt to nye fly for en samlet pris på vel 20 milliarder kroner
NRK.no har lagt ut utrolig relevante bilder i artikkelen: http://www.nrk.no/okonomi/sas-kjoper-fly-for-20-milliarder-1.11099133
![]()
![]()