SAS samler oversjøisk trafikk i København

MartinL

ScanFlyer Dusty
SAS samler oversjøisk trafikk i København

Her står det ingen ting om at ORD og EWR blir borte fra Stockholm, men noen lever visst i håpet!

Artikkel fra Takeoff i dag.

Situationen til sommer, når to Airbus A 340, er faset ud, at Stockholm har to oversøiske ruter tilbage, nemlig til Chicago og New York, mens Oslo som hidtil ikke har nogen overhovedet i SAS-programmet.
København bliver, som det også var planlagt oprindeligt, et internationalt knudepunkt for oversøisk trafik både fra vest og øst - og videre ud i Europa, ikke mindst til Norden.


http://www.takeoff.dk/news.cfm?nNewsWeekly=1&nNewsId=19936
 
Last edited:
Re: SAS samler oversjøisk trafikk i København

Dette er jo ikke annet enn hva SAS selv har signalisert da "Core SAS" ble presentert. Dvs bortsett fra ARN-EWR/ORD skal IC samles i CPH, og man derfor har besluttet nedlegg ARN-BJS og BKK
 
Re: SAS samler oversjøisk trafikk i København

To stk . A330 stasjonert på ARN da?
 
Re: SAS samler oversjøisk trafikk i København

Sannsynligvis null - men med begrenset 'W'-operasjon fra CPH .. som CPH-ORD-ARN-ORD-CPH ..
 
Re: SAS samler oversjøisk trafikk i København

noen som vet hva som skjer med de to 340ène som utfases. Er det mulig de kommer raskt tilbake om situasjonen bedrer seg?
 
Re: SAS samler oversjøisk trafikk i København

SAS sier 'parkerer' ikke 'kvitte seg med', saa tipper de skal i trafikk igjen neste sommer.
 
Re: SAS samler oversjøisk trafikk i København

Spørsmålet er om SAS taper eller vinner passasjerer på dette... En sentrering av trafikken i København vil nok gjøre at SAS sparer en del penger på drift, men de kan ikke regne med at de får et hav med connectionspassasjerer fra Norge, Sverige og andre land. Dette blir først og fremst et godt tilbud for dansker - mens ikke-skandinaviske selskaper vil ta et enda større jafs av markedet fra både Sverige og Norge.
 
Last edited:
Re: SAS samler oversjøisk trafikk i København

Spørsmålet er om SAS taper eller vinner passasjerer på dette... En sentrering av trafikken i København vil nok gjøre at SAS sparer en del penger på drift, men de kan ikke regne med at de får et hav med connectionspassasjerer fra Norge, Sverige og andre land. Dette blir først og fremst et godt tilbud for dansker - mens ikke-skandinaviske selskaper vil ta et enda større jafs av markedet fra både Sverige og Norge.

Må huske at for passasjerer fra f.eks Bergen, Stavanger, Trondheim osv er det mye bedre å bytte fly i København enn i Oslo. Da slipper du å hente baggasje, sjekke inn på nytt, samt du slipper å bli trakassert i sikkerhetskontrollen en gang til. Jeg unngår Gardermoen så ofte jeg kan, i alle fall på vei hjem til Norge.
 
Re: SAS samler oversjøisk trafikk i København

Ja, men da må sas (eller WF) få litt bedre frekvens på ruten TRD-CPH i alle fall. Blir fort laaang ventetid i CPH hvis man ikke skal reise via OSL. Får selv ofte booking via OSL til CPH, og det er litt brysomt når man skal videre ut i verden.
 
Re: SAS samler oversjøisk trafikk i København

Dette er jo ikke annet enn hva SAS selv har signalisert da "Core SAS" ble presentert. Dvs bortsett fra ARN-EWR/ORD skal IC samles i CPH, og man derfor har besluttet nedlegg ARN-BJS og BKK


Core eller inte - detta har hela tiden varit SAS strategi. I sin roll som SAS huvudnav har CPH alltid gått före ARN och det är inget nytt med det.

Antar att näringslivet i Stockholm kan sluta drömma om den där direktlinjen till Tokyo.
 
Re: SAS samler oversjøisk trafikk i København

Den direktelinjen til Tokyo ble omtalt for nesten to år siden på et annet sted enn dette forumet, men da hadde LFV ARN gitt opp SAS allerede og hadde startet med å bearbeide andre aktører.
 
Back
Top