LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
Jeg tager gerne et friskt væddemål med dig om at transfertrafikken og IC trafikken på CPH vil stige kraftigt over de næste 3 år. Så selvom du måske inderst inde håber på at CPH lider en langsom "død", så tror jeg det vil forblive i dine vildeste fantasier/drømme.
Mht. LHR så er den da det absolut værste mareridt indenfor transfer, uanset om det er BA *A eller Virgin.
Ser at du ikke inkluderer SAS i dette veddemålet janusk

Ser ingen langsom død for CPH, men transfer fra Norge og Sverige vil etter hvert dø ut siden SAS' tilbud på IC-destinasjoner er for dårlig. Det er for eksempel ingen hensikt for osloboere å fly med SAS via CPH og EWR for skifte til Continental for å nå en destinasjon i USA når Continental flyr direkte OSL (bare et stopp er bedre enn to stopp). Det som i fremtiden kan karakteriseres som noe mer enn en nasjonal hub må kunne ta imot Airbus A380, og det kan ikke CPH. Dermed ser jeg ikke noen annen fremtid for CPH enn som en nasjonal hub for Danmark og en hovedflyplass for Øresundsområdet. Dermed så vil CPH innta en noenlunde samme stilling som OSL er for Norge (ikke så mye innenlandstrafikk da) og ARN er for Sverige.
Når det gjelder dine aversjoner mot LHR kan jeg delvis dele disse for Star Alliance og Virgin Atlantic, men ikke når det gjelder BA når bare T5 er involvert. Vanderlandes T5-misære er korrigert så bra nå at de vant nye T3-kontrakten. Da er det også håp for at Star Alliance fra 2013 kan få noen bedre forhold. Når det gjelder T5, så skal dere få en rapport fra min neste transfer på T5 31. januar (MAN-LHR-OSL).