Så så. Rolig nå. Som nevnt svært mange ganger tidligere, så må moderatorer få lov til å delta i diskusjoner, uten å få pes for å være nettopp dette. Er det noe som blir sagt og skrevet, som går går på tvers av hva som passer seg for en moderator, så er "report" knappen rette virkemiddelet, ikke uthenging her.Ro ned nå moderator...
Mine linser er grønne, men jeg foreslår at du pusser duggen av dine og leser hva du faktisk skrev ...
Jasså, har du lest noe jeg ikke har fått med meg her? Kan ikke se at jeg skriver at nordmenn burde være fordels kvotert i SAS!
Det ville også være galskap!
Jeg tror det er lite sannsynlig at innslaget av gode ledere i Sverige og Danmark er nevneverdig forskjellig fra innslaget av gode ledere i Norge. Da kunne man sikkert sett på forholdstallet i folketall i NO, SE og DK og sammenholdt dette med innslaget av ledere fra disse tre landene i SAS's konsernledelse. Avviker det fra forholdstallet i folketall kan man kanskje si noe om det er innslag av forfordeling. Det har ikke jeg lyst til å gjøre, men andre må hjertens gjerne forsøke....![]()
Jeg har aldri påstått at han SKAl være norsk, men det forundrer meg at nordmenn alltid har vært sterkt under representert i toppledelsen, noe jeg neppe tror forandrer seg med denne stillingen ledig!
Jeg har aldri påstått at han SKAl være norsk, men det forundrer meg at nordmenn alltid har vært sterkt under representert i toppledelsen, noe jeg neppe tror forandrer seg med denne stillingen ledig!
Det er jo fuldstændig umuligt at gøre, da det kommer an på ansøgere/interesserede på tidspunktet for stillingsopslag. Forøvrigt helt rigtigt at en leder sagtens kan komme udefra, om vedkommende er fra Ethiopien eller Tromsø er i mine øjne fuldstændig ligegyldigt, så længe vedkommende er højt kvalificeret, og ikke forfordeler nationale interesser - præcis som Lars Sandahl Sørensen har været det!
Nu har jeg læst hele denne tråd igennem og uanset hvad folk efterfølgende påstår, så ligger det klart i kortene at nogle her mener at SAS favorisere ansættelsen af danske og svenske chefer - disse holdninger må være bundet i mindreværdskomplekser og et om ønske at forklare ikke eksisterende årsagssammenhænge ud fra det dette.
I mine øjne er det grotesk og absurd at disse konspirationsteorier fortsat bliver fremført...
Da kan du sikkert også fortelle meg hvor mange norske toppledere det har vært i SAS?
Jan Reinås
* 1946 - 1948 Per A. Norlin
* 1949 - 1951 Per M. Backe
* 1951 - 1954 Per A. Norlin
* 1955 - 1957 Henning Throne-Holst
* 1958 - 1961 Åke Rusck
* 1961 - 1962 Curt Nicolin
* 1962 - 1969 Karl Nilsson
* 1969 - 1978 Knut Hagrup
* 1978 - 1981 Carl-Olov Munkberg
* 1981 - 1993 Jan Carlzon
* 1993 - 1994 Jan Reinås
* 1994 - 2001 Jan Stenberg
* 2001 - 2006 Jørgen Lindegaard
* 2007 - Mats Jansson
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.