Originally posted by Dag Viking
En ganske forutsigbar debatt, der de fleste har sagt de samme tingene mange ganger før. Likevel er det en ting som slår meg:
Hvorfor glorifiseringen av (spesielt) KLM, og AF + LH?
Produktet deres er ikke i nærheten av SAS. KLM og LH kommer jeg aldri til å fly øko på langdistanse igjen, med mindre jeg får billetten gratis. Dessuten.. skulle det utenkelige skje, at man blir forsinket på turen østover, og kommer for sent til avgangen videre til Norge, hvor er det best å lande? CPH/ARN eller AMS/CDG/FRA? Flyplassen med tosifret avganger til OSL pr dag, eller den med noen få?
Dessuten går det mye raskere å connecte i Skandinavia, så man har bedre mulighet får å rekke raske flybytter.
Det eneste som irriterer med SAS interc, er at de ikke har "skikkelige" fly (les T7) og at de mangler 10" pitch på biz. Ellers er produktet topp!
Jeg har liten tro på at SAS klarer OSL-EWR i konkurranse med CO, selv med 752, men dersom de klarer å forhandle frem stor nok kakebit på UA-connections fra ORD, så er definitivt markedet der. UA har sykt mange avganger fra ORD, så mange at de stadig får beskjed om å redusere antall flighter for å hindre store forsinkelser.
Selv kunne jeg egentlig tenkt meg en SAS T7 ukentlig til MCO:thumbup