Originally posted by LN-AFG
Har ikke LH noen ex Sabena A330-200 maskiner som de skal kvitte seg med etterhvert som de får levert flere A330-300?
Kunne dette være en midlertidig løsning for SAS?
Originally posted by FBU 4EVER
Tror SAS har fått nok av India på en stund.Svärt korrupt system og betaling fra svärt mange agenter bare "forsvant".
Originally posted by EB
Valget av 757 viser vel at man har gått nye veier og kommet frem til bedre løsninger...
hele denne saken er litt merkelig...og jeg synes den er litt avslørende for SAS som ikke har klart å tenke nytt eller tatt vare på sine ruter. Er nok mye spill bak galleriet i denne saken.Originally posted by Trety
Originally posted by EB
Valget av 757 viser vel at man har gått nye veier og kommet frem til bedre løsninger...
Helt enig med deg, bra at det blir sett på nye løsninger som f.eks. kan betjene intercontinentalt fra Norge. Men et artig lite paradoks her er at når CO startet OSL-EWR med 757 var de kjappe med å påstå at langruter ikke kunne bli lønnsomme med så små fly... heldigvis er det lov å snu i tide!![]()
Mulig dette ansees som nytenkende innad i SAS, men for andre som befinner seg utenfor konsernet, har dette vært en realitet i snart 1 år.Originally posted by EB
Men som vi har sagt tidligere... For et år siden var det ikke økonomi i en slik rute. Nå er det andre avtaler med foreningene som gjør en slik rute mer realistisk.
Men for all del... CO fortjener mange stjerner. De har et kjempebra produkt, bra fly, bra hub og et stort nettverk i USA. Pluss de tenker på oss nordmenn hver dag - hele året! BRA CO!!
Originally posted by CK
en del ting har endret seg siden sist - pilotene er bedt om å gi innrømmelser (eller hva FBU4EVER?), og planene ser ut til å dreie seg om 757-200 - en maskin som er billigere (leasingratene ligger i følge DN i går på rundt USD 200.000/måned) og mindre enn A330 som gikk på ruten på slutten. Det er klart at SAS (som enhver carrier) ikke er interessert i at CO skal få et fotfeste i sitt hjemmemarked. Men, man åpner ikke en rute for å knekke en konkurrent. For det første er det idioti (og hvis man tror ledelsen i SAS er SÅ korka, har man problemer med sin egen IQ!), og for det andre er det ikke lov. Ethvert seriøst selskap går inn på nye markeder om man tror det er lønnsomt for selskapet, ikke av ønsker om kun å "ta konkurrentene". Og - det er faktisk slik at det som ikke fungerte sist gang, kan fungere en annen gang - under nye forutsetninger.
At SAS har et troverighetsproblem, etter å ha lagt ned 907, åpnet den igjen, og så lagt den ned, og kanskje skal åpne den igjen er jeg til en viss grad enig i - men om du skal reise til New York om to måneder, er du ikke opptatt av om ruten går om seks?? Eller?
jeg synes det er flott om SAS finner det økonomisk forsvarlig å åpne en direkterute OSL-EWR, og hvem vet - kanskje kommer det andre ruter også??
Originally posted by KLMNordic
Selvfølgelig er det viktig at en rute går om 6 måneder. Kundeavtaler er faktisk viktig, og jeg tror ikke det er lett å nå ut til de store firmaene hvis de risikerer å måtte forhandle nye avtaler med andre selskaper etter 3 mnd fordi SAS igjen la ned ruten.
...... dreie seg om 757-200 - en maskin som er billigere (leasingratene ligger i følge DN i går på rundt USD 200.000/måned)
Originally posted by Superhai
Det er sant, men kundeavtalene går som regel ikke på om du skal fly med direkteavganger eller ikke.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.