SAS OSL-NYC

  • Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Noen tanker. Jeg tror også at det er mer og det er at ettersom Skyteam vokser seg store i skandinavia så betyr også at man etterhvert ser at connecting pax i større grad benytter seg av f.eks AF, KL og OK. Og også MA og SU kan være på vei dit og da. Og ettersom man ønsker å gjøre det vanskelig for Eurobonus så vil mange velge andre allianser. Dette tror jeg man ønsker å demme opp for.
 
Når en leser alle innleggene i denne tråden så blir en litt overrasket over at SAS har valgt en flyflåte til langrutene som tydeligvis ikke er optimalt for selskapet. Merkelig at SAS allerede er misfornøyd med nyinnkjøpene pga manglende rekkevidde. Er disse flyene innkjøpt dagen etter et julebord eller....
 
Gledlig at det snakkes om opptil 5 fly ! , regner med at det vil komme avgjørelser i forb med kommende styremøter ?
5 fly*8*2= 80 piloter som skal sjekkes ut det da , hm trenger vel noen nye for å få dette til å gå opp , eller ?

/G
 
A330 ble bestilt primært for å gå på EWR og ORD, og til det har de helt OK rekkevidde. Nå ønsker man tydligvis å være mer fleksible med å veksle med A340, og da blir rekkevidden for kort i mange tilfeller.

A330 gjør det de ble bestilt for.....

Lurer på, A330 må da være billigere i drift enn A340 ? Ellers så var det vel liten vits å bestille dem ?
 
Originally posted by FBU 4EVER
Vi skal ikke se oss blinde på OSL-EWR alene.Her tror jeg det er et markeringsbehov for SAS i forhold til sitt "revir",og ARN-EWR kan faktisk være viktigere enn OSL-EWR.Strategisk sett og ikke nødvendigvis økonomisk.Med Malaysians inntog på STO-NYC så har faktisk ryktene om at å starte opp på Skandinavia er som å "stjele sukkertøy fra barn" fått substans.Hvis ikke SAS demmer opp for dette,så er det noen i SAS som ikke gjør jobben sin,så enkelt er det.

Her er MD-kusken inne på noe vesentlig. Om ikke SAS markerer seg med ønske om virkelig å ta kontroll med interkontrafikken ut av Skandinavia. SAS har - i forhold til andre europeiske flyselskaper - en veldig lav markedsandel fra sitt hjemmemarked.
 
Originally posted by CK
Originally posted by FBU 4EVER
Vi skal ikke se oss blinde på OSL-EWR alene.Her tror jeg det er et markeringsbehov for SAS i forhold til sitt "revir",og ARN-EWR kan faktisk være viktigere enn OSL-EWR.Strategisk sett og ikke nødvendigvis økonomisk.Med Malaysians inntog på STO-NYC så har faktisk ryktene om at å starte opp på Skandinavia er som å "stjele sukkertøy fra barn" fått substans.Hvis ikke SAS demmer opp for dette,så er det noen i SAS som ikke gjør jobben sin,så enkelt er det.

Her er MD-kusken inne på noe vesentlig. Om ikke SAS markerer seg med ønske om virkelig å ta kontroll med interkontrafikken ut av Skandinavia. SAS har - i forhold til andre europeiske flyselskaper - en veldig lav markedsandel fra sitt hjemmemarked.
Joda selvsagt har SAS behov for å markere seg. Bare så rart de ikke følte samme behovet for 10 mnd siden da de la ned OSL-EWR.

Teksten er rettet etter en pekefinger fra FBU 4EVER !
 
Originally posted by DY
Når en leser alle innleggene i denne tråden så blir en litt overrasket over at SAS har valgt en flyflåte til langrutene som tydeligvis ikke er optimalt for selskapet. Merkelig at SAS allerede er misfornøyd med nyinnkjøpene pga manglende rekkevidde. Er disse flyene innkjøpt dagen etter et julebord eller....


SAS gjør alltid det, vet du.
Enhetsflåte = en av hver type :devot:
 
Bare et lite "hjertesukk" fra MD-kusken: Les igjennom innleggene før de postes.Det heter "ikke",ikke "ikek"!:naughty:
 
Originally posted by FBU 4EVER
Bare et lite "hjertesukk" fra MD-kusken: Les igjennom innleggene før de postes.Det heter "ikke",ikke "ikek"!:naughty:
Joda hjertesukk med pekefinger og utropstegn gjør susen.
Er selv litt opptatt av at det skrives korrekt så jeg tar den. Synes likevel en feilplassering av en bokstav ikke er "all verden"....sammenliknet med endel annet som skrives som f.eks:
desverre
almen
værre
værst
intresert...etc

Og ja - eksemplene over er ikke korrekt norsk.

Skal bli flinkere til å lese innleggene før de postes.

;)
 
Man kan si det igjen og igjen og igjen...

Det er veldig positivt at vi gijen opplever et SAS som ekspanderer!!! Og som også forsvarer seg/sin eksistens og sitt marked...:spin:
 
Originally posted by EB
Man kan si det igjen og igjen og igjen...

Det er veldig positivt at vi gijen opplever et SAS som ekspanderer!!! Og som også forsvarer seg/sin eksistens og sitt marked...:spin:
Jo det er kjekt om SAS starter nye ruter fra Norge. Håper de denne gangen gjør grundige nok undersøkelser og konsekvensanalyser FØR de starter fly...og ikke gir opp etter et par mnd.
Skal bli spennede å se hva som skjer og hva som blir sluttresultatet. Så blir det kanskje ytterligere to nye flytyper i flåten til SAS.

EB - sjekk skrivefeil før du får en pekefinger.....:spin:
 
Jada,og med med 5-600000 reisende mellom USA og Norge årlig så er vel det ca 1500 personer daglig.Hadde 40-50% av disse reist via OSL,så kunne CO fylt opp en 777 til EWR,og SAS en 330-340 til ORD.:spin:
 
Originally posted by amatør
Jada,og med med 5-600000 reisende mellom USA og Norge årlig så er vel det ca 1500 personer daglig.Hadde 40-50% av disse reist via OSL,så kunne CO fylt opp en 777 til EWR,og SAS en 330-340 til ORD.:spin:
Vil anta at man da hadde kunnet legge ned/redusert kraftig KLM sine flyvninger fra Trondheim, Bergen , Stavanger, Kristiansand, Sandefjord og Oslo. Lufthansa hadde vel også måtte redusere endel, og BA.
Men et lite paradoks at "vårt" flyselskap, SAS, ikke klarer å få nok nordmenn til å benytte dem til USA. Kan det være at det er noe SAS gjør galt...mon tro;) Håper i allefall at dette spørsmålet har blitt stillt i rette fora.
 
Valget av 757 viser vel at man har gått nye veier og kommet frem til bedre løsninger... Nytenkende og agggggresivt. (ooops der var det kanskje en skrivefeil?) I like that!!!!
 
Originally posted by EB
Valget av 757 viser vel at man har gått nye veier og kommet frem til bedre løsninger... Nytenkende og agggggresivt. (ooops der var det kanskje en skrivefeil?) I like that!!!!
Nytenkende/bedre løsninger...tja vet ikke om det stemmer - de hadde vel ikke tenkt denne løsningen om ikke CO hadde vist dem at det gikk an.
Men fint at de nå viser at de har lyst - så får en se hva de klarer å stable på beina.
 
Og som om ikke 757/767 er nok,så snakkes det nå her i Stockholm om 2 stk. Austrian A330 som stort sett står stille i Wien og kan gjöre mer nytte for seg i SAS.
Stemmer det,så er jeg på "voksenoppläring" tll hösten!:smokin
 
Originally posted by EB
Har ikke SAS nok A330?

Muligens,men vi mangler kapasitet til videre satsing på Intercont.Det er ikke så veldig enkelt å finne fly som skal leies inn for maks 3 år.De fleste utleiere ser helst 7-8 års kontrakter,og det vil ikke SAS-styret gå med på.
 
Tror SAS har fått nok av India på en stund.Svärt korrupt system og betaling fra svärt mange agenter bare "forsvant".BOS,flere frekvenser på ORD.CPH-SIN direkte,HKG er flere muligheter som har värt nevnt den siste tiden.
 
Back
Top