• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS og utfasingen av MD80

Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Så är det nu sagt att LN-RLF avgår OSL 28NOV ca 0800L. Routing precis som alla andra --KEF-BGR-(MCI)-IGM. Skall gå en till maskin till också 29NOV men den har jag glömt registreringen på. Återkommer på den ;)
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

SE-RJH(ex SpanAir,EC-GCV) kanskje? Ser den er listet som lagret sammen med ln-rlf på planespotters.net...
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Då ser veckan ut såhär

LN-RLF Dep OSL 28NOV 0855 local Dest. IGM
SE-DIL Dep OSL 29NOV 0855 local Dest BYH
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Endringer her Savipix.

DIL står fortsatt i hangar. Planlagt avreise på onsdag i neste uke :) Altså 5.12
RLF har heller ikke dratt ser jeg.
Usikker på ny tid.
 
Last edited:
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Jotack. Sitter på teknisk i OSL och väntar på papper innan vi kan sticka med RLF
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Ser att LN-ROX är klassad "stored" på "Planespotters". Är den tagen ur tjänst?
 
Ser på http://www.staralliance.com/en/about/airlines/scandinavian_airlines/# (Trykk på "Facts & Figures") at Boeing 717 skal fases ut sammen med MD-80 og 737 classic. Alle disse skal erstattes av 737NG. Jeg viste ikke at B717 skulle ut av flåten. Er det allerede kjent?

Well, vore väl inte helt fel att ersätta B717 med B736 och B737 för att få en mer enhetlig flotta samt ökad flexibilitet i kapacitetsfördelningen mellan SAS och SAS Finland. Basera 7st 736 och 5st 737 på EFHK typ...
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Well, vore väl inte helt fel att ersätta B717 med B736 och B737 för att få en mer enhetlig flotta samt ökad flexibilitet i kapacitetsfördelningen mellan SAS och SAS Finland. Basera 7st 736 och 5st 737 på EFHK typ...

Å fysjameg, tenk å ødelegge en flåte på den måten da, nei her må det en annen flytype til enn en B736/7!
 
LN-ROT og OY-KGT flyr fra CPH

Hei! Ser at i morgen skal LN-ROT og OY-KGT fly ut fra CPH, og ikke ARN som de pleier. LN-ROT skal fly:
SK 1247 Århus
SK 0438 Gøteborg
SK 1203 Ålborg
SK 0446 Gøteborg

Mens OY-KGT skal fly:
SK 2533 Birmingham
SK 0627 Dusseldorf
SK 0414 Stockholm


Dette er vel de siste 2 MD-ene som har base på ARN. Er de bare på utlån til CPH, eller skifter de base? Ser jo at begge skal tilbake til Sverige på kvelden, så heller mot det første. Er det kanskje kapasitetsproblemer på CPH basen?
 
Re: LN-ROT og OY-KGT flyr fra CPH

Ser at de har flydd fra CPH basen i dag også. Har de gjort det lenge? Er ARN-basen en ren 737NG base nå?
 
Re: LN-ROT og OY-KGT flyr fra CPH

Ser at de har flydd fra CPH basen i dag også. Har de gjort det lenge? Er ARN-basen en ren 737NG base nå?

I Stockholm er de så heldige, at de allerede slipper af med de sidste MD80 fly her i december. Disse sidste maskiner fra ARN udfases gennem CPH, hvor vi desværre skal trækkes med dem i lidt over et år endnu.
 
Back
Top