SAS og utfasingen av MD80

Re: Utfasing av MD80 fra SAS

OYKHU er helt sikkert færdig i SAS flåden....den bliver klargjort til at flyve
til IGM
hilsen Ole

Da fikk jeg den siste landingen i SK drakt på OSL på brikka 21/9 :)

8053538245_3162b54838_b.jpg

Last edited:

Nästa maskin är enligt planen LN-RLF 29OCT med avgång från OSL.

Last edited:

Hvilken maskin er det som står parkert ved SAS-hangaren på Gardermoen nå? Uten SAS-titler. OY-KHU?

Tur til Dublin forrige helg via Købehavn i disse maskinene: OY-KHM, LN-RLF, SE-DIS og SE-DIR :D

Planen er jo at MDene skal ut. Men der kommer inn mange flere Boeing enn Airbus. Dermed erstattes noen MDer av Boeing. Nå vet jeg at ARN også har MDer. Men på CPH basen så er det vel likevel en nettonedgang av fly.

Vil det si at der flyttes kapasitet fra CPH til OSL og ARN?

Planen er jo at MDene skal ut. Men der kommer inn mange flere Boeing enn Airbus. Dermed erstattes noen MDer av Boeing. Nå vet jeg at ARN også har MDer. Men på CPH basen så er det vel likevel en nettonedgang av fly.

Vil det si at der flyttes kapasitet fra CPH til OSL og ARN?

A320 har väl fler säten än MD82? Så det blir väl ändå en ökning i kapacitet. Sedan är det väl 30 st A320neo beställda?

Forøvrig så har SAS eldste i drift LN-RLE Kettil Viking bursdag idag.
Han fyller 27 år. Vi gratulere :nor :SWE :DEN

Er det samme Kettil som var Sas´ røde (eller var det blå ?) flylogo-fly siste årene på Fornebu ?

Nok en MD på vei til huggern

MD Douglas MD87 49606 1569 SE-DIF SAS ferried 16-17nov12 ARN-KEF-BGR-IGM, Star Alliance Spanair cs for part-out by Allegiant Air ex EC-KJE

Kan man putte noe nyere motorer på en MD 80 feks en fra MD 90 eller andre, som gjør at disse maskinene kommer nærmere 737/320 i fuel effektivitet?

Back