SAS og utfasingen av MD80

Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Lander på BGR i morgen kl. 13. Blir til Torsdag morgen. Håper på å få sett en SK MD der!

Vidae ser det ut som om SE-DIS flyger sista dagen idag. Last revenue flight SK678. Ferry till OSL i morgon som SK 9240

Fløy faktisk SE-DIS på fredag fra Oslo til København - ikke visste jeg at den hadde så få dager igjen. Ellers ser jeg at Alitalia faset ut sin siste MD-80 denne uken - og at SAS er igjen som det eneste store europeiske flyselskapet med flytypen:

Efter at flytypen har tjent Alitalia i knap 29 år sendte italienerne mandag det sidste af sine MD-80 fly på pension. Det skete ved en særflyvning over Rom, hvor et MD-82 fly med registreringen I-DATI blandt andet blev eskorteret af italienske jagerfly.

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=71377

Ser ut som att RMO och KGT är näst på tur att sluta. Ferry till OSL 02JAN.

Last edited:

Litt på siden av topic kanskje, men hvorfor går MDene til OSL før de skal til Junaiten?

Klargörning hos SAS Teknisk där utfasningsgruppen för MD80 och 737 classic finns.

Ser ut som att RMO och KGT är näst på tur att sluta. Ferry till OSL 02JAN.

Vist dette fortsatt stemmer så går OY-KGT til OSL i morgen som SK9240 kl 0700, mens LN-RMO går som SK9242 kl 13.00 etter en rundtur til BGO tidligere på dagen.

Er SE-DMB også ute av flåten nå? Jeg kan ikke se at den har fløyet denne uka.....

LN-RLE verkar ha flugit färdigt? Enligt "Flightradar24" sista turen till Oslo 31-1-2013.

-RLE Parked OSL, fly-away MAY13
-RML Active
-RMM Active, parking MAR13
-RMR Active
-RMS Active, parking MAR13
-RMT Active
-ROP Active, parking APR13
-ROT Active, parking MAR13
-KGT Parked OSL, fly-away APR 13
-KHE Active
-KHG Active